Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

WSPÓŁCZESNE WYZWANIA DLA PRZEDSIĘBIORST [nowa]

16-05-2014, 4:55
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 34.51 zł     
Użytkownik ksieg-inter_pl
numer aukcji: 4157921163
Miejscowość Warszawa
Zostało sztuk: 4    Wyświetleń: 4   
Koniec: 16-05-2014 05:01:15

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przedmiotem aukcji jest:

WSPÓŁCZESNE WYZWANIA DLA PRZEDSIĘBIORSTW Komunikacja z rynkiem. Zarządzanie produktami. Motywowanie pracowników

red. Maria Aluchna

Dane:
  • ISBN:[zasłonięte]978-8378-532-8
  • liczba stron: 202
  • okładka: miękka
  • wydawnictwo: SGH
  • wymiary: 176 x 250 mm
  • Rok wydania: 2010
  • Stan produktu: nowy, nieużywany



  • Opis książki:
    Zarządzanie jest dynamiczną dziedziną nie znoszącą pustki, przeżywającą ciągły rozwój. Jest silnie osadzone w nowych trendach zachodzących w otoczeniu przedsiębiorstw, jak i zmian mających miejsce wewnątrz organizacji. Ostatnie dziesięć lat jest dowodem na nieuchronność i ciągłość występowania tych procesów. Oznacza to zarówno dla badaczy, jak i praktyków specjalizujących się w tym temacie konieczność śledzenia bieżących zmian otoczenia zachodzących w wielu różnych obszarach, jak makroekonomia, technologia, zmiany gustów konsumentów, a także nowych wyzwań stawianych przed przedsiębiorstwami, oraz reakcji przedsiębiorstw na nowe zjawiska i tendencje. Przedsiębiorstwa, które nie umieją dostrzec zachodzących zjawisk czy pojawiających się trendów, są skazane na porażkę i wypadnięcie z rynku.
    Publikacja jest zbiorem opracowań analizujących wybrane zagadnienia zarządzania, których naczelnym tematem są współczesne wyzwania dla przedsiębiorstw. Wyzwania te dotyczą zarówno aspektów społecznych, ekonomicznych, technologicznych, jak i organizacyjnych. Poszczególne rozdziały zostały opracowane przez pracowników naukowych Szkoły Głównej Handlowej specjalizujących się w danych zagadnieniach. Wspólną intencją było przedstawienie współczesnych zjawisk zachodzących w otoczeniu oraz analiza reakcji przedsiębiorstw pod kątem ich działań w wybranych obszarach. I tak w rozdziale pierwszym zanalizowano wspomniane wyzwania, wskazując na silny i zwiększający się wpływ otoczenia, dynamiczne procesy ekonomiczne, w tym rosnące znaczenie gospodarek rozwijających się, wymagające głębszej refleksji problemy społeczne (przepaść między krajami bogatymi a biednymi) oraz wyzwania związane ze środowiskiem naturalnym.
    W rozdziale drugim omawiane są kwestie dotyczące szeroko rozumianych innowacji w firmach związanych z nowymi trendami zachodzącymi w rozwiązaniach technologicznych, przekładających się na organizowanie pracy w przedsiębiorstwach i formułowania strategii (masowa kastomizacja, otwartość, partycypacja, crowdsourcing i klient 2.0). Zjawiska zachodzące we współczesnym turbulentnym otoczeniu silnie wpływają na podejście przedsiębiorstw do tak zwanych otwartych innowacji.
    W rozdziale trzecim przedstawiono kwestie związane z wyceną produktów innowacyjnych, odnosząc się do wartości produktu w zetknięciu ze strategicznymi wyzwaniami, przed jakimi muszą stanąć współczesne przedsiębiorstwa. Warto bowiem podkreślić, iż samo tradycyjne podejście do rozumienia i kalkulacji wartości musi ulegać obecnie zmianie w odpowiedzi na silną presję ze strony konsumenta, sygnalizowane zjawisko masowej kastomizacji i nowe rozwiązania organizacyjne. Z tego też względu pojawia się wiele podejść do wyceny nowych produktów, które umożliwiają uwzględnienie wzajemnego oddziaływania czy współdziałania zmiennych. Takie możliwości oferuje omawiana w rozdziale czwartym analiza con-joint.
    Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych przedsiębiorstw stawiają także wiele wyzwań przed zarządzaniem samą organizacją, jej komunikacją z otoczeniem i kwestiami motywowania pracowników.
    Tym zagadnieniom poświęcona jest druga część publikacji. I tak w rozdziale piątym omówiono ograniczenia realizacji strategii organizacji w dziale sprzedaży ze względu na kluczowe znaczenie tego obszaru dla wyników osiąganych przez przedsiębiorstwo. Szczególną uwagę autor opracowania poświęcił zagadnieniom komunikacji wewnętrznej i pozyskiwaniu informacji przez przedstawicieli handlowych. Kolejny, szósty rozdział odnosi się do kwestii komunikacji przedsiębiorstwa z otoczeniem i przedstawia PR-owe kampanie produktowe. W trzech ostatnich rozdziałach zanalizowano zagadnienia dotyczące motywowania pracowników, świadomego ich rozwoju, wykorzystania satysfakcji pracowników w zarządzaniu przedsiębiorstwem oraz przeprowadzania ocen. Problematyka rozwoju kadry pracowniczej, uwzględnianie zagadnień związanych z satysfakcją pracowników z wykonywanej pracy nabierają współcześnie szczególnego znaczenia ze względu na warunki hiperkonkurencji i rosnącą rolę pracowników w dotarciu do klienta i w jego obsłudze.

