Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Wprowadzenie do logopedii G. Gunia, V. Lechta

26-06-2012, 23:02
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 26.40 zł     
Użytkownik mirom
numer aukcji: 2356301005
Miejscowość Wrocław
Wyświetleń: 12   
Koniec: 17-06-2012 12:50:08

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2011
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Witamy na aukcji kolejnej pozycji
z naszej księgarni

 

O Nas

Sprzedażą przez internet zajmujemy się od roku 2000. Stawiamy na rzetelną, błyskawiczną i perfekcyjną realizację zamówień, a o wysokiej jakości obsługi Klienta, świadczą nasze komentarze oraz posiadany status:

SuperSprzedawca

Jest to gwarancja Bezpiecznych, Łatwych i Przyjemnych Zakupów.

Wysyłka
  1. Zamówiony towar wysyłamy Pocztą Polską jako list polecony lub paczka w terminie od 1 do 3 dni (dni robocze), czas ten liczony jest od momentu:
    • dokonania zakupu i wyboru formy zapłaty (Płatność przy odbiorze/pobranie)
    • zaksięgowania na naszym koncie wpłaty za zakupiony towar (Płatność z góry/przelew)
    Koszty wysyłki podawane są w opisie każdej aukcji i dotyczą danej książki (zależnie od wagi).
  2. Opakowanie stanowi koperta bezpieczna lub karton i opieczętowane jest nalepką "sportowo-medyczna". Uszkodzenie lub brak takiej świadczy o naruszeniu przesyłki.
  3. Jeśli po 7 dniach roboczych nie dotarła do Państwa przesyłka prosimy o informację o tym. Podamy nr listu wysyłkowego, z którym należy sprawdzić na swojej poczcie czy przesyłka nie "zalega"w urzędzie. W przeciwnym razie po 14 dniach roboczych od wysyłki złożymy reklamację na poczcie.

Nie czekamy do zakończenia aukcji - wysyłamy natychmiast!!

      Tytuł
      Wprowadzenie do logopedii

      Wprowadzenie do logopedii G. Gunia, V. Lechta

       

      Autor
      Grażyna Gunia, Viktor Lechta

      Opis

      Wydawnictwo Impuls
      ISBN [zasłonięte]978-8387-610-9

      Kraków 2011, wyd. 1, format 170 x 240, objętość 190 str., oprawa miękka

      Opracowanie monografii Wprowadzenie do logopedii stanowi systemową analizę wybranych zagadnień logopedycznych. Praca ta jest źródłem wiedzy o aktualnej problematyce logopedii dla studentów, pedagogów, a także dla osób  interesujących się tym zagadnieniem. Adresatami książki są studenci studiów pedagogicznych, szczególnie pedagogiki specjalnej, przedszkolnej, wczesnoszkolnej, opiekuńczo-wychowawczej, asystenci osób niepełnosprawnych, studenci logopedii, a także pedagodzy – nauczyciele oraz terapeuci, którzy często w swojej praktyce spotykają się z osobami z zaburzeniami mowy.

      Całość opracowania podzielono na dwie części: ogólną i specjalistyczną.

      W pierwszej przedstawiono główne założenia logopedii jako nauki, ustalenia terminologiczne, przedmiot i podmiot badań logopedii, zasady pracy logopedycznej, osobliwości słownego i pozasłownego porozumiewania się oraz główne założenia prewencji, diagnozy i terapii wad i zaburzeń mowy.

      W drugiej części – szczegółowej (specjalistycznej) – omówiono poszczególne zaburzenia mowy, uwzględniając wielowymiarowość zagadnienia, tzn. istotę problemu, etiologię, klasyfikację, symptomatologię oraz główne zasady logopedycznej interwencji, rozumianej jako: diagnoza, terapia i prewencja. W terapii logopedycznej dominuje podejście eklektyczne, które wymaga od specjalisty zintegrowanej wiedzy i umiejętności w zakresie nie tylko diagnozy i terapii, ale również profilaktyki.

      Zamierzeniem autorów było opracowanie monografii o logicznej koncepcji: od wstępnych ustaleń logopedii jako dziedziny wiedzy, przez historię do specyfiki poszczególnych specjalizacji zawodowych, takich jak balbutologopedia, neurologopedia i inne. Książka ma więc postać wielowymiarowego i międzynarodowego opracowania. Jej autorzy są przedstawicielami pedagogiki specjalnej i logopedii z Polski i Słowacji. To całościowe podejście do teoretycznych i metodycznych podstaw logopedii w formie polsko-słowackiej analizy zagadnień będzie, mamy nadzieję, cennym źródłem wiedzy, którą każdy student subdyscyplin pedagogiki, logopedii oraz pedagog-praktyk powinien posiadać.

      Spis Treści

      Wstęp

      Część I. Wprowadzenie do teoretycznych i metodycznych podstaw logopedii

      Viktor Lechta
      1. Podstawy teoretyczne logopedii
      1.1. Podstawowe definicje
      1.1.1. Logopedia jako dyscyplina naukowa
      1.1.2. Logopedia jako profesja
      1.1.3. Logopedia jako przedmiot studiów
      1.2. Rozwój myśli logopedycznej w świetle ewolucji światowych paradygmatów
      1.3. Zaburzona zdolność komunikacyjna (ZZK)
      1.4. Interwencja logopedyczna
      1.4.1. Logopedyczna diagnoza
      1.4.1.1. Metody i zasady logopedycznej diagnozy
      1.4.2. Logopedyczna terapia
      1.4.2.1. Metody, techniki, strategie logopedyczne
      1.4.2.2. Zasady i formy pracy
      1.4.3. Logopedyczna profilaktyka
      1.5. Sens terapii logopedycznej

