Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Wspomaganie rozwoju dziecka z ryzyka dysleksji

05-12-2014, 12:30
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 23.25 zł     
Użytkownik Lideria.pl
numer aukcji: 4770045400
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 8   
Koniec: 05-12-2014 12:31:05

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2014
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Tytuł

Wspomaganie rozwoju dziecka z ryzyka dysleksji

Autor: Rudzińska-Rogoży Aneta

ilość stron: 144
oprawa: miękka
format: 160x235

data wydania: 2014
wydawca: Impuls

EAN: 978[zasłonięte][zasłonięte]85059



Współczesna szkoła stawia wysokie wymagania uczniom wstępującym w jej mury. Powszechnie wiadomo, że dziecko może z powodzeniem rozpocząć naukę w klasie I tylko wówczas, gdy istnieje względna równowaga między jego możliwościami a owymi wymaganiami. Niestety, nie wszyscy są w stanie im sprostać, dlatego coraz bardziej widoczne staje się zjawisko tzw. nierównego startu. Przemiany społeczno-gospodarcze, jakie obserwujemy w ostatnich latach, prowadzą do pogłębienia nierówności edukacyjnych. Faktem jest stale wzrastająca liczba uczniów wykazujących trudności w nauce i zachowaniu?
Sytuacja ta wskazuje na wciąż aktualną potrzebę propagowania wiedzy z tej dziedziny oraz wymianę doświadczeń pomiędzy wszystkimi, którzy są odpowiedzialni za edukację swoich podopiecznych. Temu również ma służyć niniejsza publikacja. Jej myślą przewodnią jest idea wczesnej diagnozy i pracy korekcyjno-kompensacyjnej podejmowanej wobec dzieci, u których obserwuje się pierwsze symptomy nieharmonijnego rozwoju psychomotorycznego. Bez względu na to, czy podejrzenie ryzyka dysleksji zostanie potwierdzone czy wykluczone w późniejszych badaniach specjalistycznych, podjęcie interwencji terapeutycznej jest jedynym słusznym krokiem. Nie należy się obawiać etykietowania dziecka. Konsekwencje ?przeoczenia? problemu wysoce niekorzystnie rzutują na karierę szkolną.
Książka składa się z dwóch części. Pierwsza koncentruje się na teoretycznych aspektach podejmowanej tematyki. Otwiera ją tekst A. Maciarz, będący wprowadzeniem w zjawisko ryzyka dysleksji. Autorka dzieli się w nim dylematami związanymi z tym pojęciem i jego implikacjami dla praktyki oświatowej. Zagadnieniem rozpoznawania ryzyka dysleksji zajęła się A. Nowicka, analizując proces postępowania diagnostycznego. J. Lipińska-Lokś systematyzuje wiedzę na temat zasad i specyfiki pracy terapeutycznej z dziećmi. Artykuł U. Konkol jest natomiast przypomnieniem zadań, jakie ma do wypełnienia placówka przedszkolna wobec podopiecznych przejawiających trudności rozwojowe. Druga część książki ma charakter praktyczny. Stanowi zbiór tekstów poświęconych wybranym metodom pracy terapeutycznej z dziećmi z ryzyka dysleksji. W pierwszym z nich A. Rudzińska-Rogoża, poprzez analizę indywidualnego przypadku, pokazuje możliwości zastosowania teorii integracji sensorycznej J. Ayres w diagnozie i terapii dzieci z ryzyka dysleksji. E. Ćwikła z perspektywy terapeuty opisuje trudne doświadczenia szkolne ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Kolejny tekst U. Konkol prezentuje przykład optymalnej realizacji zadań związanych ze wspomaganiem rozwoju dzieci w jednym z zielonogórskich przedszkoli. E. Skorupka, akcentując znaczenie ruchu w edukacji dziecka, dzieli się propozycjami zajęć stymulujących motorykę dużą i małą. Rozważania A. Matusiak koncentrują się z kolei wokół muzyki jako znaczącego narzędzia terapeutycznego. Artykuł zawiera interesujące scenariusze zajęć muzykoterapeutycznych. Tekst autorstwa U. Kochanowskiej przedstawia założenia teoretyczne oraz wybrane rozwiązania praktyczne skutecznej, ale wciąż mało znanej metody ? glottodydaktyki przedszkolnej i szkolnej. L. Wiatrowska natomiast wprowadza czytelników w polisensoryczne metody nauki czytania i pisania. Publikację zamyka wykaz wybranej literatury i pomocy terapeutycznych, zarówno dla specjalistów, jak i rodziców.
Niniejsza pozycja jest adresowana przede wszystkim do nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, terapeutów pedagogicznych, pedagogów szkolnych oraz studentów kierunków pedagogicznych. Ze względu na jej wymiar praktyczny ? ciekawe propozycje ćwiczeń, gier i zabaw korekcyjno-kompensacyjnych zawartych w konspektach i scenariuszach zajęć ? może być również pomocą dla rodziców, którzy chcą się aktywnie włączyć w oddziaływania profilaktyczno-terapeutyczne wobec własnych pociech.

Jak nie płacić za dostawę?

  1. Przy zakupie dowolnej pozycji z kategorii: - Darmowa dostawa
  2. Do pozycji oznaczonych darmową wysyłką możesz dodać przedmioty z naszych pozostałych aukcji, a paczkę i tak wyślemy bezpłatnie!
0zł

Jak kupić przedmioty z kilku naszych aukcji i zapłacić tylko raz
za dostawę?

1. Dodaj wszystkie zakupione u nas PRZEDMIOTY do koszyka dodaj do koszyka
2. Przejdź do koszyka, zaznacz wybrane pozycje i kliknij przyciskKup teraz

Uwaga! Nie używaj przycisku "Kup Teraz" dla każdej aukcji osobno!
Wystarczy tylko raz potwierdzić zakup w koszyku.




Kontakt:

Dział Obsługi Klienta
(pon-pt. 09:00-17:00)


teletel.: +48 22[zasłonięte]695-45
mailmail: [zasłonięte]@lideria.pl

Dostawa:

pocztadpd
ruch

Odbiór osobisty
w Warszawie:

Punkt Odbioru
ul. Suwak 5
02-676 Warszawa

pon-pt 08.00-15.30

Po odbiór paczki zapraszamy
następnego dnia roboczego
po otrzymaniu maila, informującego
o zrealizowaniu zamówienia.

Odbiór osobisty możliwy, tylko dla zamówień opłaconych z góry.

Nie wysyłamy paczek za granicę!

Płatność:

VPrzy odbiorze
VPrzez payYou
VPrzelewem na konto

43 1090 [zasłonięte] 1[zasłonięte]8700001
2[zasłonięte]113 39


Ravelo Sp. z o.o.
ul. Daimlera 2
02-460 Warszawa

W tytule przelewu wpisz nick Allegro + numer aukcji, przyspieszy to zaksięgowanie Twojej wpłaty i wysyłkę zamówionego towaru.

Sprawdź, co jeszcze może Cię u nas zainteresować:

KomentarzePanelealle

Wszystkie aukcje

galeria zobacz takze