WRC to gra wyścigowa, w której bierzemy udział w rajdowych mistrzostwach świata WRC rozgrywanych pod egidą FIA, czyli Międzynarodowej Federacji Samochodowej. Producentem opisywanej gry jest firma Milestone, mająca w swoim dorobku między innymi takie tytuły jak Evolution GT, S.C.A.R., Superstars V8 Racing czy Superbike World Championship.
Wykupiona przez autorów gry licencja obejmuje sezon 2010, uwzględniając nie tylko kierowców (m.in. Sebastien Loeb, Mikko Hirvonen), pilotów, zespoły fabryczne, ale i imprezy z kalendarza rajdowych mistrzostw świata. Ścigamy się na trasach w Szwecji, Meksyku, Jordanii, Turcji, Nowej Zelandii, Portugalii, Bułgarii, Finlandii, Niemczech, Japonii, Francji, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. W każdym z tych państw do pokonania jest kilka odcinków specjalnych, na których walczymy z czasem i porównujemy swoje rezultaty z innymi zawodnikami. Do naszej dyspozycji oddano około dwudziestu rajdowych maszyn. Są to zarówno wozy WRC (m.in. Citroen C4 WRC, Ford Focus WRC), jak i pojazdy z niższych klas wyścigowych (m.in. Abarth Punto S2000).
Głównym trybem rozgrywki jest kariera, w której zaczynamy jako niedoświadczony kierowca rajdowy i startujemy w mało prestiżowych zawodach. W miarę odnoszenia sukcesów pozyskujemy sponsorów, dzięki którym zatrudniamy nowych mechaników czy kupujemy lepsze auta. Kluczowym punktem kariery jest zdobycie angażu do zespołu WRC startującego w rajdowych mistrzostwach świata. Inne dostępne w grze tryby zabawy to między innymi akademia rajdowców, pobijanie uzyskanych czasów na konkretnych odcinkach czy multiplayer. W tym ostatnim przypadku możemy ścigać się z innymi osobami zarówno w Sieci, jak i lokalnie (m.in. hot seat dla czterech graczy).
Zastosowany w WRC model jazdy jest przyjazny zarówno w stosunku do nowicjuszy jak i bardziej doświadczonych graczy. Podstawowym utrudnieniem w grze jest konieczność radzenia sobie z różnymi rodzajami podłoża, gdyż kolejne OeSy składają się nie tylko z asfaltowych uliczek, ale również tras pokrytych błotem, żwirem, piaskiem czy grubą warstwą śniegu. Sterowana przez nas rajdowa maszyna podlega uszkodzeniom, które mają znaczący wpływ na jej szybkość i łatwość prowadzenia.
Na oprawę wizualną gry składają się w głównej mierze bogate w detale modele rajdowych maszyn. Każdy z tych pojazdów zbudowany został z około 50000 polygonów. Możemy też liczyć na zróżnicowane otoczenie. Wiele elementów trasy (m.in. drewniane płotki) może być w trakcie kolejnych przejazdów niszczonych, a dodatkowo na poboczu przebywają animowani kibice.