OPIS KSIĄŻKI:
Mirosław Zalewski - autor książki zatytułowanej "Wspomaganie rozwoju dziecka w środowisku rodzinnym. Program rewalidacji indywidualnej" jest pedagogiem - absolwentem Wydziału Rewalidacji i Resocjalizacji Wyższej Szkoły Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie oraz pedagogiki wczesnoszkolnej w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Rzeszowie. Swoje kwalifikacje poszerzył kończąc szereg studiów podyplomowych m.in. z zakresu logopedii (UMCS), terapii pedagogicznej (UJ), a także logorytmiki (Akademia Muzyczna w Gdańsku). Szeroką wiedzę teoretyczną uzupełnił praktycznymi doświadczeniami pracując jako logopeda, nauczyciel nauczania indywidualnego oraz nauczyciel-terapeuta w zakresie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych m.in. w ośrodku szkolno-wychowawczym oraz przedszkolach.
Zaowocowało to interesującą publikacją skierowaną do rodziców dzieci w wieku przedszkolnym, a także do nauczycieli wychowania przedszkolnego, pedagogów specjalnych, terapeutów, logopedów, muzykoterapeutów. Zaprezentowano w niej bowiem program służący rozwijaniu obszarów aktywności dziecka w toku zajęć rewalidacyjnych. Położono w nich akcent na terapię muzyczną, bajkoterapię i terapię manualną. Pomocne w tym są zamieszczone w książce karty pracy do ćwiczeń grafomotorycznych i manualnych, teksty piosenek wraz z autorską płytą zawierającą dwanaście piosenek. Integralnym elementem publikacji jest barwna książeczka "Miś Bazyli i przyjaciele", która wprowadza dziecko w różnorodne sytuacje życiowe. Proponowane zajęcia przeznaczone są przede wszystkim dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat, niemniej jednak, po umiejętnej modyfikacji - jak podkreśla Autor - mogą służyć zarówno młodszym, jak i starszym dzieciom.
Warto w tym miejscu przywołać fragment recenzji wydawniczej prof. dr hab. Krystyny Żuchelkowskiej z Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, która stwierdza: "Książka jest poradnikiem, który przystępnie, krok po kroku wyjaśnia rodzicom dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz nauczycielom przedszkoli, jak pracować, by wspomagać i korygować braki rozwojowe kilkulatków. Siłą tej książki jest to, że daje ona pewność i nadzieję, że działania terapeutyczne prowadzone w domu rodzinnym oraz w przedszkolu przyczyniają się do wzbogacania osobowości dziecka i polepszania jakości jego życia".
SPIS TREŚCI:
Wprowadzenie.
CZĘŚĆ TEORETYCZNA Rozdział I Rodzina i jej funkcje Rozdział II Rodzina dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych – pomoc i wsparcie Rozdział III Środowisko rodzinne jako jeden z elementów diagnozy psychopedagogicznej Rozdział IV Współpraca z rodziną w kontekście oddziaływań rewalidacyjnych – wybrane rodzaje terapii 1. Terapia muzyką 2. Bajkoterapia 3. Terapia manualna
CZĘŚĆ METODYCZNA Rozdział V Założenia i cele programowe Rozdział VI Struktura programu i procedura osiągania celów
1. Wskazówki metodyczne dla rodziców 2. Zabawy muzyczno-ruchowe w ramach terapii muzyką 3. Praca z tekstem jako forma bajkoterapii 4. Aktywności o charakterze plastycznym w zakresie terapii manualnej Rozdział VII Oczekiwane efekty realizacji programu
CZĘŚĆ PRAKTYCZNA Do wspólnej zabawy zapraszają Miś Bazyli z przyjaciółmi: Uszkiem, Burkiem oraz wesołym Mruczkiem
Plany pracy z dzieckiem
Bibliografia
ZOBACZ NASZE POZOSTAŁE AUKCJE:
© PanelReklamowy
!!! NIE WYSYŁAMY ZA POBRANIEM !!!
|