Opis/Spis treści: | Spis treści l. Pokolenie Postawa wyczekująca Młoda generacja Groteska zmonumentalizowana Malarstwo przepojone teatrem Próba systematyki Rówieśnicy na Zachodzie Pochłonięci przez historię II. Zaczęło się w Krakowie Teatr okupacyjny Pierwsza próba sił Spór o realizm Prosto z Cafś de Florę Koloryści w ofensywie Francuzi proponuję Wystawa grup młodych — 1946 III. Środowisko Warszawskie Drogi powrotu Radykalizm programu artystycznego Układ sił: koloryści-tradycjonaliści Nowocześni Tradycje warszawskich klubów Wystawa Sztuki Nowoczesnej — 1947 37 „Nie ma jednego realizmu" Eksperyment wrocławski IV. Pierwsza wystawa sztuki nowoczesnej. Kraków 1948—1949 41 Moment historyczny Programy: maksymalistyczny i minimalistyczny „Skok do wody" Kompozycje przestrzenne V. Realizm Kraków 1948: „neobarbarzyńcy" Dwaj wielcy moraliści Andrzej Wróblewski Waldemar Cwenarski Malowane reportaże: A. Kobzdej, A. Strumiłło Styl monumentalny: B. Urbanowicz, W. Fangor Wyjście z impasu VI. Około roku 1955... „Zmiana warty" Pokolenie koegzystencji Arsenał Grupa 55 57 1955: Łódź—Katowice—Poznań GO Na spotkanie surrealizmu Jerzy Nowosielski Fadeusz Brzozowski /. Dwa teatry ^ricot 2 Featr na Tarczyńskiej f. Eksplozja nowoczesności. 1[zasłonięte]956-19 Europejskość i swojszczyzna N sprawie periodyzacji >ztuka awangardowa zjawiskiem masowym konfrontacja ze sztukę światowa >zkoła francuska, włoska, hiszpańska i amerykańska V poszukiwaniu lirycznego pejzażu: Dominik, Artymowski, Sempoliński )wie formuły przestrzeni: Fangor — Gierowski )wie formuły przedmiotu: Tarasin — Ziemski Iowa formuła światła: Tchórzewski /letafizycznyiluzjonizm: Z. Makowski Malarstwo biologiczne — malarstwo fakturowe: Lebenstein, Winnicka, Kobzdej, Tymoszewski, Kierzkowski )ruga młodość polskiego koloryzmu irupa Krakowska — Krzysztofory — „Plastyka" ublin: grupa Zamek — „Struktury" )d Grupy X do Szkoły Wrocławskiej izkoła sopocka eresa Pągowska ygodniki warszawskie mecenasem sztuki Przegląd Artystyczny" K. Awangarda w defensywie. 1[zasłonięte]960-19 kademizm nowoczesności letafory tajuda asior ekonesans rupa Arkat . Nowa figuracja egacja i afirmacja obrazu op-art onsekwencje pop-artu l stronę fin-de-siście^u sraz i Wprost dańscy neotradycjonaliści
l. Poza obrazem A/yrzeczenie to jest wolnością" d „assemblages" do „environement": Kantor, Borowski, Gostomski iennale Form Przestrzennych Przestrzeń i Wyraz Puławy „Reminiscencje" Happeningi jako demonstracja wydarzeń pospolitych Monumentalne widowiska parateatralne Clochardzi Marczyński Laboratoria sztuki pojęciowej — archiwa wizualnego przekazu Galeria Foksal Mona Lisa — Fermato XII. Ad Captandam Przypisy Indeks nazwisk Spis ilustracji
|