    PODZIĘKOWANIA
    WSTĘP
    CZĘŚĆ I. WYZWANIA DLA PRZEDSIĘBIORSTW - WPŁYW OTOCZENIA
    WYZWANIA DLA PRZEDSIĘBIORSTW WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE - Maria Aluchna
    Wprowadzenie
    1. Główne obszary wyzwań
    1.2. Aspekty ekonomiczne
    1.3. Aspekty demograficzne
    1.4. Aspekty socjokulturowe
    1.5. Problemy środowiskowe
    1.6. Sytuacja międzynarodowa
    1.6.1. Gospodarki rozwijające się
    1.6.2. Gospodarki peryferyjne
    2. Dotychczasowe reakcje przedsiębiorstw wobec wyzwań
    2.1. Istota reakcji przedsiębiorstw
    2.2. Tendencje w zarządzaniu
    2.3. Ład korporacyjny
    2.4. Społeczna odpowiedzialność biznesu
    Podsumowanie
    Bibliografia
    INNOWACJE - TRENDY, WYZWANIA, STRATEGIE - Beata Mierzejewska
    1. Kryzys - wyzwanie czy szansa rozwoju?
    2. Przyszłość innowacji
    2.1. Mass customization
    2.2. Otwartość
    2.3. Partycypacja
    2.4. Crowdsourcing i wiedza partnerów
    2.5. Klient 2.0
    3. ?Otwarte" innowacje
    4. Globalne wyzwania dla open innovation
    5. Wyzwania globalnego kryzysu dla innowacji
    Bibliografia
    WYCENA PRODUKTÓW INNOWACYJNYCH - Mikołaj Pindelski
    Wprowadzenie
    1. Wartość produktu
    2. Produkt innowacyjny
    3. Wartość rynkowa a cena produktu innowacyjnego
    3.1. Wycena na podstawie produktów konkurencyjnych i substytutów
    3.2. Wycena wartości dla nabywcy
    4. Poszukiwanie wartości wewnętrznej produktów innowacyjnych
    4.1. Wycena uzależniona od poziomu kosztów
    4.2. Cena wspierająca cele strategiczne
    4.3. Zastosowanie teorii opcji realnych w wycenie produktów innowacyjnych
    Podsumowanie
    Bibliografia
    ZASTOSOWANIE ANALIZY CON-JOINT W WYCENIE NOWYCH PRODUKTÓW - Mikołaj Pindelski
    Wprowadzenie
    1. Definicja
    2. Założenia metod con-joint
    3. Przebieg analizy
    4. Adaptywna analiza con-joint
    5. Badanie
    5.1. Założenia badania
    5.2. Wyniki badania
    Podsumowanie
    Bibliografia
    CZĘŚĆ II. WYZWANIA DLA PRZEDSIĘBIORSTW - ZARZĄDZANIE ORGANIZACJĄ .
    OGRANICZENIA REALIZACJI STRATEGII ORGANIZACJI W DZIALE
    SPRZEDAŻY - Mikołaj Pindelski
    Wprowadzenie
    1. Założenia badań komunikacji wewnątrzorganizacyjnej
    2. Wyniki badań .
