Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Wprowadzenie do antropologii filozoficznej

20-01-2014, 19:40
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 33 zł     
Użytkownik Mysza657
numer aukcji: 3814460174
Miejscowość Kasinka Mała
Wyświetleń: 4   
Koniec: 18-01-2014 19:56:52

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Wysyłka w 24h
- Pocztą Polską

Wybrane przez Państwa książki wysyłane są po zaksięgowaniu wpłaty na naszym koncie bankowym lub po mailowej informacji iż przesyłka ma być wysłana za pobraniem.
WYSYŁKA GRATIS
Wysyłka gratis przy zakupach powyżej 150 złotych. Nie dotyczy przesyłek pobraniowych i zagranicznych.
Kontakt
Antykwariat i Księgarnia Tezeusza
Kasinka Mała 657
34-734 Kasinka Mała
tel. 604[zasłonięte]847

gg Monika 38[zasłonięte]513
gg Anna 44[zasłonięte]445
e-mail: [zasłonięte]@tezeusz.pl

Nr konta bankowego:
Millennium
60 1160 [zasłonięte] 2[zasłonięte]2020001 [zasłonięte] 910803

Wprowadzenie do antropologii filozoficznej
ISBN: 83-7318-525-9
Wymiar: 16.0x24.0cm
Nr wydania: 1
Seria: -
Ilość stron: 260
Ocena: -
Waga: 0,40 kg
Indeks: 192A/10/0016
Rok wydania: 2006
Autor: Haeffner Gerd
Rodzaj okładki: Miękka
Stan: Nowa
Wydawca: WAM

Opis książki

Język oryginału: niemiecki
Tytuł oryginału: Philosophische Anthropologie
Wprowadzenie do antropologii filozoficznej podejmuje fundamentalną dla człowieka problematykę dotyczącą jego istoty, pochodzenia i przeznaczenia. Autor, niemiecki filozof, czyni to w sposób zwięzły, klarowny i przystępny również dla stawiających pierwsze kroki w filozofii. Książka będąca, z jednej strony, kompendium wiedzy filozoficznej na temat człowieka, z drugiej, jest zaproszeniem do podjęcia przygody osobistego zmierzenia się z tym pytaniem wszystkich pytań.

Odkąd istnieje świadome myślenie, stawiano pytanie o istotę, pochodzenie i przeznaczenie człowieka. Pytanie to mogło, rzecz jasna, przybierać wiele postaci i także w odpowiedzi na nie posługiwano się bez wątpienia najróżniejszymi środkami wyrazu. Przez dłuższy czas mogło ono również pozostawać w ukryciu, ponieważ ludziom wydawało się, że posiadają zadowalającą na nie odpowiedź. Niemniej samo źródło tego pytania nigdy całkowicie nie wysychało, gdyż człowiek pozostaje dla siebie zbyt wielkim znakiem zapytania. Pytanie to, w niniejszej publikacji będziemy rozumieli w taki sposób, żeby można je było rozważać na różnych płaszczyznach teoretycznych. Przechodzenie z jednej na drugą będzie wynikało ze świadomości tego, że jego głębia, po osiągnięciu danego obszaru, ciągle okazuje się jeszcze nie do końca rozświetlona. Nasze poszukiwania zaczniemy od postawienia tego pytania na gruncie antropologii biologicznej i kulturowej. Dyskusja nad nim w ramach ich założeń doprowadzi nas do pytań natury filozoficznej, dotyczących tego, jakie ramy należy wstępnie przyjąć przy porównywaniu człowieka ze zwierzęciem, a także w konfrontacji z porównawczą teorią kultury, oraz co może wyniknąć dla antropologii z refleksji nad faktem uprawiania nauki. Obydwa te wątki spotkają się ze sobą w idei związanej ze światem podmiotowości, która ma stanowić coś w rodzaju zasady organizującej całość naszej prezentacji (część A). Pierwsze wyjaśnienia sygnalizowanej idei pojawią się przy interpretacji niektórych podstawowych wymiarów ludzkiego bycia-w-świecie, przeprowadzanej z perspektywy wybranych nauk humanistycznych (część B). Głębiej w kierunku centrum poprowadzi analiza tych podstawowych aspektów ludzkiej podmiotowości, na które wskazują pojęcia "wiedzy" i "wolności woli", a które zbiorczo ujmuje pojęcie "ducha" (część C). Ostatecznym horyzontem postawionego zagadnienia będzie poszukiwanie możliwego do zrealizowania sensu ludzkiego bytu (część D). (Prof. dr Gerd Haeffner)

Prof. dr Gerd Haeffner, filozof, wykładowca w Wyższej Szkole Filozoficznej w Monachium, w latach 1[zasłonięte]982-19 również jej rektor. Autor licznych publikacji książkowych i artykułów z zakresu antropologii filozoficznej, fenomenologii, historii filozofii i filozofii historii. Jako visiting professor współpracuje z ośrodkami uniwersyteckimi w Quebecu, Kinszasie, Frank-furcie nad Menem, Tokio, Paryżu i Innsbrucku.
Zobacz także...