Książka jest NOWA, w stanie IDEALNYM. Niezależnie od ilości zakupionych książek płacisz tylko jednorazowy koszt wysyłki. Wstęp do programowania w języku C#
Wydawnictwo: Helion Zostań profesjonalnym programistą C# C# jest uważany przez wielu programistów za najlepszy język stosowany do tworzenia aplikacji dla platformy .NET. Język ten, opracowany w firmie Microsoft, łączy w sobie najbardziej wartościowe cechy C++ i Javy, ścisłą integrację z komponentami .NET, wysoki poziom bezpieczeństwa i ogromne możliwości. Świetnie nadaje się do tworzenia aplikacji sieciowych i bazodanowych przeznaczonych zarówno dla systemu Windows, jak i dla urządzeń przenośnych, takich jak PocketPC. Popularność C# stale rośnie, a nieodpłatne udostępnienie przez firmę Microsoft środowiska programistycznego Visual C# Express Edition sprawiło, że coraz więcej twórców oprogramowania wykorzystuje je w swojej pracy.
Książka "Wstęp do programowania w języku C#" to podręcznik przeznaczony dla tych, którzy chcą poznać ten język od podstaw. Czytając ją, poznasz możliwości C# i platformy .NET. Nauczysz się tworzyć własne aplikacje, korzystając ze środowiska Visual C# Express Edition. W książce znajdziesz omówienie składni i elementów języka C#, wyjaśnienie zasad programowania obiektowego i sposobów realizacji różnych zadań programistycznych. Napiszesz aplikacje dla Windows wykorzystujące biblioteki klas .NET i obsługujące pliki w formacie XML.
- Konstrukcja platformy .NET
- Składnia C#
- Elementy języka
- Programowanie obiektowe
- Obsługa zdarzeń
- Korzystanie z tablic i kolekcji
- Obsługa wyjątków
- Biblioteka Windows Forms
- Stosowanie komponentów .NET
- Operacje na plikach i strumieniach
- Obsługa formatu XML
Spis treści:Przedmowa (11)
Rozdział 1. Wprowadzenie (13)
- Czym jest programowanie (13)
- Mnogość języków programowania (14)
- Edytory kodu (15)
- Kompilatory (15)
- Mity związane z programowaniem (16)
- Języki programowania (17)
- Asembler (18)
- Fortran (19)
- C (19)
- C++ (19)
- Perl (20)
- PHP (20)
- Turbo Pascal (20)
- Java (21)
- Język maszynowy (21)
- Działanie kompilatorów (22)
- Tworzenie kodu źródłowego (22)
- Prekompilacja (23)
- Kompilacja do kodu Asemblera (23)
- Optymalizacja kodu (23)
- Asemblacja (23)
- Konsolidacja (24)
- Języki interpretowane (24)
- Język C# (24)
- Instalacja środowiska (24)
- Jak się uczyć (25)
- Nie ucz się na pamięć! (25)
- Początkowe trudności (25)
- Pomoc systemowa (25)
- Praktyka (26)
- Pierwsza aplikacja (26)
- Kompilacja i uruchamianie (26)
- Komponenty (28)
- Piszemy kod (29)
- Zapisywanie projektu (29)
- Podsumowanie (30)
Rozdział 2. Podstawy platformy .NET (31)
- Interfejs programistyczny (32)
- Wizja .NET (33)
- Składniki platformy .NET (34)
- Konkluzja (37)
- C# a .NET (37)
- Rodzaje aplikacji (38)
- Aplikacje konsolowe (38)
- Windows Forms (38)
- Formularze Web Forms (38)
- Składniki .NET Framework (39)
- Usługi sieciowe (39)
- Niezależność (40)
- Uniwersalność (40)
- Podsumowanie (41)
Rozdział 3. Podstawy języka C# (43)
- Podstawowa składnia (43)
- Najprostszy program (45)
- Jak kompilatory czytają kod (45)
- Wielkość znaków (45)
- Program musi posiadać metodę Main (46)
- Średnik kończy instrukcję (46)
- Program musi posiadać klasę (47)
- Wcięcia, odstępy (47)
- Słowa kluczowe (47)
- Symbole (47)
- Komentarze (48)
- Podzespoły, metody, klasy (49)
- Funkcje (49)
- Metody (50)
- Klasy (50)
- Przestrzenie nazw (51)
- Operator kropki (51)
- Słowo kluczowe using (52)
- Zmienne (53)
- Deklarowanie zmiennych (53)
- Przydział danych (54)
- Typy danych (55)
- Restrykcje w nazewnictwie (55)
- Stałe (56)
- Operacje na konsoli (57)
- Metody klasy Console (58)
- Właściwości klasy Console (58)
- Operatory (59)
- Operatory porównania (60)
- Operatory arytmetyczne (60)
