|
TYLKO 49 zł za komplet
|
Вот и мы KOMPLET
Wot i my 2 Podręcznik + CD + zeszyt ćwiczeń
|
|
autor: Małgorzata Wiatr-Kmieciak, Sławomira Wujec
|
|
wydawnictwo PWN
|
|
Вот и мы 2 to druga z trzech części serii przeznaczona dla klasy II szkoły ponadgimnazjalnej. Część druga stanowi kontynuację części pierwszej, a jej koncepcja merytoryczna odpowiada założeniom merytorycznym całej serii.
Podręcznik Вот и мы 2 zbudowany jest z sześciu rozdziałów (rozdziały 1-5 składają się z pięciu lekcji oraz jednej lekcji powtórzeniowej i jednej lekcji z ćwiczeniami zbliżonymi formułą do zadań maturalnych z języka rosyjskiego na poziomie podstawowym; rozdział szósty to rozdział realioznawczy, który zawiera cztery lekcje poświęcone kolejno: Kolei Transsyberyjskiej, Pietierhofowi, Sant Petersburgowi oraz Wielkanocy w Rosji.
Każda lekcja podręcznikowa zbudowana jest tak samo, jak lekcja w części pierwszej serii: na początku znajduje się tekst wyjściowy (dialog, list, mapka, ankieta, plakat czy ogłoszenie) zawierający słownictwo oraz struktury gramatyczne wprowadzane w danej lekcji. Do tekstu wyjściowego przewidziane są ćwiczenia na rozumienie. W każdej lekcji znajdują się również ćwiczenia na mówienie, pisanie, słuchanie oraz stosowanie nowo poznanej leksyki i struktur gramatycznych w danym zakresie tematycznym. Często również ćwiczeniom tym towarzyszą ćwiczenia fonetyczne. Lekcja podręcznikowa zajmuje dwie strony i przeznaczona jest do realizacji w ciągu dwóch godzin lekcyjnych.
W drugiej części serii duży nacisk położony jest, podobnie jak w części pierwszej, na równoczesne rozwijanie czterech podstawowych sprawności językowych: receptywnych (słuchanie i czytanie ze zrozumieniem) oraz produktywnych (mówienie i pisanie). Ponadto rozwijane są takie kompetencje jak: kompetencja mediacji, interakcji i interkulturowa. Dużym atutem tej części jest konsekwentne przygotowywanie ucznia do egzaminu maturalnego z języka rosyjskiego na poziomie podstawowym. Ćwiczenia w tej części są w większości wypadków typowymi ćwiczeniami maturalnymi dostosowanymi oczywiście do poziomu znajomości języka w drugim roku jego nauki. Tematyka drugiej części serii Вот и мы to: Życie rodzinne i towarzyskie, Świat przyrody, Żywienie, Zakupy, Moda, Imprezy rodzinne, Człowiek, Sport i Zdrowie. W zakresie tych tematów pojawiają się informacje kulturoznawcze oraz dotyczące realiów życia w Rosji. Treść Вот и мы 2 oparta jest, tak jak w Вот и мы 1, na relacjach między polskimi i rosyjskimi uczniami liceum: Anią, Pawłem, Nataszą i Saszą. Kontakty między bohaterami podtrzymywane są tym razem za pomocą korespondencji (listów, e-maili, SMS-ów) oraz rozmów na Skypie.
Na końcu podręcznika znajduje się obszerny komentarz gramatyczny z opisem zagadnień gramatycznych (pogrupowanych wg części mowy) z przykładami z drugiej części serii oraz słowniczek do każdej lekcji. W słowniczku do danej lekcji uwzględnione są jedynie nowo wprowadzone słówka.
Do podręcznika dołączona jest płyta CD z nagraniami do ćwiczeń z podręcznika. W nagraniach udział wzięli rodowici użytkownicy języka rosyjskiego. Podręcznik cechuje atrakcyjna szata graficzna ze zdjęciami z Rosji.
Zeszyt ćwiczeń Вот и мы 2 odpowiada swoją budową strukturze podręcznika. Składa się z pięciu rozdziałów podzielonych na pięć lekcji. W każdej lekcji znajdują się ćwiczenia utrwalające (niekiedy poszerzające) wprowadzony w podręczniku materiał oraz umiejętności ucznia. Każdy rozdział kończy Samoocena. Znajduje się w niej zestaw ćwiczeń przeznaczonych do samodzielnego wykonywania przez ucznia. Dołączony klucz umożliwia samodzielną ocenę przyrostu wiedzy i umiejętności. Przy ćwiczeniach, na marginesach wyróżnione są trudne słówka wraz z tłumaczeniami. Są to nowe słówka, które nie pojawiły się w podręczniku, a które związane są z tematyką danej lekcji. W drugiej części nowym elementem zeszytu ćwiczeń są strony z ćwiczeniami maturalnymi zamieszczonymi na końcu danego rozdziału, po Samoocenie. Strony te zawierają głównie zadania umożliwiające przygotowanie do egzaminu pisemnego (pisanie krótkich i dłuższych form użytkowych oraz ćwiczenia na rozumienie tekstu czytanego).
|
|
|