mamy
+32185 komentarzy
World of Warcraft: Mists of Pandaria
Wymagania sprzętowe: PIII 800 MHz, 256 MB RAM, 32MB akcelerator 3D, 4.0 GB wolnego miejsca na dysku,
Wersja jezykowa: angielska
Dystrybutor: CD Project Sp.z.o.o.
Rodzaj: MMORPG
Cena producenta: 139,9
Premiera: październik 2012
World of Warcraft: Mists of Pandaria to czwarte rozszerzenie do szalenie popularnego MMORPG autorstwa studia Blizzard Entertainment. Dodatek koncentruje się na tytułowym kontynencie i zamieszkującej ją rasie, a do działania wymaga posiadania podstawowej wersji gry.
Pandaria to kraina inspirowana azjatyckim fantasy. Zamieszkuje ją rasa panderanów – istot przypominających człekokształtne pandy i lubujących się w nauce sztuk walki. Również gracze mogą zagrać przedstawicielami tego gatunku i co ciekawe, wybór pomiędzy Hordą i Przymierzem dokonuje się dopiero po osiągnięciu poziomu 10. Autorzy wprowadzili też nową klasę w postaci mnicha (monk) i profesja ta nie jest zarezerwowana tylko dla panderanów. Mnich specjalizuje się w walce wręcz i nie posiada automatycznego ataku. Zadawanie ciosów owocuje zbieraniem różnych rodzajów energii, która jest niezbędna do wykonywania bardziej zaawansowanych ruchów. Sama Pandaria podzielona została na pięć stref pełnych nowych zadań do wypełnienia i potworów do zabicia - niemal każda z nich jest większa niż najrozleglejsza kraina z poprzednich rozszerzeń.
Ogromne zmiany zaszły w systemie rozwoju postaci. Drzewko talentów (składające się z sześciu rzędów po trzy talenty) jest w całości dostępne dla danej klasy, niezależnie od wybranej specjalizacji, a co piętnaście poziomów, możemy wybrać jeden z trzech talentów w danym rzędzie. Oznacza to, że na 90 poziomie będziemy mieli ich tylko sześć. Rekompensuje to rozszerzony system umiejętności dostępnych dla konkretnych specjalizacji. Ponadto nie trzeba już szukać trenerów. W Mists of Pandaria nasza postać automatycznie poznaje nowe umiejętności za każdym razem kiedy wzrośnie jej poziom doświadczenia. Na śmiałków czekają oczywiście także nowe raidy i dungeony. Nowością jest także tryb Challenge, który pozwala graczom przechodzić lochy na czas.
Blizzard nie zapomniał też o osobach lubiących się w rywalizacji z innymi graczami. W ramach rozgrywek Player vs Player wprowadzono dodatkową arenę (Tol’vir Proving Grounds). Pojawiły się także nowe battlegroundy, oferujące trzy świeże tryby walki (Payload, Murderball i DOTA). To zresztą nie koniec zmian. Autorzy wprowadzili bowiem system potyczek kompanów graczy inspirowany serią Pokemon. Ich starcia rozgrywane są w trybie turowym, a po każdej stronie stają trzy zwierzątka, zaś każde z nich dysponuje trzema umiejętnościami. Część z podopiecznych można ponadto wymieniać lub sprzedawać.