Kontakt:
|
|
|
tel.
|
(22)[zasłonięte]245 09 |
kom:
|
501 [zasłonięte] 418 |
e-mail:
|
[zasłonięte]@jsel.pl |
www:
|
jsel.pl |
|
Pracujemy:
od poniedziałku do piątku w godzinach 9-17
wysyłki realizujemy w dni robocze.
Koszty przesyłki:
Szczegóły w zakładce "Dostawa i płatność"
Zapewniamy:
gwarancję 24 miesiące
pomoc techniczną
fakturę VAT lub paragon
Dane konta:
mBank
02 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 598354
|
|
Produkt nowy, gwarancja 24 miesiące .
Zastosowanie:
Sygnalizacja zbyt niskiego lub zbyt wysokiego napięcia akumulatora.
Kontrola rozładowania / ładowania akumulatorów.
Układy powiadamiania o przekroczeniu zadanych progów napięcia.
Do samochodów z instalacją 12V, 24V (lub 36V/48V wersja H).
Jachty i łodzie.
Warsztat elektrotechnika /elektronika.
Właściwości:
Pomiar napięcia stałego od 5V do 37V (do 60V wersja H)
Pomiar temperatury od -20C do +60C.
Wyjście ON/OFF, sterowane napięciem mierzonym.
3 tryby pracy miernika: - tryb sterowania ładowaniem akumulatora. - tryb alarmu. - tryb kontroli rozładowania (wyłączenie obciążenia po spadku napięcia do określonego poziomu).
Progi działania programowane przez użytkownika.
Zakres ustawiania progów napięcia od 5V do 60V co 0.1V.
Wewnętrzny alarm akustyczny (buzer).
3 - stopniowa regulacja jasności wyświetlacza.
Dostępna wersja w obudowie uszczelnionej (VM4).
Mały pobór prądu ( typ. 20 - 30 mA dla 12V, przy pełnej jasności ).
Prosty sposób programowania miernika tylko jednym przyciskiem.
Nie wymaga baterii zasilającej.
Odporny na omyłkowe, odwrotne podłączenie.
Do wyboru kolor wyświetlacza: czerwony, zielony, niebieski lub żółty.
OPIS: 3-cyfrowy woltomierz napięcia stałego przeznaczony do współpracy z akumulatorami od 6 V do 24V a wersja VS4H do 60V. Działa również jako termometr i wyłącznik sterowany napięciem. Dzięki tej funkcji może być użyty np. do sterowania ładowaniem akumulatora włączając ładowanie przy określonym napięciu i wyłączając gdy napięcie osiągnie odpowiedni poziom. Pozwala również na wyłączenie urządzenia gdy napięcie akumulatora spadnie poniżej ustawionej wartości. Miernik nie ma w sobie elementów mocy a jedynie może nimi sterować np. przekaźnikiem z odpowiednim układem elektronicznym. Napięcia włączenia i wyłączenia są ustalane przez użytkownika. Miernik dostępny jest również w obudowie uszczelnionej (VM4) dzięki temu może być stosowany w sprzęcie pływającym. Miernik ma 3 tryby pracy różniące się algorytmem działania wyjścia sterującego. Dodatkowo ma wewnętrzną sygnalizację akustyczną włączaną niezależnie od trybu pracy. Choć dalszy opis miernika może wydawać się skomplikowany to obsługa , po zrozumieniu podstawowych zasad jest prosta. W instrukcji podano krok po kroku sposób programowania wszystkich trybów pracy miernika z przykładami ustawienia typowych napięć.
|
Dane techniczne woltomierza VS4 |
Zakres pomiaru napięcia: |
5V - 37V (napięcie zasilania = napięcie mierzone) |
Zakres pomiaru temperatury: |
-20C +60C |
Prąd pobierany: |
od 10mA do 35mA (zależy od napięcia zasilania i jasności LED) |
Zakres pomiaru temperatury: |
-20C do +60C |
Czujnik temperatury: |
precyzyjny, elektroniczny |
Napięcie na wyjściu sterującym: |
0V - wyłączone, +3V5 - włączone. |
Rezystancja wyjścia sterującego: |
2.7 kohm |
Dokładność pomiaru: |
napięcia +/- 0.1V, temperatury +/- 1C |
Wyświetlacz: |
3 cyfry LED 10mm |
Kolor wyświetlacza: |
czerwony, żółty, zielony lub niebieski |
Wymiary obudowy: |
49.5 szer. x 20.5 wys. x 62mm. (bez podstawki) |
Przewody: |
Do czujnika temperatury 1,5m; pozostałe 1m |
Woltomierz zamknięto w estetycznej, metalowej obudowie pomalowanej czarnym lakierem proszkowym. Konstrukcja podstawki umożliwia zarówno postawienie urządzenia np. na blacie, jak i podwieszanie go np. pod półką. Podstawę można w pewnym zakresie wyginać, uzyskując odpowiedni kąt nachylenia. Z tyłu obudowy wyprowadzono przewody podłączeniowe:
Widok woltomierza VS4 od spodu.
