Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Wstęp do idealizacyjnej teorii nauki Nowak Leszek

24-01-2012, 5:42
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 10 zł     
Użytkownik maciek-m31
numer aukcji: 2041604704
Miejscowość Szczytno
Wyświetleń: 5   
Koniec: 16-01-2012 18:48:24

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 1977
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Nowak Leszek

 

Wstęp do idealizacyjnej teorii nauki

spis treści:


OD AUTORA

WSTĘP. NAUKA  i TEORIA NAUKI

Część I

TEORiA DZIAŁAŃ POZNAWCZYCH

1. ZAŁOŻENIA WYJŚCIOWE

1. 1. Hierarchia   celów   teoretycznych 

1. 2. Założenia  onlologicznczne

2. PODSTAWOWY MODEL NAUKI: METODA IDEALIZACJI

2. 1. Założenia teorii działań poznawczych

2. 2. Perspektywa onlologiczna

2. 3. Prawo i teoria

2. 4. Sprawdzanie i wyjaśnianie

2.  5. Podstawowa struktura działalności poznawczej

2.6. Dodatek do modelu I: konkretyzacja wewnątrzfunkcyjna

3. FORMAL1ZACJA I  MODELOWANIE

3.  1. Dedukcyjna metoda tworzenia teorii

3. 2. Modelowanie jako metoda tworzenia teorii

3.  3. Struktura  działań   poznawczych w modelu  II

4.  APROKSYMACJA

4.  I. Problem tzw. przybliżeń w naukach empirycznych

4. 2. Aproksymacyjna teoria ideałizacyjna

4.  3. Struktura działań poznawczych w modelu II

5.  PROJEKTOWANIE

5.  1. Problem   osobliwości   badań   praktycznych

5. 2. Teoria optymalizacyjna

5.3. Struktura działań badawczych w naukach praktycznych (model IV)

Część   II

TEORIA PRAKTYK!   POZNAWCZEJ

6.  PROCES POZNAWCZY i  RZECZYWISTOŚĆ SPOŁECZNA

6. l. Działanie poznawcze i proces poznawczy

6. 2. Proces poznawczy i funkcja nauki w społeczeństwie

6. 3. Teoria działań poznawczych, teoria procesu poznawczego, teoria funkcjonowania nauki

7.  MECHANIZM POSTĘPU POZNAWCZEGO

7.  1. Prawdziwość  względna i prawdziwość absolutna 

7. 2. Dialektyczna korespondencja teorii jako kryterium postępu

7.  3. Mechanizm walki miedzy orientacyjnej

8.  NAUKA l PRAKTYKA SPOŁECZNA

8.  1. Epistemologiczna   rola praktyki społecznej

8.  2. Usprawnianie  praktyki  pozapoznawczej

9.  MIEJSCE NAUKI W FORMACJI SPOŁECZNO-EKONOM1CZNE

9. 1. Struktura  formacji  społeczno-ekonomicznej

9. 2. Determinacja nauki  przez warunki spoleczno-ekonomiczne  

9. 3. Determinacja warunków społeczno-ekonomicznych przez naukę

 

 

 

stan dobry (pieczątki)

stron 243