Kontakt:
|
|
|
tel.
|
(22)[zasłonięte]245 09 |
kom:
|
501 [zasłonięte] 418 |
e-mail:
|
[zasłonięte]@jsel.pl |
www:
|
www.jselektronik.pl |
|
Pracujemy:
od poniedziałku do piątku w godzinach 9-17
wysyłki realizujemy w dni robocze.
Koszty przesyłki:
Szczegóły w zakładce "Dostawa i płatność"
Zapewniamy:
gwarancję 24 miesiące
pomoc techniczną
fakturę VAT lub paragon
Dane konta:
mBank
02 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 598354
|
|
Produkt nowy, gwarancja 24 miesiące .
Zastosowanie:
Motocykle.
Rowery elektryczne.
Jachty i łodzie.
Według pomysłu użytkownika.
Właściwości:
Pomiar napięcia stałego od 5V do 35V.
Pomiar temperatury od -20C do +60C.
Sterowanie PWM (mocą) np. kamizelki ogrzewającej **
Uszczelniona, niewielka obudowa (40 x 20 x 53mm).
Programowany alarm zbyt niskiego napięcia akumulatora.
Programowany alarm po przekroczeniu ustalonego napięcia (przeładowanie).
Alarm po spadku temperatury do +2C (oblodzenie).
Sygnalizacja alarmu, miganiem jasnej diody LED.
3 - stopniowa regulacja jasności wyświetlacza.
Prosty sposób regulacji i programowania miernika jednym przyciskiem umieszczonym np. na kierownicy ***
Nie wymaga baterii zasilającej.
Odporny na omyłkowe, odwrotne podłączenie.
** w połączeniu ze sterownikiem mocy np. PD10. (PWM - modulacja szerokości impulsu) *** w komplecie przecisk PBS33 czerwony.
OPIS: 3-cyfrowy woltomierz napięcia stałego przeznaczony do pomiaru napięcia akumulatorów 12V kwasowych lub żelowych. Miernik działa również jako termometr oraz regulator PWM sterujący np. temperaturą kamizelki ogrzewającej lub podgrzewanych manetek. Dzięki uszczelnionej obudowie może być stosowany również w sprzęcie pływającym. W przypadku spadku napięcia poniżej ustawionego progu lub gdy napięcie przekroczy 15V (przeładowanie akumlatora) miernik włącza alarm, który jest sygnalizowany na wyświetlaczu miganiem literek "A U" na przemian z miganiem diody alarmowej i krótkim pokazaniem aktualnego napięcia. Alarm trwa 15 minut po czym wyłącza się. Dolny próg alarmu możemy ustawiać w zakresie od 10V do 12V4 z krokiem 0.2V. Górny próg alarmu można ustawić w zakresie 15V0 do 15V3 . Alarm włączy się również, gdy temperatura spadnie poniżej +2C (możliwość oblodzenia). Sygnalizowany jest wówczas literkami "A C". Alarm włącza się z pewnym opóźnieniem, ma to na celu wyeliminowanie krótkich wahań napięcia, które występują w czasie normalnej pracy. Programowanie odbywa się jednym przyciskiem, w prosty, intuicyjny sposób. Dowolny, monostabilny przycisk najlepiej umieścić na kierownicy, w łatwo dostępnym miejscu.
|
Dane techniczne woltomierza VM3 |
Zakres pomiaru napięcia: |
5V - 35V (napięcie zasilania = napięcie mierzone) |
Prąd pobierany: |
od 5mA do 35mA (zależy od napięcia zas. i jasności LED) |
Zakres pomiaru temperatury: |
-20C do +60C |
Czujnik temperatury: |
precyzyjny, elektroniczny |
Zakres regulacji PWM: |
0% - 100% z krokiem 10% |
Częstotliwość pracy PWM: |
20Hz - 40Hz, zmienna |
Dokładność pomiaru: |
napięcia +/- 0.1V, temperaury +/- 1C |
Wyświetlacz: |
3 cyfry LED 10mm |
Kolor wyświetlacza: |
czerwony, niebieski lub żółty |
Wymiary obudowy: |
40 szer. x 20 wys. x 53mm. |
Woltomierz zamknięto w aluminiowej obudowie pomalowanej czarnym lakierem proszkowym. Od spodu obudowy są dwa otwory M3 (+ 2 nierdzewne śruby M3) służące do mocowania woltomierza. Z tyłu obudowy wyprowadzono przewody podłączeniowe:
Widok woltomierza VM3 od spodu. Widać śruby do mocowania
|