      Grażyna Gunia
      2. Komunikacja alternatywna
      2.1. Ustalenia terminologiczne na temat komunikacji wspomagającej i alternatywnej
      2.1.1. Język migowy
      2.1.2. System Blissa
      2.1.3. Piktogramy
      2.1.4. Makaton
      2.2. Misja Stowarzyszenia ISSAC
      2.3. Podobieństwa i różnice między sposobami porozumiewania się

      Grażyna Gunia
      3. Pomoce w diagnozie, terapii i profilaktyce logopedycznej
      3.1. Funkcje i zadania środków dydaktycznych w interwencji logopedycznej 3.2. Znaczenie dźwięków naśladowczych w interwencji logopedycznej
      3.3. Graficzne i plastyczne wspomaganie interwencji logopedycznej
      3.4. Urządzenia wspomagające terapię logopedyczną

      Grażyna Gunia
      4. Koncepcja i organizacja opieki logopedycznej w Polsce
      4.1. Model multiinterdyscyplinarnej opieki logopedycznej w teorii L. Kaczmarka
      4.2. Organizacja opieki logopedycznej – systemowa analiza
      4.3. Perspektywy logopedycznej interwencji na początku XXI wieku
      4.4. Profilaktyka logopedyczna szansą dla dziecka, rodziców, logopedy
      4.4.1. Prenatalne uwarunkowania rozwoju mowy
      4.4.2. Zapobieganie zaburzeniom mowy w okresie noworodkowym oraz niemowlęcym
      4.4.3. Wspomaganie rodziców
      4.4.4. Wspomaganie rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym
      4.4.5. Kultura żywego słowa

      Część II. Zaburzenia mowy

      Grażyna Gunia
      1. Wprowadzenie do zaburzeń w kształtowaniu się mowy
      1.1. Uwagi ogólne na temat typologii zaburzeń mowy, głosu i zaburzeń zdolności komunikacyjnej

      Grażyna Gunia
      2. Dyslalia
      2.1. Ustalenia terminologiczne
      2.2. Etiologia
      2.3. Klasyfikacja dyslalii
      2.4. Diagnoza
      2.5. Terapia
      2.6. Seplenienie
      2.7. Rotacyzm
      2.8. Profilaktyka

      Grażyna Gunia
      3. Rhinolalia
      3.1. Terminologia
      3.2. Etiologia
      3.3. Rozszczep podniebienia
      3.3.1. Statystyka
      3.3.2. Etiologia
      3.3.3. Symptomy
      3.3.4. Diagnoza
      3.3.5. Terapia
      3.3.6. Profilaktyka

      Grażyna Gunia
      4. Afazja, afazja dziecięca (alalia)
      4.1. Ustalenia terminologiczne
      4.2. Przyczyny
      4.3. Klasyfikacja i symptomatologia
      4.4. Afazja dziecięca – terminologia
      4.4.1. Etiologia
      4.4.2. Klasyfikacja
      4.4.3. Diagnoza
      4.4.4. Terapia
      4.4.5. Profilaktyka

      Grażyna Gunia
      5. Dyzartria
      5.1. Ustalenia terminologiczne
      5.2. Dyzartria a mózgowe porażenie dziecięce
      5.3. Typologia etiologiczno-symptomatologiczna dyzartrii
      5.4. Diagnoza
      5.5. Terapia
      5.6. Profilaktyka

      Grażyna Gunia
      6. Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu
      6.1. Ustalenia terminologiczne
      6.2. Etiologia
      6.3. Klasyfikacja
      6.4. Statystyka
      6.5. Symptomy
      6.6. Diagnoza objawów ryzyka dysleksji
      6.6.1. Wiek niemowlęcy i poniemowlęcy
      6.6.2. Wiek przedszkolny (3–5 lat)
      6.6.3. Wiek 6–7 lat
      6.6.4. Młodszy wiek szkolny (klasa I–III)
      6.6.5. Wiek szkolny powyżej klasy IV
      6.7. Diagnoza
      6.8. Terapia
      6.9. Profilaktyka

      Viktor Lechta
      7. Mutyzm
      7.1. Ustalenia terminologiczne
      7.2. Etiologia
      7.3. Klasyfikacja
      7.4. Symptomatologia
      7.5. Zasady interwencji logopedycznej
      7.6. Profilaktyka

      Viktor Lechta
      8. Zaburzenia głosu
      8.1. Terminologia
      8.2. Etiologia
      8.3. Klasyfikacja
      8.4. Symptomatologia

      Uwagi

      Kupując na kilku naszych aukcjach za wysyłkę płacisz tylko raz - jej koszt zależny jest od wagi książek, o kalkulację kosztów prosimy pytać w mailu. Kupujący otrzyma paragon lub fakturę.

      NAJBARDZIEJ POSZUKIWANE KSIĄŻKI
      ZAWSZE W ATRAKCYJNEJ CENIE!
      Na Skróty
      dodaj do ulubionych sprzedawców nasz sklep allegro nasze pozostałe aukcje
      Płatności

      Płatności można dokonywać na nasze konto mBank:

      logo mBank

      10 1140 [zasłonięte]40[zasłonięte]02 4[zasłonięte]920 71

      Koszty Wysyłki
      koszty przesyłki
      Odbiór Osobisty

      Po zakupione towary zapraszamy do naszej siedziby:

      Stadion Olimpijski we Wrocławiu
      Księgarnia w HALI WIELOFUNKCYJNEJ AWF
      Al. J.I. Paderewskiego 35
      51-612 Wrocław

      Przy odbiorze osobistym można zapłacić na miejscu gotówką lub kartą kredytową.

      Kontakt z Nami

      allegro[na]sportowo-medyczna.pl
      Telefon: 071 [zasłonięte]347 30
      Gadu-Gadu:

      • Mirek, status:
      • Robert, status: