Współczesna inscenizacjaNiekonwencjonalna publikacja, która prezentuje zagadnienia inscenizacji teatralnej przełomu XX i XXI wieku. Ukazuje jej genezę, współczesne tendencje, a także możliwe kierunki rozwoju in spe. Bada zależności między inscenizacją a performansem oraz problemy interkulturowości i dekonstrukcji teatru, współczesnej interpretacji klasyków czy udziału nowych mediów i sztuki wideo w obecnych widowiskach teatralnych. Narrację uzupełniają przykładowe analizy konkretnych spektakli, co umożliwia zapoznanie się z przedstawianą teorią w praktyce scenicznej. Na szczególną uwagę zasługują osobny rozdział w całości poświęcony teatrowi koreańskiemu oraz ilustracje z wybranych przedstawień.PATRICE PAVIS - jeden z najwybitniejszych współczesnych teatrologów, specjalista w zakresie semiologii i interkulturowości teatru. Wykładowca na uniwersytetach paryskich, a także wielu uczelniach światowych, obecnie na uniwersytecie w Seulu. Członek redakcji prestiżowych czasopism teatrologicznych. Autor szeroko dyskutowanych prac: Le theatre au croisement des cultures (1990), L'analyse des spectacles: theatre, mime, danse, danse-theatre, cinema (2005) oraz przełożonego na kilkadziesiąt języków, znanego w Polsce w wersji poszerzonej, Słownika terminów teatralnych (wyd. pol. - 1998).