|
PODŁĄCZENIE ELEKTRYCZNE WOLTOMIERZA : Z obudowy woltomierza wyprowadzone są 3 kable. Każdy kabel składa się z 2 izolowanych od siebie elektrycznie, ale połączonych ze sobą przewodów. "Najważniejszy" z nich to kabel zasilania i pomiaru napięcia (czerwona opaska) . Jeden z przewodów tego kabla, oznaczony czerwonym paskiem, należy podłączyć do "+" instalacji a ten bez oznaczenia do masy "-" . Podłączenia należy dokonać za stacyjką żeby woltomierz wyłączał się po wyjęciu kluczyka. Możemy również dokonać podłączenia na stałe, ale należy pamiętać, że woltomierz pobiera kilkadziesiąt mA prądu i nie należy zostawiać go na dłuższy czas pod napięciem gdy silnik nie pracuje. Przy minimalnej jasności pobór prądu jest najmniejszy (ok.5mA) Czasami pomiar napięcia może nie być wiarygodny. Dzieje się tak wtedy, gdy woltomierz podłączymy do przewodów, którymi płynie duży prąd do innych odbiorników powodując znaczny spadek napięcia. Należy wówczas poszukać innego miejsca podłączenia. Najdokładniejszy pomiar jest bezpośrednio na klemach akumulatora. Kabel do wyłącznika mocy (bez opaski): Sam miernik nie ma silnoprądowych elementów mocy sterujących przepływem prądu. Musi współpracować z włącznikiem mocy np. PD10. Napięcie w stanie wysokim na przewodzie dodatnim kabla sterującego to +3.5V. Przewód ten, oznaczony czerwonym paskiem (+), należy podłączyć do wejścia "+" włącznika mocy a kabel bez oznaczenia (masa) do "-". W przypadku kiedy nie korzystamy ze tej funkcji kabel można skrócić i zaizolować. Kabel z czujnikiem temperatury: Na końcu kabla jest zamocowany precyzyjny, elektroniczny czujnik temperatury. Czujnik ma wykonany otwór D=3mm, który ułatwia przymocowanie go do "nadwozia". Miejsce zamocowania powinno być tak wybrane żeby czujnik nie nagrzewał się od Słońca i silnika, miał zapewniony przepływ powietrza a zarazem nie był narażony na błoto i wodę. Uwaga ! czujnik nie powinien być przykręcony metalową częścią bezpośrednio do elementów nadwozia gdyż bezwładność cieplna tych elementów jest duża. Należy starannie zamocować kabel czujnika, żeby od drgań nie nastąpiło jego wyrwanie z obudowy. Ta uwaga dotyczy wszystkich przewodów.
Schemat podłączenia woltomierza do instalacji elektrycznej. UWAGA: wyłącznika mocy nie ma w komplecie. |
OBSŁUGA I PROGRAMOWANIE: Cała obsługa miernika i programowanie odbywa się za pomocą jednego przycisku (klawisza). Przycisk znajduje się od przodu obudowy po prawej stronie. Krótkie, pojedyncze naciśnięcie klawisza powoduje zmianę pomiaru (temperatura / napięcie / napięcie) poprzedzone wyświetleniem 3 liter identyfikacyjnych i pokazaniem dodatkowej informacji o trybie pracy miernika, lub o wartości ustawionego progu alarmu. Jest to tzw. MENU zewnętrzne. Ma ono 3 pozycje: 1. " CCC " pomiar temperatury + wejście do MENU głównego 2. " uuu " pomiar napięcia + wejście do MENU ustawienia dolnego progu alarmu 3. " UUU " również pomiar napięcia + MENU ustawienia górnego progu alarmu. Przytrzymanie wciśniętego klawisza powyżej 2 sek. powoduje wejście do Menu wewnętrznego przy czym dla każdej z trzech pozycji będzie to inne MENU. Szczegółowe informacje dotyczące obsługi i programowania miernika zawarto w pliku "pdf" do pobrania poniżej. W instrukcji podano krok po kroku sposób programowania wszystkich trybów pracy miernika z przykładami ustawienia typowych napięć.
Porównanie wielkości VS4 i pudełka zapałek
W zamówieniu prosimy o podanie opcji dostawy i koloru wyświetlacza. Opcje dostawy znajdują się na początku aukcji w zakładce "Dostawa i płatność" Dostępne kolory wyświetlacza: - czerwony - żółty - zielony - niebieski Przy baku informacji o kolorze wyświetlacza - wysyłamy czerwony. Ta aukcja dotyczy woltomierza VS4 z alarmem, pomiarem temperatury i wyjściem sterowanym napięciem, w cenie 72PLN.
Podobne produkty oferowane na innych naszych aukcjach
nazwa |
cena |
Woltomierz samochodowy VS4, alarm, pomiar temperatury, wyjście sterujące (ta aukcja) |
72zł |
Woltomierz samochodowy VS2MT, alarm, pomiar temperatury, obudowa metalowa. |
66zł |
Woltomierz samochodowy VS2M, z alarmem, obudowa metalowa. |
56zł |
Woltomierz samochodowy VS2C, z alarmem, obudowa z tworzywa. |
48zł |
Woltomierz samochodowy VS1C+OB, bez alarmu, obudowa z tworzywa. |
44zł |
Woltomierz samochodowy VS1C, bez obudowy (bez alarmu) |
39zł |
Woltomierz "motocyklowy" VM z alarmem |
79zł |
Woltomierz "motocyklowy" VM3 z alarmem i pomiarem temperatury |
98zł |
Amperomierz AT10 (10A, tablicowy |
42zł |
Amperomierz AT25 (25A), tablicowy |
42zł |
Woltomierz / amperomierz VTA (2 mierniki w jednym) - różne rodzaje |
55zł |
ZAPRASZAMY !
|
|