Worms: Open Warfare 2 to strategia turowa, należąca do popularnego cyklu, traktującego o zaciętym konflikcie tytułowych różowych robaczków. Niniejsza produkcja jest sequelem pozycji, wydanej w 2006 r., która jako pierwsza w historii całej serii zagościła na wyświetlaczach konsol PlayStation Portable i Nintendo DS.
Worms: Open Warfare 2 to strategia turowa, należąca do popularnego cyklu, traktującego o zaciętym konflikcie tytułowych różowych robaczków. Niniejsza produkcja jest sequelem pozycji, wydanej w 2006 r., która jako pierwsza w historii całej serii zagościła na wyświetlaczach konsol PlayStation Portable i Nintendo DS.

Zasady zabawy nie uległy zmianie praktycznie od 1995 r. Użytkownik wciela się w dowódcę jednego z walczących obozów, rozlokowanych na osobliwych planszach. Jego zadanie polega na wykonywaniu ruchów w naprzemiennych turach tak, aby wyeliminować wszystkich członków zespołu przeciwnika. W tym celu do dyspozycji gracza oddano rozbudowany arsenał broni, w skład którego wchodzą takie klasyczne elementy, jak chociażby wyrzutnia rakiet, granaty, wybuchowe owce i miny. Poza tym developerzy zaimplementowali jedenaście nie występujących wcześniej rodzajów wyposażenia.
Wykonując poszczególne ataki powinno się zwrócić uwagę na siłę i kierunek wiatru oraz miejsce pobytu przeciwnika. Aby przyjąć odpowiednią pozycję do strzału, można się przemieścić wykorzystując linę, teleporter i plecak odrzutowy. Zmieniając swoją lokalizację powinno się uważać na pułapki, porozmieszczane na polu walki. Różowego robaczka uważa się za zmarłego, gdy wskaźnik poziomu jego życia dochodzi do zera. Z gry odpada się również wtedy, gdy na zajmowaną pozycję wdziera się woda.

Przygotowano szeroki wachlarz lokacji, które dodatkowo można edytować wedle własnego uznania. Co więcej, samodzielnie ustala się czas przeznaczony na wykonanie konkretnego ataku, jak i długości całej potyczki. Decyduje się także o imionach kreaturek, kształcie pomnika, pojawiającego się po śmierci robaczków oraz rodzaju tańca zwycięstwa.
W trybie zabawy w pojedynkę użytkownik sprawdza posiadane przez siebie umiejętności w starciu ze Sztuczną Inteligencją, aczkolwiek o wiele atrakcyjniejsza wydaje się rozgrywka multiplayerowa. W zabawia pojawiają się też nowe moduły, np. w Rope Race zawodnicy muszą pokonać planszę w kształcie labiryntu, posługując się tylko linami, natomiast w Puzzle czeka na nich sporo zadań natury logicznej.