Wprowadzenie – Irena Ozimek ... 5
Rozdział I. Rozwój turystyki na obszarach wiejskich ... 7
Geneza i etapy rozwoju agroturystyki w Polsce – Izabella Sikorska-Wolak, Jan Zawadka ... 9
Marka jako szansa na kształtowanie konkurencyjności gospodarstw agroturystycznych – Hanna Górska-Warsewicz ... 30
Promocja oferty usług turystycznych na obszarach wiejskich – Monika Świątkowska, Beata Sawicka ... 48
Rozdział II. Turystyka aktywna i rekreacja ... 71
Ogólnodostępne narzędzia geoinformacyjne w turystyce aktywnej – Joanna Adamczyk ... 73
Turystyka wspinaczkowa a środowisko jej uprawiania – Jarosław Skłodowski ... 95
Turystyka jeździecka w Beskidzie Niskim – Jacek Łojek, Włodzimierz Kario, Anna Łojek ... 105
Wybrane zagadnienia z zakresu projektowania urządzeń rekreacyjnego wyposażenia lasu – Emilia Janeczko, Krzysztof Janeczko ... 139
Rozdział III. Hotelarstwo i gastronomia ... 151
Organizacja zaplecza hotelowego – Wiesława Grzesińska ... 153
Produkcja i dystrybucja żywności w świetle wymagań prawnych – wybrane zagadnienia – Irena Ozimek ... 169
Żywienie turystów – Anna Kołłajtis-Dołowy ... 185
Jakość obsługi konsumenta w zakładach gastronomicznych – Ewa Czarniecka-Skubina ... 206
Rozdział IV. Nowe wyzwania i trendy we współczesnej turystyce ... 219
Zarządzanie jakością w turystyce – Agata Balińska ... 221
Slow tourism – nowy trend w rozwoju współczesnej turystyki – Katarzyna Gralak ... 235
Wolontariat w turystyce – Agnieszka Bobola ... 249
Informacje o autorach ... 259