Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Woynarowska - Niepełnosprawność intelektualna NOWA

13-06-2015, 21:21
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 29 zł     
Użytkownik -CERGO-
numer aukcji: 5356997359
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 1   
Koniec: 13-06-2015 20:50:25

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

Witam

-Strona o Mnie-

-Moje inne aukcje-

-Moje komentarze-

-Dodaj mnie do ulubionych sprzedawców-

Koszt wysyłki


(książki wysyłamy w bezpiecznych kopertach bąbelkowych, z dodatkowo zabezpieczonymi rogami)


Wpłata

mBank
57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 4[zasłonięte]895 09

lub

Inteligo/ PKO
50 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]5581135 4[zasłonięte]210 00


(wszystkie dane potrzebne do przelewu otrzymasz w mailu po dokonaniu zakupu)

Opis aukcji

Agnieszka Woynarowska

Niepełnosprawność intelektualna w publicznym i prywatnym dyskursie


- Wydawnictwo: Impuls
- Rok wydania: 2010
- Format: B5
- Stan:
NOWA
- Okładka: miękka

- Ilość stron:
320





Nasza cena: 29,00 PLN

 

 

 

OPIS:

Rozważania podjęte w tej publikacji zmierzają do odpowiedzi na pytanie jak we współczesnym społeczeństwie polskim „mówiona” jest niepełnosprawność intelektualna w dyskursach uruchamianych w sytuacjach publicznych i prywatnych oraz ukazują konfrontację indywidualnej i społecznej wizji niepełnosprawności. W swoich rozważaniach autorka kwestionuje istniejącą w społecznych konstrukcjach „oczywistość” niepełnosprawności intelektualnej i pewną „naturalność” sytuacji egzystencjalnej w jakiej są owe osoby i ich rodziny społecznie lokowane. Ta „oczywistość” niepełnosprawności intelektualnej i „naturalność” miejsc świata życia tych osób jest ukazana w książce jako efekt dyskursywnej konstrukcji. Postawiona w publikacji teza, że rzeczywistość społeczna jest konstruowana przez dyskurs (rozumiany jako użycie języka i działanie społeczne), który jest kluczowym czynnikiem w społecznej konstrukcji życia społecznego i ważnym elementem relacji władzy, pozwala autorce spojrzeć na język i jego zniewalającą moc, jako na narzędzie dominacji i wykluczania lub emancypacji. W części teoretycznej niepełnosprawność intelektualna została osadzona w kontekście szeroko rozumianej inności, ukazane zostały również mechanizmy wykluczania Obcego (m.in. koncepcje Z. Baumana, M. Foucaulta, E. Goffmana). Pojęcie dyskursu autorka umiejscowiła w perspektywie poststrukturalnych teorii (m.in. M. Foucaulta, P. Bourdieu, E. Laclau). Zaprezentowany w książce projekt badawczy osadzono w jakościowej strategii badań, zastosowana została krytyczna analiza dyskursu i metoda biograficzna. Krytycznej analizie dyskursu autorka poddała m. in. treści wypowiedzi osób publicznych, zawartość popularnych periodyków, które potraktowała jako nośniki i jednocześnie narzędzia konstruowania dyskursu publicznego. Analizom poddane zostały także narracje rodziców, terapeutów i dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną.

Poruszane w książce problemy, dotyczące konfrontacji osobistej i społecznej wizji niepełnosprawności intelektualnej są niezwykle ważne w pedagogice specjalnej, zwłaszcza gdy odnosi się je do aktualnego kontekstu społecznego, aktualnej sytuacji zmiany ponowoczesnej, globalizacyjnej, systemowej. Ważnymi elementami książki są także: ukazanie interdyscyplinarnego spojrzenia na problematykę ról społecznych osoby z niepełnosprawnością intelektualną, wyszczególnienie nurtów dyskursu niepełnosprawności intelektualnej, przyjęte metody badawcze (krytyczna analiza dyskursu i metoda biograficzna) i zwrócenie uwagi na społeczno-kulturową konstrukcję niepełnosprawności, na fakt konstruowania niepełnosprawności intelektualnej przez dyskurs publiczny.

