Autentyczny obraz jednego z najsłynniejszych polskich batalistów - Wojciecha Kossaka. Praca przedstawia koński łeb ujęty z profilu. Piękny profil zwierzęcia o kasztanowej maści. Całość malowana pewnymi i niezwykle energicznymi pociągnięciami pędzla z oddaniem faktury sierści i uprzęży.
Temat pracy jest typowy dla artysty - końskie łby malował on przez całą swą twórczość. Były to nie tylko szkice do większych dzieł, czy swobodne wprawki malarskie, ale często, jak w przypadku poniższego dzieła, w pełni skończone kompozycje.
Technika: olej / tektur. Praca sygnowana w prawym dolnym rogu "Wojciech Kossak" (sygnatura oryginalna, autorska). Na odwrocie pieczęć lakowa z odciśniętym herbem Kos (herb rodziny Kossaków) oraz autorskim poręczeniem przez Wojciecha Kossaka pisanym piórem.
Wojciech Kossak (1[zasłonięte]857-19) - syn Juliusza, polski malarz wykształcony w Krakowie, Monachium, Paryżu. W twórczości widoczny wpływ ojca oraz J. Brandta. Dodatkowym impulsem podejmowania tematu konia była służba w krakowskim pułku ułanów. Artystyczne spełnienie osiągnął w tematyce historyczno-patriotycznej, batalistycznej odnoszącej się do epopei napoleońskiej, powstania listopadowego, I wojny światowej i wojny polsko-bolszewickiej. Reprezentował dużą biegłość techniczną, dobrą kompozycję, trafne uchwycenie ruchu i realiów historycznych, kostiumowych i wojskowych. Podejmował też gatunek portretu z celną, chociaż niekiedy idealizowaną charakterystyką modeli. Odniósł duże sukcesy już na początku kariery, co, w połączeniu z łatwością tworzenia i mnogością zamówień, spowodowało osłabienie rozwoju artystycznego, zaniedbanie koloru, powielanie replik, wreszcie powierzchowność i manierę. Spuścizna obejmowała ok. 2000 obrazów, m.in.: Olszynka Grochowska (1886), Śmierć Sowińskiego (1892), Ułańskie zaloty (1898), Bitwa pod Kircholmem (1928), oraz panoramy: Racławice (1[zasłonięte]892-18, m.in. z J. Styką), Przejście przez Berezynę (1895, m.in. z J. Fałatem). Ponadto obrazy: Polowanie cesarskie w Gödöllö (1887), Polowanie w Antoninach (1909), portrety osobistości: Wilhelma II, Franciszka Józefa I, marszałka Focha, J. Piłsudskiego, I. Mościckiego.
Wymiary obrazu: 33 cm X 28 cm. Obraz oprawiony w oryginalną krakowską ramę z epoki z narożnikami ( tzw. kossakówkę ): 44 X 39 cm.
Stan zachowania: IDEALNY .
Na życzenie (bezpłatnie) dołączamy pisemny certyfikat potwierdzający oryginalność przedmiotu oraz wszelkie informacje zawarte w opisie.
|