Nazwa produktu: World of Warcraft: Cataclysm
Dystrybutor: Blizzard
Rodzaj: MMORPG
Platforma: PC
Cena detaliczna: 139,9 PLN
Wersja językowa: angielska
Górna granica poziomu doświadczenia podniesiona do 85, gdyż Blizzard skupia się raczej na odświeżeniu Azeroth oraz zapewnieniu nowej zawartości grze. Nowy system podnoszenia poziomu gildii umożliwiający uzyskanie max 20 poziomu oraz punktów do rozdania w drzewku gildyjnym.
Dzięki temu można odblokowywać takie bonusy jak tańsze naprawy, mniejsza strata wytrzymałości zbroi czy masowe wskrzeszanie. Phasing zmienia krajobraz podążając za działaniami gracza. Na przykład linie brzegowe będą coraz bardziej zalewane im głębiej w fabułę się zapuścimy.
Path of the Titans
- Drzewka talentów nie zostaną powiększone, dostaniemy po prostu 5 dodatkowych punktów do rozdania.
- Path of the Titans pozwoli graczon podążać konkretną ścieżką (niezależnie od klasy). To nowa forma talentów zawierająca dodatkowe umiejętności tak możliwe do użycia jak i pasywne.
- System Mistrzostwa (Mastery) został dodany; wiele talentów przerobiono tak aby były ciekawsze. Celem jest pozbycie się dużej ilości talentów i niewymuszanie wydawania punktów tylko w jedną konkretną rzecz tylko dlatego że daje większe obrażenia lub zwiększa szansę na obrażenia krytyczne.
Deathwing (Skrzydła Śmierci)
- Deathwing, władca Czarnych Smoków (a także były Aspekt Ziemi znany jako Neltharion) będzie głównym przeciwnikiem w dodatku.
- Skrzydła Smierci słyszał podszepty Starożytnych Bogów w czasie inwazji Płonącego Legionu. Od tego czasu urósł w siłę oraz stał się jeszcze bardziej szalony.
- Jego plan polegał na zaskoczeniu niczego niespodziewających się członków Sojuszu i Hordy czymś tak wielkim by przywołać Płaszczyznę Żywiołów.
- Płaszczyzny Żywiołów zostały stworzone przez Tytanów aby utrzymać w nich elementy, jednak to rozwiązanie nie podobało się głównym zainteresowanym przez co osobniki takie jak Ragnaros dosyć mocno się wściekły.
Deepholm
- Deepholm będzie nowym centrum rozszerzenia, zawierając portale do Hyjal, Uldum itp. Twilight's Hammer teraz służą Skrzydłom Śmierci; przywrócili go do pełni sił w Świątyni Ziemi znajdującej się w centrum mapy.
- Deepholm tak naprawdę nie jest połączone ze światem Azeroth. Połączenie to występuje jedynie w miejscu w którym pojawił się Deathwing.
Instancje i Raidy
- Firelands będzie nowym raidem, który pozwoli graczom odwiedzić Płaszczyznę Ognia oraz Fortecę Sulfurona (Sulfuron's Keep). Ragnaros również tu jest i jest wkurzony.
- Uldum będzie zawierało 2 nowe instancje - Lost City of Tol'vir oraz Halls of Origination (miasto tytanów)
- Grim Batol będzie posiadało instancję możliwą do zwiedzenia w czasie levelowania oraz instancję raidową.
- Skywall (Płaszczyzna Powietrza) również będzie zawierała podobny zestaw jak Grim Batol..
- Deadmines oraz Shadowfang Keep otrzymają całkiem nową wersję heroiczną dla postaci o maksymalnym poziomie doświadczenia
- Blackrock Caverns będzie nową instancją śródpoziomową (czyli dostępną poniżej maksymalnego) umiejscowiąną w Blackrock Spire. Będzie to zupełnie nowe miejsce z nowym wyglądem, nowymi potworami i nowym wszystkim
Player vs. Player
- Battle of Gilneas będzie nowym Battleground'em w którym zadaniem będzie kontrolowanie miasta poprzez utrzymanie jak największej ilości dzielnic.
- Tol'barad będzie nową strefą PvP oraz głównym ośrodkiem codziennych zadań. Podobnie jak w przypadku Wintergrasp walka będzie odbywała się co kilka godzin a zwycięska strona otrzyma dostęp do Więzienia Tol'barad oraz dodatkowych zadań, tych naprawdę opłacalnych.
- Rankingowe Battlegroundy powinny zostać dodane do gry i nagradzać takim samym sprzętem jak Areny.
- Nowe mapy arenowe zostały dodane.
Zostanie dodanych 7 nowych stref: Twilight Highlands, Mount Hyjal, Deepholm, Uldum, Gilneas, The Lost Isles, Sunken City of Vash'jir.
- Vasj'ir: Zatopione Miasto Vashj'ir będzie podwodną strefą; przed pierwszym Rozbiciem był to dom Lady Vashj; będzie to przejście do Abyssal Maw, które zabierze gracza do Płaszczyzny Żywiołu Wody (królestwa Neptulona). Pomimo, że strefa będzie podwodna, będzie się normalnie przemieszczało po dnie, zostaną także wprowadzone nowe wodne wierzchowce, które szybkością mają dorównać tym latającym.
- Uldum: będzie zawierało przynajmniej dwie instancje silnie wzorowane na Egipcie. Morze, które znajdowało się na południu Tanaris okazało się jedynie iluzią stworzoną przez Tytanów by ukryć całą nową strefę. Słyszy się pogłoski o przepotężnej broni która znajduje się gdzieś tam. Uldum to także dom Tolvir, kamienno-podobnych kotów stworzonych przez Tytanów.
- Płaszczyzna Ognia: Rangaros wykorzystał Kataklizm aby wydostać się z Płaszczyzny Ognia w której sami go uwięziliśmy. Obecnie trwa oblężenie góry Hyjal oraz Drzewa Świata które Ragnaros chce spalić. Malfurion Stormrage powrócił ze Szmaragdowego Snu. Cała strefa będzie w znacznym stopniu wykorzystywała technologię phasingu.
- Twilight Highlands: będą zawierały Grim Batol, którego wrota dosłownie rozwalił Skrzydła Śmierci podczas swojego pojawienia się. Obecnie jest to nowa baza Twilight's Hammer w Azeroth, a obie frakcje (Horda i Sojusz) będą posiadały portowe miasto z łodźmi w okolicy. Czerwone Smoki nadal tu są, jednak zostały zepchnięte na zachód do granicy z Wetlands.
Dodatkowe informacje o produkcie...