Opis książki: Współbrzmienie. Znajdź wspólny język z odbiorcami Twojej prezentacji
Napisanie książki o efektywnej i inspirującej komunikacji jest nie lada wyzwaniem, skoro takie dzieło musi uosabiać to, co propaguje. Nancy Duarte w zupełności się to udało. Fascynująca. Przekonująca. Do cna praktyczna. Ta książka to skarb! Patrick Lencioni
Mało kto wzbudza we mnie takie zainteresowanie, jak świetny mówca. Zawsze chciałem być kimś takim, od czasu, kiedy ubiegałem się o funkcję przewodniczącego w siódmej klasie podstawówki. Choć zaszedłem daleko od tamtego czasu, nigdy do końca nie rozumiałem, co to znaczy być światowej klasy mówca, dopóki nie przeczytałem Współbrzmienia Nancy Duarte. Przeczytaj tę książkę, wchłoń ją, wprowadź jej zasady w życie, a wkroczysz na drogę chwały wielkiego mówcy. Ken Blanchard, współautor książki Jednominutowy menedżer
Sprawność w snuciu opowieści, empatia i kreatywność leżą u podstaw komunikacji, nauki i rozwoju. Współbrzmienie uczy nas, jak odkryć w sobie i opanować te zdolności, aby wykorzystać je produktywnie i z pożytkiem. Biz Stone, współzałożyciel Twittera
Współbrzmienie zabierze Cię w fascynującą podróż przez planowanie i wygłaszanie naprawdę nietuzinkowych oraz pamiętnych prezentacji, które mogą nawet wpłynąć na losy świata. Każdy, kto pragnie zmieniać świat, musi koniecznie zapoznać się z tą książką. Po raz kolejny Nancy proponuje nam coś niesamowitego! Garr Reynolds, autor książek Zen prezentacji i Porywający preZENter
Twórz prezentacje, które jeszcze długo będą rozbrzmiewać w sercach Twojej publiczności
Na początku było słowo. Kiedy odkryto jego perswazyjną moc, słowo zawładnęło masową wyobraźnią. Nieco później za sprawą prezentacji multimedialnych zostało ono wyparte przez obraz. Wyobraź sobie jednak, że Twoim głównym narzędziem prezentacji nie jest komputer, ale Ty sam i Twój werbalny przekaz. Żadna inna forma komunikacji nie dorównuje potędze starannie dobranych i wypowiedzianych słów. Dorobek przedstawionych w tej książce wybitnych postaci jest tego najlepszym świadectwem. Dowiedz się, jak porwać publiczność - zawsze i wszędzie, nawet bez technicznych wspomagaczy.
Najwięksi mówcy potrafią wprowadzić publiczność w prawdziwy trans, oczarować ją i zdobyć jej niepodzielną uwagę. Jak to robią? Siła skutecznej prezentacji tkwi w doskonale poprowadzonej opowieści. Szybko przekonasz się, jak efektywna jest komunikacja biznesowa oparta na tej formie przekazu. Oryginalna i fascynująca książka Nancy Duarte pokaże Ci, jak przekształcić dowolną prezentację w porywającą przygodę. Odkryjesz, jak zrozumieć publiczność, opracować przekonującą treść i przeciągnąć wszystkich na swoją stronę. Prezentacja jest potężnym narzędziem perswazji, a koncepcje wyrażane w formie opowieści dodatkowo wzmacniają jej moc. Teraz będziesz mógł osiągnąć taką biegłość w dziedzinie prezentacji, jakiej pozazdrościłby Ci sam Arystoteles.
- Jak tworzyć angażujące i aktywizujące publiczność prezentacje?
- Jak wykorzystać mity i filmy do tworzenia fascynujących opowieści?
- Jak docierać do różnego typu odbiorców wśród swoich słuchaczy?
- Jak budować treści motywujące i unikać przekazów demotywujących?
- Jak wykluczać szumy komunikacyjne oraz być blisko odbiorcy?
- Jak budować wypowiedzi, by były pełne merytorycznie i przekonujące?
- Jak wygłaszać prezentacje, które zmieniają świat?
