Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Wrastanie w kulturę - Elżbieta Dryll

25-03-2015, 15:31
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 25.50 zł     
Użytkownik Eneteia_pl
numer aukcji: 5120456855
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 4   
Koniec: 25-03-2015 13:53:17

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Waga (z opakowaniem): 0.35 [kg]
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2013
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Wrastanie w kulturę
ENETEIA Wydawnictwo Psychologii i Kultury Psychologia Psychoterapia Filozofia Kultura Socjologia Pedagogika Religia Antropologia




Kontakt Dane teleadresowe Sprawdź inne aukcje Xobacz komentarze Płatność, wysyłka Płątności, wysyłka, informacje




Wrastanie w kulturę - Elżbieta Dryll

Wrastanie w kulturę
Transmisja narracji w wychowaniu rodzinnym

Autor: Elżbieta Dryll
Liczba stron: 193
Rok wydania: 2013
Oprawa: miękka
Wydanie: pierwsze
ISBN:[zasłonięte]978-83538-57-8
Seria: Akademicka
Format: 160×235 mm
Cena detaliczna: 34,00 zł

Książka nowa, prosto z wydawnictwa.
Możliwy odbiór osobisty w Warszawie.

Książka w nowatorski sposób podejmuje zagadnienie związków między edukacją a kulturą z perspektywy psychologii narracyjnej. Autorka wykazuje, że istotną rolę w procesie wychowania odgrywają narracje „wielkie”, opowieści rodzinne o miłości czy dzieciństwie, jak również narracje „małe”, za pomocą których rodzice przekazują dzieciom ważne treści. Rozwój psychiczny jest efektem nie tylko świadomych oddziaływań wychowawczych rodziców, ale także „zanurzania się” dziecka w świecie znaczeń, jakie oferuje mu kultura. Narracje kultury są bogate w psychologiczne treści; zapisane w języku kształtują środowisko rodzinne, moralność i regulują stosunki międzyludzkie. Publikacja adresowana do psychologów i pedagogów, jak również antropologów, socjologów, terapeutów rodzinnych oraz rodziców zainteresowanych problematyką wychowania.

Spis treści

Od wydawcy

Rozdział 1: Zarys modelu opisującego proces wychowawczy
1.1. Założenia teoretyczne
1.2. Regulacyjna funkcja słowa
1.3. Moralność
1.4. Pytanie o sens wychowania

Rozdział 2: Semantyczna analiza narracji
2.1. Inspiracje i charakterystyka ogólna
2.2. Tryb tekstu
2.3. Wątki tematyczne i epizody
2.4. Makrostruktura fabularna opowiadania
2.5. Badanie tekstu na poziomie zdania
2.6. Analiza dialogu

Rozdział 3: W obliczu narracji wielkich
3.1. Problem i pytania badawcze
3.2. Metoda badań
3.3. Wyniki
3.3.1. Studium pierwsze: standardy moralne wierzących i niewierzących
3.3.2. Studium drugie: filozofowie i klerycy wobec standardów moralnych
3.4. Podsumowanie

Rozdział 4: Narracje o miłości
4.1. Problem i pytania badawcze
4.2. Metoda badań
4.3. Wyniki
4.3.1. Studium pierwsze: rozwój schematu love story u nastolatek
4.3.2. Studium drugie: love story kobiet dojrzałych
4.3.3. Studium trzecie: córki, matki, babcie – transmisja schematu love story
4.4. Podsumowanie

Rozdział 5: Narracje o dziecku
5.1. Problem i pytania badawcze
5.2. Metoda badań
5.3. Wyniki
5.3.1. Studium pierwsze: opowieść o dziecku z zaburzeniami zachowania
5.3.2. Studium drugie: opowieść o dziecku z ADHD
5.3.3. Studium trzecie: opowieść o wychowaniu dziecka z ADHD
5.4. Podsumowanie

Rozdział 6: Narracje dla dziecka
6.1. Problem i pytania badawcze
6.2. Metoda badań
6.3. Wyniki
6.3.1. Studium pierwsze: uczenie empatii
6.3.2. Studium drugie: co zrobić, jak się coś zrobi źle
6.4. Podsumowanie

Rozdział 7: Jak się wrasta w kulturę
7.1. Wychowanie jako współuczestnictwo w kulturze
7.2. Dialog rodzice–dzieci. Charakterystyka relacji
7.3. Przekaz narracyjny w rozwoju regulacji podmiotowej

Bibliografia
Informacja o Autorce

O Autorze

Elżbieta Dryll – pracownik naukowy Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Od lat zajmuje się dydaktyką akademicką, przygotowując młodych psychologów do praktycznej pracy w poradniach i szkołach. Prowadzi badania nad procesem wychowawczym, szczególnie w relacji rodzice–dzieci, oraz nad różnymi zjawiskami psychospołecznymi, wyznaczającymi jakość środowiska rodzinnego.

W proponowanym ujęciu wychowanie jest rozumiane jako interakcja dwojga podmiotów w kontekście systemu znaczeń, jakie proponuje kultura i jakie wytwarza konkretna rodzina w ramach własnego etosu. Jej najnowsze badania osadzone są w nurcie psychologii narracyjnej, z uwzględnieniem zarówno metod ilościowych, jak i jakościowych, szczególnie z wykorzystaniem autorskiej metody semantycznej analizy tekstu (opowieści, dialogu), inspirowanej dorobkiem współczesnej lingwistyki, literaturoznawstwa i antropologii kulturowej.

Autorka kilku książek, prac zbiorowych i artykułów w czasopismach, a także promotor licznych prac magisterskich i doktorskich. Najważniejsze publikacje w języku polskim to: Interakcja wychowawcza (2001, Wydawnictwo Instytutu Psychologii PAN), Transmisja międzypokoleniowa etosu rodzinnego („Psychologia Rozwojowa” 2003, nr 1), Tatuś, koleżanka, Kmicic, policjant i pies: Identyfikacja głosów w dialogu wewnętrznym podmiotu („Przegląd Psychologiczny” 2005, nr 1), Doświadczenia życiowe a narracja tożsamościowa osoby („Psychologia Rozwojowa” 2008, nr 1), redaktor naukowy tomu Psychologia narracyjna: Tożsamość, dialogowość, pogranicza (2012, ENETEIA Wydawnictwo Psychologii i Kultury).