- Operator inkrementacji oraz dekrementacji (61)
- Operatory logiczne (62)
- Operatory bitowe (62)
- Operatory przypisania (63)
- Inne operatory (63)
- Instrukcje warunkowe (63)
- Instrukcja if (64)
- Słowo kluczowe else (68)
- Instrukcja else if (69)
- Instrukcja switch (70)
- Pętle (73)
- Pętla while (73)
- Pętla do-while (75)
- Pętla for (76)
- Instrukcja break (77)
- Instrukcja continue (78)
- Operator warunkowy (79)
- Konwersja danych (80)
- Rzutowanie (81)
- Przykładowa aplikacja (81)
- Dyrektywy preprocesora (83)
- Deklarowanie symboli (84)
- Instrukcje warunkowe (84)
- Błędy i ostrzeżenia (85)
- Podsumowanie (86)
Rozdział 4. Przegląd .NET Framework (87)
- Środowisko CLR (87)
- Kod pośredni IL (88)
- Kod zarządzany i niezarządzany (89)
- Moduł zarządzany (89)
- Podzespoły (90)
- Działanie CLR (90)
- System CTS (91)
- Specyfikacja CLS (92)
- Biblioteka klas (93)
- Moduły, przestrzenie nazw (93)
- Wieloznaczność (95)
- Główne przestrzenie nazw (96)
- Podsumowanie (97)
Rozdział 5. Programowanie obiektowe (99)
- Na czym polega programowanie obiektowe (99)
- Podstawowy kod formularza WinForms (101)
- Moduł Form1.Designer.cs (103)
- Generowanie kodu (104)
- Ukrywanie kodu (105)
- Programowanie zdarzeniowe (106)
- Generowanie zdarzeń (106)
- Obsługa zdarzeń (110)
- Klasy (110)
- Składnia klasy (110)
- Do czego służą klasy (111)
- Instancja klasy (112)
- Klasy zagnieżdżone (114)
- Pola (114)
- Metody (115)
- Zwracana wartość (116)
- Parametry metod (116)
- Przeciążanie metod (118)
- Przekazywanie parametrów (119)
- Dziedziczenie (122)
- Hermetyzacja (123)
- Modyfikatory dostępu (123)
- Sekcja private (124)
- Sekcja public (125)
- Sekcja protected (126)
- Sekcja internal (127)
- Konstruktor (127)
- Pola tylko do odczytu (128)
- Destruktor (129)
- Właściwości (129)
- Modyfikatory dostępu (132)
- Elementy statyczne (132)
- Metody statyczne (133)
- Klasy statyczne (134)
- Polimorfizm (135)
- Ukrywanie elementów klas (135)
- Słowo kluczowe base (137)
- Metody wirtualne (139)
- Przedefiniowanie metod (140)
- Elementy abstrakcyjne (141)
- Elementy zaplombowane (142)
- .NET Framework Class Library (142)
- Przestrzenie nazw (143)
- Klasa System.Object (143)
- Opakowywanie typów (145)
- Interfejsy (146)
- Implementacja wielu interfejsów (147)
- Typy wyliczeniowe (148)
- Struktury (150)
- Konstruktory struktur (152)
- Operatory is i as (154)
- Przeładowanie operatorów (155)
- Słowo kluczowe operator (156)
- Dzielenie klas (158)
- Podsumowanie (158)
Rozdział 6. Delegaty i zdarzenia (159)
- Delegaty (159)
- Tworzenie delegatów (160)
- Użycie delegatów (161)
- Funkcje zwrotne (163)
- Delegaty złożone (165)
- Metody anonimowe (165)
- Zdarzenia (166)
- Podsumowanie (169)
Rozdział 7. Tablice i kolekcje (171)
- Czym są tablice (171)
- Deklarowanie tablic (172)
- Indeks (172)
- Inicjalizacja danych (173)
- Tablice wielowymiarowe (173)
- Pętla foreach (174)
- Pętla foreach a tablice wielowymiarowe (176)
- Tablice tablic (177)
- Tablice struktur (177)
- Parametr args w metodzie Main() (178)
- Klasa System.Array (179)
- Metody klasy (180)
- Słowo kluczowe params (185)
- Przykład - gra kółko i krzyżyk (186)
- Zasady gry (186)
- Specyfikacja klasy (186)
- Ustawienie symbolu na planszy (190)
- Sprawdzenie wygranej (191)
- Interfejs aplikacji (196)
- Mechanizm indeksowania (201)
- Kolekcje (204)
- Interfejsy System.Collections (204)
- Stosy (206)
- Kolejki (208)
- Klasa ArrayList (209)
- Listy (209)
- Typy generyczne (210)
- Korzystanie z list (212)
- Słowniki (214)
- Przykładowy program (215)
- Podsumowanie (217)
Rozdział 8. Obsługa wyjątków (219)
- Czym są wyjątki (220)
- Obsługa wyjątków (220)
- Blok finally (221)
- Zagnieżdżanie wyjątków (222)
- Klasa System.Exception (223)
- Selektywna obsługa wyjątków (223)
- Wywoływanie wyjątków (224)