- Przedmowa (16)
- Wprowadzenie (18)
1. Czym jest współbrzmienie? (23)
- Perswazja to siła (24)
- Współbrzmienie rodzi przemianę (26)
- Przemiany są zdrowe (28)
- Prezentacje są nudne (30)
- Bezbarwność (32)
- Ludzie są ciekawi (34)
- Same fakty nie wystarczają (36)
- Opowieści przekazują sens (38)
- Nie Ty jesteś bohaterem (40)
- Publiczność jest bohaterem (42)
- Zasada #1 (45)
2. Co wiemy z mitów i filmów (47)
- Wykorzystaj właściwości opowieści (48)
- Bez dramatu ani rusz (50)
- Struktura opowieści (52)
- Podróż Bohatera (54)
- Przekroczenie progu (56)
- Komunikacja (58)
- Początek i zew przygody (60)
- Środek: kontrast (62)
- Wezwanie do czynu (64)
- Zakończenie (66)
- Co to jest miniwykres? (68)
- Studium przypadku: Benjamin Zander (70)
- Miniwykres Zandera (72)
- Zasada #2 (75)
3. Zapoznaj się z bohaterem (77)
- Jak znaleźć u nich oddźwięk? (78)
- Posegmentuj publiczność (80)
- Studium przypadku: Ronald Reagan (82)
- Oto bohater (86)
- Oto mentor (88)
- Znajdź wspólny grunt (90)
- Opieraj się na tym, co Was łączy (92)
- Zasada #3 (95)
4. Wytycz drogę (97)
- Przygotowania do podróży (98)
- Wielka idea (100)
- Rozplanuj podróż publiczności (102)
- Przybory do rozrysowania planu podróży (104)
- Bądź świadomy ryzyka (106)
- Poradź sobie z oporem (108)
- Przedstaw cenną nagrodę (110)
- Studium przypadku: General Electric (112)
- Zasada #4 (117)
5. Przekaż pełnowartościowe treści (119)
- Groch z kapustą (120)
- Nie tylko fakty się liczą (122)
- Nie myśl za dużo (125)
- Kontrast tworzy tok narracji (126)
- Nadaj ideom sens (129)
- Przywołuj historie z życia (130)
- Przemień informacje w opowieści (132)
- Studium przypadku: Cisco Systems (134)
- Od danych do sensu (139)
- Zabij swoje maleństwa (140)
- Od pomysłu do przekazu (142)
- Zasada #5 (145)
6. Struktura wyraża sens (147)
- Skonstruuj strukturę (148)
- Z sensem! (150)
- Studium przypadku: Richard Feynman (152)
- Miniwykres Feynmana (154)
- Uporządkowane komunikaty oddziałują silniej (156)
- Stwórz kontrast emocjonalny (158)
- Kontrast stylu prezentowania (160)
- Twoja opowieść na srebrnym ekranie (162)
- Rekapitulacja procesu (164)
- Zasada #6 (167)
7. Coś, co zapamiętają na długo (169)
- Gwóźdź programu (170)
- Studium przypadku: Michael Pollan (173)
- Powtarzane slogany (174)
- Inspirujące obrazy (176)
- Studium przypadku: pastor John Ortberg (178)
- Miniwykres Ortberga (180)
- Studium przypadku: Rauch Foundation (182)
- Studium przypadku: Steve Jobs (185)
- Miniwykres Jobsa (186)
- Zasada #7 (189)
8. Zawsze można zrobić coś lepiej (191)
- Wzmocnij sygnał, zredukuj szum (192)
- Dobre pierwsze wrażenie (194)
- Nie wykładaj ze szczytu wieży (196)
- Ceń sobie zwięzłość (198)
- Oderwij się od slajdów (200)
- Zrównoważ emocjonalność (202)
- Urządź próbę dla szczerych krytyków (204)
- Studium przypadku: doktor Markus Covert (206)
- Studium przypadku: Leonard Bernstein (209)
- Zasada #8 (213)
9. Zmień świat dookoła (215)
- Niełatwo zmienić świat (216)
- Wygłaszaj prezentacje, które zmienią świat (218)
- Nie czyń zła (221)
- Prezentacje Enronu w okresie załamania (222)
- Zdobądź przewagę konkurencyjną (224)
- Studium przypadku: Martin Luther King (226)
- Miniwykres Kinga (236)
- Studium przypadku: Martha Graham (232)
- Otwarcie eksponuj swoje myśli (236)
- Możesz zmienić swój świat (238)
Inspiracja nas otacza (243)
- Studium przypadku: Wolfgang Amadeusz Mozart (244)
- Miniwykres sonaty (246)
- Studium przypadku: Alfred Hitchcock (248)
- Studium przypadku: E. E. Cummings (250)
- Zasada #9 (255)
- Przypisy (256)
- Podziękowania za zdjęcia (259)
- Skorowidz (261)
- Szczególne podziękowania (264)
|