Wspieranie rozwoju ucznia nieprzeciętnego w szkole ogólnodostępnej Redaktorzy: Eliza Chodkowska, Marta Uberman ISBN:[zasłonięte]978-8338-616-7 Rok wydania: 2011 Liczba stron: 204 Format: B5 Oprawa: broszurowa Spis treści: Eliza Chodkowska, Marta Uberman – Wstęp, Część I: WSPIERANIE ROZWOJU DZIECI PRZEJAWIAJĄCYCH PONADPRZECIĘTNE UZDOLNIENIA I ZAINTERESOWANIA: Mieczysław Radochoński – Diagnoza i wspieranie rozwoju dziecka uzdolnionego jako problem pogranicza pedagogiki i psychologii, Alicja Ungeheuer-Gołąb – Problemy wspomagania rozwoju dziecka uzdolnionego literacko, Eliza Chodkowska – Wspieranie rozwoju dziecka z uzdolnieniami przyrodniczymi, Marta Uberman – Wspieranie rozwoju ekspresji plastycznej dziecka, Mirosław Dymon – Diagnozowanie uzdolnień muzycznych u dzieci, Część II: DIAGNOZA I WSPIERANIE ROZWOJU DZIECI Z PROBLEMAMI ZDROWOTNYMI: Edyta Obodyńska – Zagrożenie marginalizacją dzieci z nadwagą lub otyłością, Małgorzata Półtorak – Poszukiwanie skutecznych metod diagnozy dzieci dyslektycznych jako profilaktyka ich niepowodzeń szkolnych, Renata Zubrzycka – Problemy diagnozy, funkcjonowania psychospołecznego i wsparcia dzieci z wybranymi chorobami alergicznymi, Izabela Marczykowska – Działania profilaktyczne w obszarze wczesnej interwencji, Beata Szabała – Wspieranie rozwoju dziecka niepełnosprawnego poprzez aktywizację jego rodziny, Część III: DIAGNOZA I WSPIERANIE ROZWOJU UCZNIÓW Z OBCIĄŻENIAMI ŚRODOWISKOWYMI: Marek Lukáč – Vybrané problémy vo formálnom vzdelávaní Rómov, Urszula Gruca-Miąsik – Wspieranie młodzieży z rodzin problemowych poprzez edukację moralną, Beata Gumienny – Grupa usamodzielniająca jako forma przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu wychowanków placówek socjalizacyjnych, Bożena Dusza – Czy liceum może być miejscem marginalizacji?, Wojciech Błażejewski – Rozwijanie zainteresowań uczniów jako forma przeciwdziałania wykluczeniu, Część IV: WARUNKI I ŚRODKI WSPIERAJĄCE ROZWÓJ UCZNIÓW: Alina Rynio – Szkoły katolickie szansą przezwyciężenia kryzysu wychowania, Krystyna Chałas – Edukacja aksjologiczna jako wyzwanie i zadanie szkoły wiejskiej w aspekcie szans integralnego rozwoju ucznia, Anna Bajorek – Wczesne wspieranie rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym jako forma profilaktyki marginalizacji i wykluczenia społecznego, Lidia Perenc – Medyczne wspomaganie rozwoju dzieci i młodzieży w środowisku szkolnym, Zdzisław Kazanowski – Wspieranie rozwoju dziecka poprzez rozwijanie jego motywacji do nauki szkolnej, Marta Wrońska – Program telewizyjny stymulatorem czy elementem zakłócającym rozwój mowy małego dziecka? – studium teoretyczno-empiryczne, Maria Kocór – Uzależnienie od Internetu wśród młodzieży szkolnej. |