Wspomaganie rozwoju uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Autor: Danuta Osik, Anna Wojnarska (red.)
ISBN 83-[zasłonięte]-1702-4
Wydawnictwo: UMCS, Lublin
Liczba stron: 234
Stan: bardzo dobry minus, faktyczne ślady użytkowania
Wstęp I. SPECJALNE TRUDNOŚCI W UCZENIU SIĘ I ZABURZENIA ROZWOJOWE ORAZ SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA Nasilenie zjawiska specyficznych i niespecyficznych trudności w uczeniu wśród uczniów szkół masowych w świetle wyników ankiety Formy pomocy uczniom z inteligencją niższą niż przeciętna w przezwyciężaniu trudności i niepowodzeń szkolnych Charakterystyka procesów pamięciowych dzieci z obniżoną sprawnością intelektualną Spostrzeganie siebie i innych a decentracja interpersonalna u dzieci z problemami zdrowotnymi z młodszych klas szkolnych Trudności przystosowawcze uczniów dyslektycznych ujawniające się w samoocenie Neurolingwistyczne programowanie jako metoda wspomagania dziecka z trudnościami rozwojowymi i wychowawczymi w edukacji szkolnej Wspomaganie uczniów szkoły podstawowej przejawiających trudności w nauce i zachowaniu (na przykładzie Szkoły Podstawowej im. B. Malinowskiego w Woli woj. katowickie) Rola pedagoga szkolnego w zasadniczej szkole zawodowej we wspomaganiu ucznia z trudnościami rozwojowymi i wychowawczymi Nowe spojrzenie na rewalidację indywidualną uczniów słabo widzących z trudnościami w nauce Dlaczego warto wykorzystywać komputery w rewalidacji dzieci o zaburzonym rozwoju? Wspieranie rodzin dzieci zdolnych — przykładowe doświadczenia angielskie //. STYMULACJA ROZWOJU OSÓB UPOŚLEDZONYCH UMYSŁOWO Metody nauczania całościowego stosowane w kształceniu dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim Założone a rzeczywiste funkcje podręcznika dla ucznia lekko upośledzonego umysłowo Organizacja pomocy upośledzonym dzieciom w wieku przedszkolnym w Rosji Kształtowanie umiejętności komunikacyjnych w procesie wspomagania rozwoju dzieci głębiej upośledzonych umysłowo Wpływ nauczania dwupoziomowego na wspomaganie młodzieży z upośledzeniem umysłowym Rola ćwiczeń logorytmicznych w terapii pedagogicznej dzieci głębiej upośledzonych umysłowo ///. ZAŁOŻENIA I REALIZACJA IDEI INTEGRACJI DZIECI NIEPEŁNOSPRAWNYCH Wiedza nauczycieli szkół publicznych o kształceniu dzieci niepełnosprawnych Modyfikacja postaw przyszłych pedagogów wobec uczniów niepełnosprawnych i ich integracji z zespołami klasowymi Wspomaganie rozwoju uczniów w zespołach integracyjnych w klasach początkowych Integracja a uczenie „bycia człowiekiem Podmiotowa rola rodziców w edukacji integracyjnej uczniów z wadą słuchu Wychowanie słuchowe jako czynnik umożliwiający integrację społeczną osób niedosłyszących Podyplomowe studium z zakresu wczesnej rehabilitacji dzieci słabo widzących i niewidomych Kontakty rodziców z dzieckiem niewidomym w młodszym wieku szkolnym uczącym się w szkole specjalnej Integracja uczniów niedostosowanych społecznie ze środowiskiem jako podstawa działalności profllaktyczno-resocjalizacyjnej szkoły Dzieci z zespołem mózgowego porażenia dziecięcego w młodszym wieku szkolnym — próba charakterystyki Potrzeby terapeutyczno-edukacyjne dziewczynek z zespołem Retta a polska rzeczywistość
Gorąco zachęcam do licytacji:)