|
Wizualizacje architektoniczne. 3ds Max 2011 i 3ds Max Design 2011 Autor: Joanna Pasek Data wydania: 06/2011 Stron: 296 Zawiera CD-ROM ISBN: 978-83-[zasłonięte]-3078-3 Format: 168x237 Oprawa: miękka Numer z katalogu: 6136 Książka w kolorze Wydawnictwo Helion
Zawartość płyty:
Dołączona do książki płyta CD zawiera:
Mapy bitowe wykorzystywane w ćwiczeniach jako tekstury I obrazy tła, Pliki z modelami I scenami 3D opisanymi w książce.
Stwórz projekt i pokaż innym swoje najlepsze pomysły!
Jak błyskawicznie opanować korzystanie z 3ds Max 2011 i 3ds Max Design 2011? O czym koniecznie trzeba wiedzieć, by tworzyć precyzyjne i perfekcyjne projekty? Jak oświetlić zaprojektowany budynek i przedstawić go w określonym otoczeniu?
Stworzenie dobrego projektu architektonicznego wymaga wiele pracy i uwzględnienia setek rozmaitych szczegółów. Nie wystarczy z grubsza naszkicować planu budynku i stwierdzić, że będzie dobrze wyglądał. Oprócz samej wizji dotyczącej jego bryły pojawiają się pytania o to, z jakich materiałów ma być wykonany, jak będą wyglądały różne elementy elewacji, w którą stronę będzie zwrócony i jak będzie prezentował się w konkretnym otoczeniu. To wszystko można perfekcyjnie zwizualizować, by przekazać swoją wizję innym, a także by móc na bieżąco korygować własne ustalenia. Wystarczy odrobina wiedzy o programach takich, jak 3ds Max 2011 i 3ds Max Design 2011.
Tę wiedzę możesz znaleźć w książce "Wizualizacje architektoniczne. 3ds Max 2011 i 3ds Max Design 2011. Szkoła efektu". Jej autorka szybko wprowadzi
Cię w arkana modelowania w tych programach, nawet jeśli nigdy wcześniej o nich nie słyszałeś. Pokaże Ci, jak skonfigurować interfejs programu, tworzyć i
transformować obiekty. Podpowie, jak zająć się modelowaniem schodów, drzwi, okien czy konstrukcji dachu. Wskaże, gdzie szukać materiałów i tekstur, jak odpowiednio oświetlić obiekt i umieścić go na fotografii miejsca, w którym w przyszłości miałby stanąć. Krótko mówiąc, za rękę przeprowadzi Cię przez cały proces projektowania i zrobi to tak, byś mógł być dumny z efektów swojej pracy.
Interfejs programu, konfiguracja okien i przełączanie się pomiędzy widokami Tworzenie obiektów, tryby wyświetlania, zapisywanie plików Splajny, bryły i precyzyjne transformacje Tworzenie brył obrotowych, "rzeźbienie" siatek Importowanie danych z innych programów Wytłaczanie po ścieżce, deformacja skali i zmiana przekroju Modelowanie bryły budynku oraz terenu Schody, okna i drzwi, wytłaczanie ścian i podłóg Konstrukcja dachu, przeszklenia i modyfikator Lattice Tworzenie kamer, dopasowanie i animacja kamery Renderowanie podglądu animacji Przypisywanie materiałów i tekstury Kanały mapowania i obiekty parawanowe Samoświecenie i ograniczanie wpływu oświetlenia Światła i rendering
Po co Ci szkicownik? Wypróbuj 3ds Max 2011 i 3ds Max Design 2011!
Spis treści:
Rozdział 1. Podstawy (7)
Interfejs programu (8) Jednostki i siatka konstrukcyjna (14) Konfiguracja okien i przełączanie się pomiędzy widokami (17) Tworzenie obiektów i tryby wyświetlania (20) Zaznaczanie obiektów (24) Nawigacja w oknach widokowych (29) Zapisywanie plików i kopie zapasowe (32)
Rozdział 2. Splajny, bryły i precyzyjne transformacje (37)
Tworzenie splajnów (39) Kopiowanie i precyzyjne przemieszczanie obiektów (40) Edycja wierzchołków kształtu (44) Łączenie splajnów i nadawanie grubości (48) Tworzenie i wyrównywanie obiektów (Align) (51) Precyzyjne obracanie (54) Modyfikatory i gęstość siatki (58) Skalowanie i grupowanie (61) Pojemniki (63)
Rozdział 3. Modelowanie (69)
Kształty parametryczne (70) Wytłaczanie prostoliniowe (Extrude) (75) Tworzenie brył obrotowych (Lathe) (78) Szeregi obiektów (Array) (82) Modelowanie siatkowe (86) Importowanie obiektów i odbicia lustrzane (Mirror) (93) Wytłaczanie po ścieżce (Sweep) (95) Wytłaczanie po ścieżce (Loft) (98) Deformacja skali (Loft) (102) Zmiana przekroju (Loft) (105) Schody. Przypisywanie materiałów (108) Schody. Animacja stopnia (112) Narzędzia Snapshot i Spacing Tool oraz zamrażanie i ukrywanie obiektów (115)
Rozdział 4. Modelowanie bryły budynku (121)
Dostosowanie interfejsu (122) Import danych w formacie DWG (123) Dołączanie plików DWG (130) Obraz tła (132) Warstwy (134) Przerysowywanie rzutu i tworzenie własnych siatek konstrukcyjnych (Grid) (139) Wytłaczanie ścian i podłóg (145) Okna i drzwi (149) Narzędzie ProBoolean (154) Konstrukcja dachu, przeszklenia i modyfikator Lattice (159) Obiekt złożony ShapeMerge (164) Obiekt Terrain (170)
Rozdział 5. Ustawienie widoku (175)
Tworzenie kamer (176) Camera Match. Dopasowanie kamery (181) Obiekt Camera (185) Animacja kamery (189) Ruch po ścieżce (194) Renderowanie podglądu animacji (197)
Rozdział 6. Materiały (201)
Wybór algorytmu renderującego (204) Przypisywanie materiałów (205) Materiał Multi/Sub-Object (214) Tekstury (221) Kanały mapowania (228) Obiekty parawanowe (236) Samoświecenie i ograniczanie wpływu oświetlenia (Exclude/Include) (241) Materiały Arch & Design (244) Mapa Cutout (248) Inne materiały współpracujące z mental rayem (250)
Rozdział 7. Światła i rendering (257)
Światło Daylight (258) Światła Photometric (264) Cienie (272) Rendering obrazu (276) Rendering animacji (280)
Skorowidz (289)
|
|
|
|
|
|