Tytuł
Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych
Opis
Wydawnictwo Impuls
ISBN[zasłonięte]978-8387-163-0
Kra ków 2009, wyd. 7, format 165 x 235, objętość 272 str., oprawa twarda
Prezentowana publikacja przeznaczona jest dla studentów pedagogiki. Ułatwi im ona przygotowanie prac dyplomowych i magisterskich. Stanowi też dobre wyjście do rozumienia i oceniania wartości poznawczej opracowań naukowo-badawczych, z którymi można się spotkać w literaturze pedagogicznej, psychologicznej i socjologicznej. Książka może stanowić też pomoc dla doktorantów i habilitantów, którzy piszą prace z zakresu pedagogiki, jak również dla wszystkich innych osób bliżej zainteresowanych metodologicznymi problemami badań pedagogicznych.
Wstęp I. Minimum wymagań stawianych badaniom pedagogicznym
1. Świadomość potrzeby badań pedagogicznych
2. Znajomość metodologii badań pedagogicznych
3. Poprawność logiczna i językowa w badaniach pedagogicznych
4. Wystrzeganie się błędów w badaniach pedagogicznych
II. Teoretyczne aspekty badań pedagogicznych
1. Charakterystyka teorii pedagogicznych
2. Rola teorii w badaniach pedagogicznych
3. Funkcja teorii w badaniach pedagogicznych
4. Teorie a praktyka pedagogiczna
5. Teorie pedagogiczne w świetle indukcji i dedukcji
III. Badania ilościowe i pomiar w pedagogice
1. Określenie badań ilościowych i pomiaru
2. Znaczenie badań ilościowych i pomiar w pedagogice
3. Typy skal pomiarowych
4. Rzetelność i trafność pomiaru
5. Słabe strony badań ilościowych i pomiaru
IV. Badania jakościowe w pedagogice
1. Czym są badania jakościowe?
2. Zapotrzebowania na badania jakościowe
3. Warunki poprawności badań jakościowych
4. Niedomagania w badaniach jakościowych
5. Uwagi godne podkreślenia w badaniach jakościowych
V. Problemy i hipotezy w badaniach pedagogicznych
1. Rozumienie i rodzaje problemów badawczych
2. Geneza problemów badawczych
3. Zakres problemów badawczych
4. Kryteria poprawności problemów badawczych
5. Hipotezy robocze i stawiane i wymagania
VI. Zmienne, wskaźniki i typy badań pedagogicznych
1. Pojecie i klasyfikacja zmiennych
2. Wskaźniki i ich uzasadnienie
3. Podział wskaźników
4. Dobór i interpretacja wskaźników
5. Typy badań pedagogicznych
VII. Dobór próby w badaniach pedagogicznych
1. Ogólna charakterystyka doboru próby
2. Losowy dobór próby
3. Celowy dobór próby
4. Wielkość i inne aspekty próby
VIII. Etapy badań pedagogicznych
1. Etapy badań a fazy myślenia refleksyjnego
2. Zaistnienie sytuacji problemowej
3. Formułowanie problemów i hipotez
4. Wybór i konstruowanie narzędzi badawczych
5. Dobór badanych osób
6. Przeprowadzanie badań
7. Opracowywanie wyników badań
IX. Moralne aspekty badań pedagogicznych
1. Potrzeba uwzględniania kontekstu moralnego w badaniach
2. Poszukiwanie prawdy głównym celem badań
3. Wiarygodność i kompetencja badawcza
4. Zobowiązania wobec osób badanych
5. Łączność badań z praktyka pedagogiczną
X. Przegląd metod i technik badań pedagogicznych
1. Obserwacja
2. Eksperyment pedagogiczny
3. Testy osiągnięć szkolnych
4. Metoda socjometryczna
5. Metoda sondażu diagnostycznego
6. Analiza dokumentów
7. Inne metody badań
Zakończenie
Bibliografia cytowana
Kupując na kilku naszych aukcjach za wysyłkę płacisz tylko raz - jej koszt zależny jest od wagi książek, o kalkulację kosztów prosimy pytać w mailu. Kupujący otrzyma paragon lub fakturę.
NAJBARDZIEJ POSZUKIWANE KSIĄŻKI
ZAWSZE W ATRAKCYJNEJ CENIE!