    2.1. Użyteczność kanałów komunikacji
    2.2. Wnioski ogólne z analizy użyteczności źródeł informacji w organizacji
    2.3. Ocena skuteczności systemu komunikacji - znajomość strategii organizacji
    2.4. Przepływ informacji w dziale sprzedaży
    Podsumowanie
    Bibliografia
    PR-OWE KAMPANIE PRODUKTOWE - PROCES TWORZENIA,
    ZNACZENIE, POSTRZEGANIE - Rafał Mrówka
    Wprowadzenie
    1. Definicja produktowego public relations
    2. Proces budowy PR-owskiej kampanii produktowej
    2.1. Analiza sytuacji wyjściowej
    2.2. Tworzenie strategii kampanii
    2.3. Realizacja kampanii
    2.4. Ewaluacja kampanii
    2.5. Proces tworzenia PR-owskiej kampanii produktowej - podsumowanie
    3. Znaczenie PR-u produktowego - specjaliści z zakresu PR-u i marketingu wobec PR-u produktowego
    Podsumowanie
    Bibliografia
    SYSTEMY MOTYWACJI, OCENY I ŚWIADOMEGO ROZWOJU PRACOWNIKÓW JAKO NARZĘDZIE KOMUNIKACJI WEWNĄTRZ ORGANIZACJI NA PRZYKŁADZIE FIRMY PRODUKCYJNEJ Z BRANŻY BUDOWLANEJ - Rafał Mrówka
    Wprowadzenie
    Bibliografia
    Załącznik - kwestionariusz badania satysfakcji pracowników w firmie X
    WYKORZYSTANIE BADAŃ SATYSFAKCJI PRACOWNIKÓW W ZARZĄDZANIU PRZEDSIĘBIORSTWEM - Rafał Mrówka
    Wprowadzenie
    1. Przeprowadzanie badań satysfakcji pracowników
    1.1. Cele przeprowadzania badań satysfakcji pracowników
    1.2. Metoda przeprowadzania badań satysfakcji pracowników
    1.3. Znaczenie udziału zewnętrznych badaczy -konsultantów w realizacji badania
    1.4. Korzyści płynące z badania dla organizacji
    2. Badanie satysfakcji pracowników w firmie ABC - analiza przypadku
    2.1. Opis firmy i badania
    2.2. Wyniki badań kwestionariuszowych
    3. Wnioski z badania - rekomendacje zarządcze
    PRZEGLĄD SYSTEMÓW OCEN PRACOWNICZYCH - Joanna Żukowska, Mikołaj Pindelski
    Wprowadzenie
    1. Czym jest system ocen pracowniczych?
    2. Wybrane narzędzia oceny pracowniczej
    3. Ocena 360 stopni
    4. Błędy najczęściej występujące w procesie ocen oraz ich rozwiązywanie
    Bibliografia

    Przed zakupem zapoznaj się ze stroną o mnie

    Zobacz nasze pozostałe aukcje

    Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

    Zapraszamy serdecznie.