Specjaliści od zarządzania zwykle intensywniej używają lewej półkuli mózgu, natomiast specjaliści od marketingu – prawej. Dlatego właśnie podczas wszystkich narad tak trudno im się porozumieć, chociaż wydaje się, że mówią o tym samym. Autorzy udowadniają, że znacznie ważniejsze od tego, co się mówi, jest to, jak się mówi. Tłumaczą, że zarządzanie należy do sfery realnej, a marketing do sfery mentalnej; zarządzający chcą coraz lepszych, a marketingowcy zróżnicowanych produktów; zarządzający wyrażają swoje myśli słowami, a marketingowcy pokazują wizje przedsięwzięć. Na pytanie, jak to wszystko pogodzić, można znaleźć odpowiedź w prezentowanej książce.
Książka jest przeznaczona dla menedżerów, przedsiębiorców, kadr kierowniczych, osób zajmujących się marketingiem, studentów zarządzania i marketingu.
Spis treści
Przedmowa. Dwoistość ludzkiego mózgu
Wprowadzenie. Aksamitna kurtyna
Rozdział 1. Menedżerowie zajmują się rzeczywistością, a marketingowcy jej postrzeganiem
Rozdział 2. Menedżerowie skupiają się na produkcie, a marketingowcy na marce
Rozdział 3. Menedżerom zależy na zachowaniu marki, a marketingowcom na zawłaszczeniu kategorii
Rozdział 4. Menedżerowie domagają się lepszych, a marketingowcy odmiennych produktów
Rozdział 5. Menedżerowie wolą szeroki, a marketingowcy wąski asortyment
Rozdział 6. Menedżerowie starają się rozciągać, a marketingowcy odchudzać markę
Rozdział 7. Menedżerowie chcą zapewnić marce pierwszeństwo na rynku, a marketingowcy w umysłach konsumentów
Rozdział 8. Menedżerowie nastawiają się na spektakularny debiut, a marketingowcy na powolne rozwijanie skrzydeł
Rozdział 9. Menedżerowie biorą na cel środkowy, a marketingowcy skrajne segmenty rynku
Rozdział 10. Menedżerowie chcieliby zawłaszczyć wszystko, a marketingowcy tylko jedno słowo
Rozdział 11. Menedżerowie operują słowami, a marketingowcy obrazami
Rozdział 12. Menedżerowie wolą działać pod jedną, a marketingowcy pod wieloma markami
Rozdział 13. Menedżerowie cenią pomysłowość, a marketingowcy referencje
Rozdział 14. Menedżerowie wierzą w podwójne, a marketingowcy w pojedyncze marki
Rozdział 15. Menedżerowie planują pod kątem ciągłego wzrostu, a marketingowcy pod kątem stopnia dojrzałości rynku
Rozdział 16. Menedżerowie zazwyczaj unicestwiają, a marketingowcy rozwijają nowe kategorie
Rozdział 17. Menedżerowie chcą komunikować, a marketingowcy pozycjonować
Rozdział 18. Menedżerowie chcą zdobywać klientów na zawsze, a marketingowcom wystarcza krótkotrwały związek
Rozdział 19. Menedżerowie uwielbiają kupony i przeceny, a marketingowcy ich nie znoszą
Rozdział 20. Menedżerowie starają się naśladować konkurencję, a marketingowcy wręcz przeciwnie
Rozdział 21. Menedżerowie nienawidzą zmieniać nazw, a marketingowcy chętnie korzystają z tego zabiegu
Rozdział 22. Menedżerowie ciągle myślą o kolejnych innowacjach, a marketingowcy zadowalają się jedną
Rozdział 23. Menedżerowie mają bzika na punkcie multimediów, a marketingowcy nie są do nich przekonani
Rozdział 24. Menedżerowie myślą w wymiarze krótkoterminowym, a marketingowcy w wymiarze długoterminowym
Rozdział 25. Menedżerowie polegają na zdrowym rozsądku, a marketingowcy na marketingowym rozsądku
Źródła danych