Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Wróbel - Wychowanie a manipulacja, OPIS, NOWA!

16-08-2014, 10:06
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 25.50 zł     
Użytkownik -CERGO-
numer aukcji: 4489800000
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 2   
Koniec: 16-08-2014 09:37:21

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

Witam

-Strona o Mnie-

-Moje inne aukcje-

-Moje komentarze-

-Dodaj mnie do ulubionych sprzedawców-

Koszt wysyłki


(książki wysyłamy w bezpiecznych kopertach bąbelkowych, z dodatkowo zabezpieczonymi rogami)


Wpłata

mBank
57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 4[zasłonięte]895 09

lub

Inteligo/ PKO
50 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]5581135 4[zasłonięte]210 00


(wszystkie dane potrzebne do przelewu otrzymasz w mailu po dokonaniu zakupu)

Opis aukcji

Alina Wróbel

Wychowanie a manipulacja


- Wydawnictwo: Impuls
- Rok wydania: 2006
- Format: B5
- Stan:
NOWA
- Okładka: miękka

- Ilość stron:
188





Nasza cena: 25,50 PLN

 

 

 

OPIS:

Prezentowana książka wpisuje się w refleksję nad teoretycznymi podstawami współczesnej pedagogiki. Autorka stara się udzielić odpowiedzi na pytania o istotę wychowania, jego związek z praktyką pedagogiczną oraz jego podstawy filozoficzne i teoretyczne uzasadnienia.

Podstawowym celem było wskazanie takich działań funkcjonujących w rzeczywistości wychowawczej, które są przykładem manipulacji.

Pierwsza część pracy to rozważania dotyczące istoty manipulacji. Kolejna część książki zawiera opisy wybranych obszarów funkcjonowania manipulacji w przestrzeni społecznej. Są to: manipulacja jako forma nacisku, interpretacja ukrytego programu jako formy manipulacji , opis koegzystencji manipulacji i propagandy. Trzecia część pracy to interpretacja manipulacji w rzeczywistości wychowawczej. Rezultatem tych dociekań było wskazanie tekstów opisujących działania edukacyjne nacechowane zjawiskami manipulacyjnymi, zaliczonymi do wielkiej manipulacji.

Praca skierowana jest do studentów kierunków pedagogicznych, psychologii, socjologii, politologii, teoretyków i praktyków wychowania, dziennikarzy oraz osób zajmujących się komunikacją i analizą różnorodnych metod wywierania wpływu, pracowników i wolontariuszy organizacji zajmujących się walką z sektami.

 

Spis treści

Wstęp
Rozdział 1. Istota manipulacji
Manipulacja – dzieje pojęcia a jego znaczenie
Analiza definicji
Perspektywa leksykalna
Obszary znaczeniowe
Charakterystyka pojęcia „manipulacja”
Pojęcie manipulacji w perspektywie komunikacji perswazyjnej
Ustalenia semantyczne
Istota manipulacji jako działania zorientowanego na cel
Uprzedmiotowienie a instrumentalizacja
Antropologiczny i etyczny aspekt instrumentalności
Teorie manipulacji jako przedmiot badań
Nurt psychologiczny
Nurt społeczno-polityczny
Nurt lingwistyczny
Nurt pedagogiczny

Rozdział 2. Mechanizmy manipulacji
Psychologiczne klasyfikacje mechanizmów manipulacyjnych
Socjologiczne klasyfikacje manipulacji
jako metody sterowania społecznego
Klasyfikacja procedur manipulacyjnych w naukach o wychowaniu

Rozdział 3. Procesy manipulacji. Przegląd wybranych zagadnień
Manipulacja jako forma nacisku. Przymus czy przemoc
– analiza w perspektywie uprzedmiotowienia
Próba zdefiniowania pojęć „przymus” i „przemoc”
Czym jest przymus i jakie są jego rodzaje?
Pojęcie przemocy i jej rodzaje
Różnica między przemocą a przymusem
Ukryty program jako forma manipulacji
Manipulacja a propaganda. Koegzystencja zjawisk.
Próba uporządkowania pojęć
Rozumienie działania propagandowego
Jaką formą komunikowania jest propaganda?
Propaganda w komunikowaniu politycznym
Czy utożsamianie propagandy z manipulacją jest zasadne?
Manipulacja w perspektywie teorii systemów

Rozdział 4. Manipulacja w rzeczywistości wychowawczej
Wprowadzenie
Totalitarny model wychowania jako forma manipulacji
w perspektywie analiz politycznego nurtu
pedagogiki antyautorytarnej
Edukacja jako narzędzie wyzwolenia spod wpływów
manipulacyjnych – perspektywa pedagogiki emancypacyjnej
Emancypacyjny wymiar pedagogiki wyzwolenia
Teoria krytyczna jako horyzont
emancypacyjnego myślenia o wychowaniu
Nurt indywidualistyczno-anarchistyczny
pedagogiki wyzwolenia
Nurt polityczny pedagogiki emancypacyjnej
Wszelkie wychowanie jako nielegalna przemoc
– perspektywa pedagogiki negatywnej

Zakończenie

Bibliografia


 

W razie jakichkolwiek wątpliwości proszę o kontakt

Regulamin

  • w przypadku kupna większej ilości książek proszę o kontakt w celu ustalenia kosztów przesyłki,
  • wysyłka książek realizowana jest w ciągu 48 godz. po zaksięgowaniu wpłaty na moim koncie,
  • w tytule przelewu proszę podać swój Nick lub numer aukcji,
  • w przypadku zmiany adresu wysyłki proszę o podanie go w mailu,
  • możliwy odbiór osobisty w Krakowie po wcześniejszym kontakcie,
  • możliwa wysyłka za granicę,
  • komentarz wystawiamy jako drudzy,
  • wpłatę można dokonać na jedno z dwóch podanych obok kont.

Na życzenie wystawiamy faktury VAT

Kontakt

e-maila: [zasłonięte]@poczta.fm

nr tel.: 668 [zasłonięte] 313

Wróbel - Wychowanie a manipulacja, OPIS, NOWA!