W ponurej przyszłości świata Wraku, wojownicy szos przebywali pustkowia, by zmierzyć się na arenie w walce o sławę, fortunę i – co najważniejsze – o paliwo.
Wrak nie jest zwykłą grą wyścigową. Co więcej nie jest to typowa graplanszowa! Akcja Wraka osadzona jest w postapokaliptycznym świecie. Jużpierwsze spojrzenie na grafikę z pudełka nieodmiennie przywołuje nam namyśl starego komputerowego Fallout’a! Nie przypadkiem! Klimat ten sam!
Gra nie posiada planszy w dosłownym tego słowa znaczeniu. O planszę iscenografię powinniśmy zadbać sami. Pewna wskazówka zawarta jest jednakna opakowaniu w podtytule: gra do rozgrywania na stole. I szczerzepowiedziawszy dobrze byłoby się tego trzymać! Na podłodze, a zwłaszczadywanie czy innych miękkich rzeczach typu tapczan, rozgrywki prowadzićnie należy, gdyż szybko rywalizacja ze świata gry może się przenieść dorealnego wymiaru! W grze bowiem istotne znaczenie ma precyzja wukładaniu elementów scenerii, jak i dokładność w ustawianiu naszychpojazdów. Podsumowując, jeżeli ktoś ma ciągoty do oszukiwania, tolepiej niech nie zasiada do tej gry. Tu centymetr może mieć DUŻEznaczenie!
We Wraku każdy graczkontroluje jeden spośród 8 oddanych do naszej dyspozycji pojazdów. Powybraniu wymarzonej bryki następuje czas na jej doposażenie ipodrasowanie. Dokonujemy tego wybierając trzy karty wyposażenia,przestrzegając zasady, aby przynajmniej jedna z nich była bronią. Bezuzbrojonego samochodu mamy marne szanse na wygranie wyścigu.
Gdy wszyscy gracze wyposażą swe wehikuły przychodzi czas naprzygotowanie areny! Do tego celu najlepiej nadaje się twardy blatstołu. Na nim układamy całą scenografię. Do tego celu wykorzystujemyelementy zawarte w pudełku z grą, ale po paru rozgrywkach możemy puścićwodze fantazji i wkomponować w naszą arenę wiele elementów spoza gry,które znacznie urozmaicą nasz „tor jazdy”. Na arenie obowiązkowo musimyumieścić pięć żetonów oznaczających kanistry paliwa. Gracz, który przypomocy swego pojazdu zdobędzie trzy z pięciu kanistrów, wygrywarozgrywkę. Aby zdobyć kanistry paliwa, być może będziesz musiałniszczyć pojazdy przeciwników, podczas gdy oni będą próbowali zniszczyćtwój.
Gdy arena jest już gotowa, umieszczamy na niej pojazdy, przed sobą kładziemy prędkościomierze i przetasowujemy talię uszkodzeń.
Używając prędkościomierza, gracze w tajemnicy ustalają początkowąprędkość swoich pojazdów w przedziale od 0 do 4. Gracze jednocześnieujawniają swoje prędkości i rozpoczyna się gra!
Ponieważ w grze nie używa się kostek, Wrak jest grą bardziej decyzyjnąniż losową. Największą niewiadomą jest zachowanie przeciwników!
W przeciwieństwie też do większości innych gier, tutaj dosłownie każdarozgrywka jest inna. I tylko od naszej inwencji zależy jak będziefinalnie wyglądała arena na której przyjdzie nam stanąć do morderczegowyścigu! Co więcej do gry możemy wykorzystać w miejsce żetonówsamochodów prawdziwe modele z naszej kolekcji miniatur! Wszystko zależyod naszej pomysłowości i chęci do rozwijania zabawy!
Pamiętaj jednak, że choćWreckage jest grą, to przede wszystkim jest to szalona gra! A wmorderczym wyścigu przegrany zostaje Wrakiem!
Liczba graczy: 2 - 4
Wiek graczy: od 10 lat
Czas gry: 20 - 60 min.
POLSKA INSTRUKCJA
WYDANIE ANGIELSKIE
Producent: Fantasy Flight Games
Projektant(ci):William McAusland
Rok wydania: 2003
PUDEŁKO ZAWIERA:
- Instrukcja
- 4 dwustronne żetony pojazdów
- 4 prędkościomierze
- przymiar
- karty sterowania
- karty uszkodzeń
- żetony przeszkód
- żetony kanistrów
- żeton rotacji
- żetony inicjatywy
- żetony trafień
Waga: 0.6 kg
Producent: Fantasy Flight Games