 

 

SPIS TREŚCI:

Wstęp

ROZDZIAŁ I
NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ INTELEKTUALNA I SPOŁECZEŃSTWO

1.1 Różnica/ Inność/ Obcość

1.1.1 Kolonizowanie Innego – foucaultowski szkic z historii szaleństwa

1.1.2 Społeczne rozpoznanie Inności – niepełnosprawność intelektualna jako stygmat

1.1.3 Inność i różnica w dyskursie postmodernistycznym i pedagogiki krytycznej.

1.1.4 Niepełnosprawność intelektualna jako różnica w polskiej współczesności i dyskursie
pedagogiki specjalnej

1.2 Niepełnosprawność intelektualna jako „fakt społeczny”

1.2.1 Społeczne i osobiste znaczenia niepełnosprawności intelektualnej

ROZDZIAŁ II
DYSKURS JAKO PŁASZCZYZNA KONSTRUOWANIA I ODTWARZANIA PORZĄDKU SPOŁECZNEGO

2.1 Pojęcie dyskursu-język, władza, dominacja

2.2 Dyskurs publiczny

2.3 Przemoc symboliczna i habitus w teorii społecznej P. Bourdieu

ROZDZIAŁ III
ZAŁOŻENIA METODOLOGII BADAŃ WŁASNYCH

3.1 Projekt badawczy-przedmiot, cel i problemy badawcze

3.2 Metody badawcze

3.2.1 Charakterystyka badań jakościowych

3.2.2 Strategia biograficzna w rekonstrukcjach egzystencjalnych doświadczeń

3.2.2.1 Kontekst hermeneutyczny

3.2.2.2 Kontekst interakcjonizmu symbolicznego

3.2.3 Krytyczna analiza dyskursu w badaniach nad społeczną konstrukcją
niepełnosprawności intelektualnej

3.3 Przebieg badań i tok postępowania badawczego

3.3.1 Analiza dyskursu publicznego

3.3.2 Analiza doświadczenia indywidualnego niepełnosprawności intelektualnej

ROZDZIAŁ IV
NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ INTELEKTUALNA W DYSKURSIE PUBLICZNYM W ŚWIETLE BADAŃ WŁASNYCH

4.1 Dyskurs medyczny. Choroba/ brak/ zaburzenie/ cierpienie

4.2 Dyskurs rodziców. Pomiędzy bólem, dramatem, a radością, miłością i zwyczajnością.

Dyskurs osobistej tragedii i adaptacyjno-emancypacyjny.

4.3 Dyskurs romantyczno- emancypacyjny, dla różnic. W inności tkwi potencjał

4.4 Dyskurs sakralizujący osoby z niepełnosprawnością intelektualną

4.5 Dyskurs eksterminacji. Nieszczęście/ cierpienie/ bezwartościowe życie

4.6 Dyskurs zwyczajności. Człowiek i świat życia

4.7 Dyskurs publiczny o niepełnosprawności intelektualnej – zderzenia znaczeń.

ROZDZIAŁ V
NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ INTELEKTUALNA W DOŚWIADCZENIACH BIOGRAFICZNYCH W ŚWIETLE BADAŃ WŁASNYCH

5.1. Niepełnosprawność intelektualna jako codzienność w doświadczeniach
biograficznych człowieka z niepełnosprawnością intelektualną i jego rodziców

5.1.2 Doświadczenia, narracje, dyskursy- próba syntezy

5.2 Niepełnosprawność intelektualna jako doświadczana codzienność w dyskursach
terapeutów

5.2.1 Dyskurs emancypacyjny

5.2.2 Dyskurs korekcyjno-opiekuńczy

5.2.3 Dyskurs opiekuńczy

5.2.4 Dyskurs normalizacyjno-adaptacyjny

ROZDZIAŁ VI
WŚRÓD DYSKURSÓW I ZNACZEŃ – MIĘDZY PRZEMOCĄ, ADAPTACJĄ A EMANCYPACJĄ

SPIS ARTYKUŁÓW

BIBLIOGRAFIA


 

W razie jakichkolwiek wątpliwości proszę o kontakt

Regulamin

  • w przypadku kupna większej ilości książek proszę o kontakt w celu ustalenia kosztów przesyłki,
  • wysyłka książek realizowana jest w ciągu 48 godz. po zaksięgowaniu wpłaty na moim koncie,
  • w tytule przelewu proszę podać swój Nick lub numer aukcji,
  • w przypadku zmiany adresu wysyłki proszę o podanie go w mailu,
  • możliwy odbiór osobisty w Krakowie po wcześniejszym kontakcie,
  • możliwa wysyłka za granicę,
  • komentarz wystawiamy jako drudzy,
  • wpłatę można dokonać na jedno z dwóch podanych obok kont.

Na życzenie wystawiamy faktury VAT

Kontakt

e-maila: [zasłonięte]@poczta.fm

nr tel.: 668 [zasłonięte] 313

Woynarowska - Niepełnosprawność intelektualna NOWA