Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

WSPÓŁDZIAŁANIE PEDAGOGICZNE SZKOŁY PODSTAWOWEJ

04-03-2012, 12:19
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 31.70 zł     
Użytkownik eventus2
numer aukcji: 2096764639
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 8   
Koniec: 03-03-2012 19:02:43

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2009
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

WSPÓŁDZIAŁANIE PEDAGOGICZNE SZKOŁY PODSTAWOWEJ

ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM

Łucja Reczek-Zymróz

Książka Współdziałanie pedagogiczne szkoły ze środowiskiem lokal­nym składa się z trzech części. Część pierwsza zawiera wyjaśnienia terminów związanych z pojęciami „środowisko lokalne" i „współdziałanie pedagogiczne". Przedstawia również rozważania na temat działalności wychowawczej, dydak­tycznej, opiekuńczej i profilaktycznej szkoły podstawowej jako najważniejszego ogniwa systemu oświatowego. Ponadto prezentuje rolę i zadania nauczyciela we współczesnej szkole na tle realiów wdrażania reformy oświatowej. W części drugiej znajduje się opis metodologii badań własnych autorki. W szczególności przedstawia ona: problematykę badań (współdziałanie szkoły ze środowiskiem lokalnym w zakresie wychowania, kształcenia, opieki i profilak­tyki), zmienne i określone wskaźniki, charakterystykę metod i narzędzi badaw­czych, miejsca i czasu badań oraz badanych grup. Badania przeprowadzono na terenie szkół podstawowych oraz środowiska lokalnego Tarnowa i okolic. Zasto­sowano następujące metody: wywiad, ankietę, skalowanie, analizę dokumentacji, obserwacje. Badaniami objęto 103 nauczycieli, 202 rodziców oraz 20 przedsta­wicieli instytucji i organizacji środowiska lokalnego. Trzecia część książki zawiera analizę wyników badań. Koncentruje się prze­de wszystkim na takich zagadnieniach, jak: stan współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym (z określeniem m.in. instytucji i dziedzin współdziałania), realizacja współdziałania pedagogicznego (cele, tre­ści, metody, formy), efekty współdziałania oraz ich uwarunkowania. Podsumo­wanie tej części stanowią uogólnienia wyników badań oraz wnioski dla praktyki.

DODATKOWE INFORMACJE:

wydawnictwo: IMPULS

rok wydania: 2009

oprawa: miękka

format: B5

ilość stron: 334

ISBN:[zasłonięte]978-8387-218-7