PODŁĄCZENIE ELEKTRYCZNE WOLTOMIERZA : Z obudowy woltomierza wyprowadzone są 4 kable. Każdy kabel składa się z 2 izolowanych od siebie elektrycznie, ale połączonych ze sobą przewodów. "Najważniejszy" z nich to kabel zasilania i pomiaru napięcia (czerwona opaska) . Jeden z przewodów tego kabla, oznaczony czerwonym paskiem, należy podłączyć do "+" instalacji a ten bez oznaczenia do masy "-" . Podłączenia należy dokonać za stacyjką żeby woltomierz wyłączał się po wyjęciu kluczyka. Możemy również dokonać podłączenia na stałe, ale należy pamiętać, że woltomierz pobiera kilkadziesiąt mA prądu i nie należy zostawiać go na dłuższy czas pod napięciem gdy silnik nie pracuje. Przy minimalnej jasności pobór prądu jest najmniejszy (ok.5mA) Czasami pomiar napięcia może nie być wiarygodny. Dzieje się tak wtedy, gdy woltomierz podłączymy do przewodów, którymi płynie duży prąd do innych odbiorników powodując znaczny spadek napięcia. Należy wówczas poszukać innego miejsca podłączenia. Najdokładniejszy pomiar jest bezpośrednio na klemach akumulatora. Kabel do przycisku (niebieska opaska): Do końcówek kabla należy podłączyć dowolny przycisk monostabilny (chwilowy). Nie ma znaczenia +/- , ale przewodów nie należy podłączać do masy ani do innych przewodów. Kabel do regulatora mocy PWM (bez opaski): Sam miernik nie ma silnoprądowych elementów mocy sterujących przepływem prądu np. do kamizelki ogrzewającej. Jest regulatorem PWM, który współpracuje z regulatorem mocy np. PD10. Przewód oznaczony czerwonym paskiem (+) należy podłączyć do wejścia "+" regulatora mocy a kabel bez oznaczenia (masa) do "-". W przypadku kiedy nie korzystamy ze tej funkcji kabel można skrócić i zaizolować. Kabel z czujnikiem temperatury:: Na końcu kabla jest zamocowany precyzyjny, elektroniczny czujnik temperatury. Czujnik ma wykonany otwór D=3mm, który ułatwia przymocowanie go do "nadwozia". Miejsce zamocowania powinno być tak wybrane żeby czujnik nie nagrzewał się od Słońca, miał zapewniony przepływ powietrza a zarazem nie był narażony na błoto chlapiące spod koła. Uwaga! czujnik nie powinien być przykręcony metalową częścią bezpośrednio do elementów nadwozia gdyż bezwładność cieplna tych elementów jest duża. Należy starannie zamocować kabel czujnika, żeby od drgań nie nastąpiło jego wyrwanie z obudowy. Ta uwaga dotyczy wszystkich przewodów.
Schemat podłączenia woltomierza do instalacji elektrycznej. UWAGA: przycisku i regulatora mocy nie ma w komplecie. |
OBSŁUGA I PROGRAMOWANIE: Cała obsługa miernika i programowanie odbywa się za pomocą jednego przycisku (klawisza). Przycisku nie ma w komplecie, użytkownik musi go dobrać w/g własnych kryteriów i zamocować w dogodnym miejscu. Musi to być przycisk monostabilny (chwilowy) tz. taki, który po naciśnięciu powraca do pozycji wyjściowej. Krótkie naciskanie klawisza powoduje zmianę wyświetlanych informacji: napięcie, temperatura, poziom mocy. Jest to tzw. MENU zewnętrzne. Przytrzymanie wciśniętego klawisza powyżej 2 sek. powoduje wejście do Menu wewnętrznego przy czym, gdy jest wyświetlana temperatura będzie to MENU dotyczące temperatury, gdy jest wyświetlane napięcie - MENU napięcia. Wewnątrz MENU poruszamy się naciskając krótko klawisz aż ustawimy odpowiednią wartość. Szczegółowe informacje dotyczące obsługi i programowania miernika zawarto w pliku "pdf" do pobrania poniżej:
Porównanie wielkości VM3 i pudełka zapałek
W zamówieniu prosimy o podanie opcji dostawy i koloru wyświetlacza. Opcje dostawy znajdują się na początku aukcji w zakładce "Dostawa i płatność" Dostępne kolory wyświetlacza: - czerwony - niebieski - żółty Jeżeli nie jest podany kolor wyświetlacza, wysyłamy LEDy czerwone Ta aukcja dotyczy woltomierza VM3 z pomiarem temperatury i regulatorem PWM w cenie 98PLN. Regulator mocy PD10 można kupić na oddzielnej aukcji w cenie 38PLN
Podobne produkty oferowane na innych naszych aukcjach
nazwa |
cena |
Woltomierz samochodowy VS4, alarm, pomiar temperatury, wyjście sterujące |
69zł |
Woltomierz samochodowy VS2M, z alarmem, obudowa metalowa. |
53zł |
Woltomierz samochodowy VS2C, z alarmem, obudowa z tworzywa. |
46zł |
Woltomierz samochodowy VS1C+OB, bez alarmu, obudowa z tworzywa. |
44zł |
Woltomierz samochodowy VS1C, bez obudowy (bez alarmu) |
39zł |
Woltomierz / amperomierz VTA (2 mierniki w jednym) - różne rodzaje |
55zł |
Woltomierz "motocyklowy" VM, |
79zł |
Woltomierz "motocyklowy" VM3 z pomiarem temperatury (ta aukcja) |
98zł |
ZAPRASZAMY !
|
|