| Model Zvezda 4802 Me 109 F2 1/48
Przedmiotem sprzedaży jest model plastikowy do sklejania firmy Zvezda 4802 Messerschmitt Me Bf-109 F2 w skali 1:48. Messerschmitt Bf 109 (pot. Me 109) - niemiecki samolot myśliwski, podstawowy myśliwiec Luftwaffe podczas II wojny światowej. Pierwowzorem myśliwskiego Bf 109 był samolot opracowywany dla Rumunii pod nazwą M37. Podczas dalszych prac samolot nazwano Bf 108 i pod tą nazwą był produkowany. Bf 108 Taifun był dwumiejscowym samolotem komunikacyjnym. Ministerstwo Lotnictwa Rzeszy (Reichsluftfahrtministerium) w 1933 złożyło zamówienie na nowy samolot myśliwski. Do prac projektowych, w których uczestniczyli Willy Messerschmitt, Robert Lusser oraz Hubert i Richard Bauerowie, przystąpiono wiosną 1934 roku. Budowę pierwszego prototypu nowego samolotu oznaczonego V1 (V jak Versuchsmuster: egzemplarz doświadczalny) zapoczątkowano jesienią 1934 roku. Próby w locie z zablokowanym podwoziem chowanym rozpoczęto w maju 1935 roku. W pierwszym prototypie zastosowano angielski silnik Rolls-Royce Kestrel V12 o mocy startowej 695 KM (511 kW), napędzający dwułopatowe, drewniane śmigło o stałym skoku. Do ogłoszonego w tym czasie konkursu na samolot myśliwski stanęły cztery największe niemieckie biura projektowe zakładów lotniczych: Arado, Focke-Wulf, Heinkel i Bayerische Flugzeugwerke. Do dalszego rozwoju zakwalifikowały się konstrukcje biur dwóch ostatnich zakładów: He 112 i Bf 109. W czasie prób porównawczych obu prototypów Bf 109 osiągnął większą o 22 kilometry prędkość maksymalną oraz większą prędkość wznoszenia. He 112 zyskał jednak bardzo pochlebne opinie pilotów, chwalących wygodną kabinę o bardzo dobrej widoczności, dobre prowadzenie tego samolotu podczas kołowania oraz lepszą zwrotność i właściwości pilotażowe. Pierwotnie przetarg rozstrzygnięto więc na korzyść zespołu Heinkla, lecz intrygi i przebiegłość prof. Willy'ego Messerschmitta przesądziły o kontynuowaniu prac nad prototypem Bf 109. W późniejszym czasie zakłady Messerschmitt AG połączyły się z Bayerische Flugzeugwerke. Ogółem wyprodukowano około 33 000 Bf 109 różnych wersji. Wersja F - Bf 109 F (Friedrich) to następca wersji E z tym samym silnikiem w wersji - produkowany od przełomu 1940/1941. Płatowiec zmienił jednak diametralnie wygląd zewnętrzny: zastosowano nowy kołpak śmigła, zmieniono całkowicie przednią część kadłuba stosując bardziej zaokrągloną osłonę silnika oraz zmieniono kształt skrzydeł z prostokątnych na zaokrąglone. Prędkość maksymalna na pułapie 6000 m wynosiła 635 km/h. Uzbrojenie stanowiły dwa MG 17 i jedno działko MG 151. Uwaga: zestaw NIE zawiera kleju i farb, które należy dokupić osobno. Model UNIKATOWY, nie jest już dostępny w sklepach - ten model to ostatnia sztuka pochodząca z wyprzedaży stanów magazynowych. Kod producenta: Zvezda 4802.
Zestaw zawiera:
- Nowy i bardzo dokładny model plastikowy do sklejania.
- Kalkomanię dla historycznych wersji malowań
- Przeźroczystą kabinę pilota
- Obrazkową, szczegółową instrukcję składania.
- 12 miesięczną gwarancję na podstawie dowodu zakupu.
JESTEŚMY FIRMĄ Z 10-LETNIM DOŚWIADCZENIEM W MODELARSTWIE !!!
POSIADAMY W SPRZEDAŻY RÓWNIEŻ MODELE PLASTIKOWE I METALOWE INNYCH FIRM, TAKICH JAK:
AUTO ART, ABREX, AIRFIX, BBR, BURAGO, CMC, CARARAMA, DRAGON , EXOTO, EBBRO, EDISON, FRANKLIN, HALLER, HERPA, HOT WHEELS, HASEGAWA, HOBBY BOSS, ITALIERI, IXO,J-COLLECTION, JADA TOYS, KADEN, KYOSHO, MISTER, MIRAGE, MINICHAMPS, MONDO MOTORS, MOTOR-MAX, NEO MODELS, NOREV, RED LINE, REVELL, RICO, SCHUCO, SIGNATURE MODELS, SPARK, STAR LINE, SUN STAR, UNIVERSAL HOBBIES, VITESSE, WELLY, YATMING, ZVEZDA
Posiadamy duży wybór modeli do sklejania!!!
SPROWADZAMY RÓWNIEŻ MODELE NA SPECJALNE ZAMÓWIENIE KLIENTA!!!
KONIECZNIE ZOBACZ FILM O NAS!!!
|