Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Współdziałanie pedagogiczne szkoły podstawowej ze

28-02-2012, 14:20
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 34.99 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029717120
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 7   
Koniec: 30-01-2012 10:37:15

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2009
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 334
Format: Format B5
Rok wydania: 2009
Oprawa: Oprawa miękka, klejona, folia matowa



Współdziałanie pedagogiczne szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym

Łucja Reczek-Zymróz

     Książka Współdziałanie pedagogiczne szkoły ze środowiskiem lokal­nym składa się z trzech części. Część pierwsza zawiera wyjaśnienia terminów związanych z pojęciami „środowisko lokalne' i „współdziałanie pedagogiczne'. Przedstawia również rozważania na temat działalności wychowawczej, dydak­tycznej, opiekuńczej i profilaktycznej szkoły podstawowej jako najważniejszego ogniwa systemu oświatowego. Ponadto prezentuje rolę i zadania nauczyciela we współczesnej szkole na tle realiów wdrażania reformy oświatowej.

W części drugiej znajduje się opis metodologii badań własnych autorki. W szczególności przedstawia ona: problematykę badań (współdziałanie szkoły ze środowiskiem lokalnym w zakresie wychowania, kształcenia, opieki i profilak­tyki), zmienne i określone wskaźniki, charakterystykę metod i narzędzi badaw­czych, miejsca i czasu badań oraz badanych grup. Badania przeprowadzono na terenie szkół podstawowych oraz środowiska lokalnego Tarnowa i okolic. Zasto­sowano następujące metody: wywiad, ankietę, skalowanie, analizę dokumentacji, obserwacje. Badaniami objęto 103 nauczycieli, 202 rodziców oraz 20 przedsta­wicieli instytucji i organizacji środowiska lokalnego.

Trzecia część książki zawiera analizę wyników badań. Koncentruje się prze­de wszystkim na takich zagadnieniach, jak: stan współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym (z określeniem m.in. instytucji i dziedzin współdziałania), realizacja współdziałania pedagogicznego (cele, tre­ści, metody, formy), efekty współdziałania oraz ich uwarunkowania. Podsumo­wanie tej części stanowią uogólnienia wyników badań oraz wnioski dla praktyki.

 




Spis treści

Wstęp


Część I
Teoretyczne podstawy badań

Rozdział I
Wyjaśnienia terminologiczne

 

1. Współdziałanie pedagogiczne
2. Środowisko lokalne

Rozdział II
Kształcenie i wychowanie we współczesnej szkole

 

1. Tendencje w funkcjonowaniu współczesnej szkoły
2. Główne zakresy działalności szkoły

  2.1. Działalność wychowawcza
  2.2. Działalność dydaktyczna
  2.3. Działalność opiekuńcza
  2.4. Działalność profilaktyczna
3. Rola nauczyciela we współczesnej szkole

Rozdział III
Reformowana szkoła podstawowa

 

1. Założenia reformy systemu oświaty
2. Realia funkcjonowania reformowanej szkoły

Rozdział IV
Społeczne uwarunkowania funkcjonowania szkoły

 

1. Szkoła jako centralne ogniwo systemu oświaty
2. Rola szkoły w społeczeństwie
3. Społeczny kontekst funkcjonowania szkoły

 

Rozdział V
Współdziałanie pedagogiczne szkoły ze środowiskiem lokalnym

 

1. Składniki środowiska lokalnego warunkujące pracę szkoły
2. Współdziałanie pedagogiczne szkoły ze środowiskiem lokalnym

  2.1. Współdziałanie w zakresie wychowania
  2.2. Współdziałanie w zakresie kształcenia
  2.3. Współdziałanie w zakresie opieki
  2.4. Współdziałanie w zakresie profilaktyki

Część II
Metodologiczne podstawy badań

Rozdział VI
Metodologia badań własnych

 

1. Problematyka badań
2. Zmienne i wskaźniki
3. Metody i narzędzia badawcze
4. Miejsce i czas badań
5. Charakterystyka badanych grup
6. Organizacja i przebieg badań
7. Charakterystyka zgromadzonych materiałów

Część III
Współdziałanie pedagogiczne szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym - analiza wyników badań

Rozdział VII
Stan współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym

 

1. Waga przywiązywana do współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem
    lokalnym
2. Instytucje współdziałania pedagogicznego szkoły ze środowiskiem lokalnym
3. Dziedziny współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym

 

Rozdział VIII
Proces realizacji współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym

 

1. Szczegółowe cele współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym
2. Treści współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym
3. Metody i formy organizacyjne współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym

Rozdział IX
Efekty współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym

 

1. Ocena wyników współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym
2. Wyniki współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym

Rozdział X
Uwarunkowania efektów współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym

 

1. Czynniki ułatwiające i czynniki utrudniające współdziałanie pedagogiczne szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym
2. Możliwości efektywniejszego współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym

Rozdział XI
Uogólnienia i wnioski z badań

 

1. Uogólnienia wyników badań
2. Wnioski dla praktyki

Bibliografia

Aneksy

Streszczenie

Summary