Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa praca zbiorowa pod redakcją naukową Barbary Dobiegały-Korony i Andrzeja Hermana
Tematyka zawarta w książce została podzielona na cztery główne części. Część pierwsza wskazuje na najważniejsze uwarunkowania, w jakich współcześnie przedsiębiorstwom przyszło działać. W części drugiej wskazuje się na podstawowe finansowe źródła wartości przedsiębiorstwa. Źródła organizacyjne wzrostu wartości przedsiębiorstwa stanowią treść części trzeciej książki. Zarządzanie aktywami jest skuteczne wówczas, kiedy możemy je mierzyć. Sposobom pomiaru wybranych źródeł wartości przedsiębiorstwa jest poświęcona część czwarta książki.
Książka powstała jako wynik wieloletnich dyskusji prowadzonych w gronie pracowników Katedry Small Businessu oraz doświadczeń współpracy z menedżerami, analitykami oraz inwestorami, będącymi uczestnikami kolejnych edycji Podyplomowego Studium Zarządzania Wartością Firmy oraz Zarządzania Wartością Klienta przy Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie Szkoły Głównej Handlowej.
Książka skierowana jest do wszystkich, którzy zarządzają przedsiębiorstwem, uczestniczą w budowie wartości przedsiębiorstwa, studentów ekonomicznych kierunków oraz wykładowców, którym bliska jest tematyka zarządzania przedsiębiorstwem w nowoczesnej gospodarce.
Spis treści (skrócony):
Wstęp CZĘŚĆ I. Nowe uwarunkowania funkcjonowania przedsiębiorstwa Rozdział 1. Kilka refleksji na temat nowych źródeł wzrostu wartości przedsiębiorstwa - Andrzej Herman Rozdział 2. Przedsiębiorstwo a integracja i globalizacja - Władysław Szymański Rozdział 3. Droga złotego do euro - Grzegorz Wójtowicz Rozdział 4. Klient kapitałem przedsiębiorstwa - Barbara Dobiegała-Korona CZĘŚĆ II. Finansowe źródła wartości przedsiębiorstwa Rozdział 1. Restrukturyzacja finansowa przedsiębiorstwa metodą podnoszenia jego wartości - Leszek Pawłowicz Rozdział 2. Nowoczesna rachunkowość zarządcza jako źródło informacji do zarządzania wartością przedsiębiorstwa - Gertruda K. Świderska Rozdział 3. Modelowanie i kreowanie wzrostu wartości firmy - Zbigniew Krysiak Rozdział 4. Niematerialne źródła wartości przedsiębiorstwa - Monika Marcinkowska Rozdział 5. Wartość dla klientów generatorem wartości przedsiębiorstwa - Barbara Dobiegała-Korona CZĘŚĆ III. Organizacyjne źródła wartości przedsiębiorstwa Rozdział 1. Systemy zarządzania wiedzą warunkiem wzrostu wartości firmy - Wiesław M. Grudzewski, Irena K. Hejduk Rozdział 2. Wpływ jakości nadzoru korporacyjnego na wartość spółki - Jan K. Solarz Rozdział 3. Procesowe zarządzanie przedsiębiorstwem - Dorota Bachman Rozdział 4. Konkurowanie czasem w świetle innych koncepcji zarządzania - Aleksandra Laskowska-Rutkowska Rozdział 5. Zarządzanie wiedzą o kliencie źródłem wartości przedsiębiorstwa - Sylwia Sobolewska CZĘŚĆ IV. Pomiar wybranych źródeł wartości przedsiębiorstwa Rozdział 1. Kreacja wartości przedsiębiorstwa i metody pomiaru - Andrzej Cwynar, Wiktor Cwynar Rozdział 2. Klasyfikacja metod oceny opłacalności przedsięwzięcia inwestycyjnego - Waldemar Rogowski Rozdział 3. Metody pomiaru wartości marki - Piotr Polański Rozdział 4. Wartość portfela klientów - aspekt teoretyczny - Tymoteusz Doligalski Notki o autorach
ILOŚĆ STRON: 454
WIĘCEJ NA: http://www.ksiegarnia.difin.pl
|