- Własne klasy wyjątków (224)
- Deklarowanie własnej klasy (225)
- Przykładowa aplikacja (226)
- Przepełnienia zmiennych (229)
- Podsumowanie (230)
Rozdział 9. Łańcuchy w C# (231)
- Typ System.String (231)
- Unicode w łańcuchach (232)
- Niezmienność łańcuchów (232)
- Konstruktory klasy (233)
- Operacje na łańcuchach (234)
- Łańcuchy w WinForms (239)
- Klasa StringBuilder (241)
- Metody klasy StringBuilder (242)
- Zastosowanie klasy StringBuilder (242)
- Formatowanie łańcuchów (244)
- Specyfikatory formatów (246)
- Własne specyfikatory formatowania (248)
- Specyfikatory typów wyliczeniowych (249)
- Typ System.Char (250)
- Podsumowanie (251)
Rozdział 10. Biblioteka Windows Forms (253)
- Podzespół System.Windows.Forms (253)
- Okno Object Browser (254)
- Przestrzeń System.Windows.Forms (254)
- Podstawowe klasy (255)
- System.ComponentModel.Component (256)
- System.Windows.Forms.Control (256)
- System.Windows.Forms.Application (256)
- Przykład działania (261)
- Przygotowanie klasy (261)
- Projektowanie interfejsu (261)
- Rozwiązania programistyczne (262)
- Technika "przeciągnij i upuść" (266)
- Tworzenie menu (270)
- Właściwości menu (271)
- Ikony dla menu (271)
- Skróty klawiaturowe (274)
- Menu podręczne (274)
- Paski narzędziowe (275)
- Pasek statusu (276)
- Zakładki (276)
- Kontrolki tekstowe (277)
- Komponent RichTextBox (280)
- Okna dialogowe (281)
- Właściwości okien dialogowych (282)
- Aplikacja - edytor tekstów (283)
- Tworzenie nowego formularza (284)
- Podsumowanie (285)
Rozdział 11. Podzespoły .NET (287)
- Czym jest COM (287)
- Kontrolka w rozumieniu COM (288)
- Odrobinę historii (288)
- ActiveX (288)
- DCOM (289)
- Podstawowy podzespół (289)
- Komponenty .NET (291)
- Przygotowanie komponentu w Delphi (291)
- Przygotowanie komponentu C# (293)
- Zalety stosowania podzespołów (295)
- Budowa podzespołu (296)
- Atrybuty podzespołu (297)
- Mechanizm refleksji (298)
- Funkcja GetType (299)
- Klasa System.Type (300)
- Ładowanie podzespołu (301)
- Przykład działania - program Reflection (301)
- Własne atrybuty (306)
- Aplikacje .NET Framework SDK (311)
- Global Assembly Cache Tool (311)
- WinCV (313)
- Narzędzie konfiguracji .NET Framework (313)
- PEVerify - narzędzie weryfikacji (314)
- .NET a COM (314)
- PInvoke (316)
- Użycie funkcji Win32 API (316)
- Użycie atrybutu DLLImport (318)
- Podsumowanie (319)
Rozdział 12. Pliki i obsługa strumieni (321)
- Czym są strumienie (321)
- Klasy przestrzeni System.IO (322)
- Operacje na katalogach (322)
- Tworzenie i usuwanie katalogów (322)
- Kopiowanie i przenoszenie (323)
- Odczytywanie informacji o katalogu (325)
- Obsługa plików (326)
- Tworzenie i usuwanie plików (327)
- Kopiowanie i przenoszenie plików (328)
- Odczytywanie informacji o pliku (328)
- Strumienie (330)
- Obsługa plików tekstowych (330)
- Operacje na danych binarnych (334)
- Serializacja (335)
- Formaty zapisu danych (335)
- Przykład serializacji (336)
- Podsumowanie (337)
Rozdział 13. Obsługa formatu XML (339)
- Niezależność XML (340)
- XHTML (340)
- Budowa dokumentu (340)
- Prolog (341)
- Znaczniki (341)
- Atrybuty (343)
- Podstawowa terminologia (344)
- Węzeł główny (345)
- Komentarze (345)
- Przestrzenie nazw (345)
- Składnia przestrzeni nazw (346)
- Przestrzenie nazw i atrybuty (346)
- DTD (347)
- Deklaracja elementu (347)
- Deklaracja atrybutu (349)
- DTD w osobnym pliku (350)
- Encje tekstowe (350)
- XSD (351)
- Nagłówek XSD (352)
- Elementy XSD (353)
- Typy danych (353)
- Typy proste (353)
- XML a bazy danych (356)
- XSL (357)
- DOM (357)
- SAX (358)
- Korzystanie z System.XML (359)
- Ładowanie pliku XML (359)
- Odczyt dowolnego elementu (360)
- Odczyt wartości atrybutów (362)
- Tworzenie pliku XML (364)
- Dokumentacja XML (369)
- Podsumowanie (371)
Skorowidz (373)
|