Wpływ mediów | | | Autor: | Dziadzia Bogusław | Wydawnictwo: | IMPULS | Rok wydania: | 2007 | Oprawa: | kartonowa | Format: | 17.0x24.0cm | Liczba stron: | 204 | Numer ISBN: | 978[zasłonięte][zasłonięte]30888 | Numer EAN: | 978[zasłonięte][zasłonięte]30888 | Stan: | nowa, bez śladów użytkowania |
|
| | | -30% | 20, | 86 29,80 |
| NISKA CENA! |
|
Opis wydawcy: Powszechnie uważa się, że wpływ mediów masowych jest rodzajem oszustwa. Mówiąc o oddziaływaniu mediów używa się zwykle sformułowań w rodzaju: manipulacja, dominacja, władza, ubezwłasnowolnienie, kłamstwo, uprzedmiotowienie, kontrola społeczna i wielu jeszcze innych pojęć ? zwykle o pejoratywnym znaczeniu. Książka próbuje uporządkować zakres zjawisk wpływu mediów, przenosząc problem tego zjawiska z obszaru mediów na osobę wystawioną na ich wpływ. Praca skupia się na tych wątkach, w których odbiorca przekazu jest niemal ubezwłasnowolniony. Książka jest zilustrowana omówieniami filmów reklamowych jako typowych przekazów zawierających figury perswazyjne, co stanowi w niniejszym tekście egzemplifikację realizowanych przez media reguł wpływu. Jest to bardzo istotna publikacja m.in. z tego względu, iż wskazuje na ważną rolę komunikacji medialnej w procesie wychowania. Książka może zainteresować zarówno osoby zawodowo zajmujące się kształceniem medialnym, jak i osoby interesujące się problematyką komunikacji masowej i jej oddziaływania. |