ISBN: |
978[zasłonięte][zasłonięte]85050 |
Wymiar: |
16.0x23.5cm |
Nr wydania: |
2 |
Seria: |
- |
Ilość stron: |
252 |
Ocena: |
- |
Waga: |
0,39 kg |
Indeks: |
635[zasłonięte]01602KS |
Rok wydania: |
2013 |
Wydawca: |
Impuls |
Rodzaj okładki: |
Miękka |
Stan: |
Nowa |
Opis książki
Podtytuł: Nowe problemy i perspektywy badawcze
Nie potrzebujemy już tylko dostępu do informacji i wiedzy, nowe media i technologie przestały nam służyć jedynie do komunikowania się z innymi, lecz stały się ważnym elementem naszego życiowego doświadczenia, którego istotą jest stworzenie silnej, emocjonalnej więzi człowieka z różnymi produktami kultury masowej, w tym przekazami medialnymi czy urządzeniami. (…)
Współczesna psychologia mediów. Nowe problemy i perspektywy badawcze, to publikacja w której zaprezentowano wyraźną cezurę pomiędzy okresem, kiedy psycholodzy zajmowali się wyłącznie efektem bądź wpływem mediów i prowadzili badania nad klasycznymi mediami, takimi jak film, radio i telewizja, a okresem, w którym niebagatelne znaczenie w naszym życiu coraz bardziej mają nowe media i technologie, wdzierające się ekspansywnie w przestrzeń prywatną, społeczną i publiczną. Zaproponowano Czytelnikom refleksję nad rolą psychologii w kontekście kontaktu człowieka z mediami (głównie telewizją i internetem) oraz nowymi technologiami. W tomie znajdują się zarówno artykuły teoretyczne, wprowadzające w problematykę, jak i odnoszące się do zagadnień szczegółowych, analizujące określone zjawiska i problemy. Autorami tekstów są głównie psycholodzy, reprezentujący różne ośrodki naukowe z całej Polski.
Agnieszka Ogonowska, Grzegorz Ptaszek
fragment Wstępu