Stwórz projekt i pokaż innym swoje najlepsze pomysły!
- Jak błyskawicznie opanować korzystanie z 3ds Max 2011 i 3ds Max Design 2011?
- O czym koniecznie trzeba wiedzieć, by tworzyć precyzyjne i perfekcyjne projekty?
- Jak oświetlić zaprojektowany budynek i przedstawić go w określonym otoczeniu?
Stworzenie dobrego projektu architektonicznego wymaga wiele pracy i uwzględnienia setek rozmaitych szczegółów. Nie wystarczy z grubsza naszkicować planu budynku i stwierdzić, że będzie dobrze wyglądał. Oprócz samej wizji dotyczącej jego bryły pojawiają się pytania o to, z jakich materiałów ma być wykonany, jak będą wyglądały różne elementy elewacji, w którą stronę będzie zwrócony i jak będzie prezentował się w konkretnym otoczeniu. To wszystko można perfekcyjnie zwizualizować, by przekazać swoją wizję innym, a także by móc na bieżąco korygować własne ustalenia. Wystarczy odrobina wiedzy o programach takich, jak 3ds Max 2011 i 3ds Max Design 2011.
Tę wiedzę możesz znaleźć w książce "Wizualizacje architektoniczne. 3ds Max 2011 i 3ds Max Design 2011. Szkoła efektu". Jej autorka szybko wprowadzi Cię w arkana modelowania w tych programach, nawet jeśli nigdy wcześniej o nich nie słyszałeś. Pokaże Ci, jak skonfigurować interfejs programu, tworzyć i transformować obiekty. Podpowie, jak zająć się modelowaniem schodów, drzwi, okien czy konstrukcji dachu. Wskaże, gdzie szukać materiałów i tekstur, jak odpowiednio oświetlić obiekt i umieścić go na fotografii miejsca, w którym w przyszłości miałby stanąć. Krótko mówiąc, za rękę przeprowadzi Cię przez cały proces projektowania i zrobi to tak, byś mógł być dumny z efektów swojej pracy.
- Interfejs programu, konfiguracja okien i przełączanie się pomiędzy widokami
- Tworzenie obiektów, tryby wyświetlania, zapisywanie plików
- Splajny, bryły i precyzyjne transformacje
- Tworzenie brył obrotowych, "rzeźbienie" siatek
- Importowanie danych z innych programów
- Wytłaczanie po ścieżce, deformacja skali i zmiana przekroju
- Modelowanie bryły budynku oraz terenu
- Schody, okna i drzwi, wytłaczanie ścian i podłóg
- Konstrukcja dachu, przeszklenia i modyfikator Lattice
- Tworzenie kamer, dopasowanie i animacja kamery
- Renderowanie podglądu animacji
- Przypisywanie materiałów i tekstury
- Kanały mapowania i obiekty parawanowe
- Samoświecenie i ograniczanie wpływu oświetlenia
- Światła i rendering
Po co Ci szkicownik? Wypróbuj 3ds Max 2011 i 3ds Max Design 2011!
Rozdział 1. Podstawy (7)
- Interfejs programu (8)
- Jednostki i siatka konstrukcyjna (14)
- Konfiguracja okien i przełączanie się pomiędzy widokami (17)
- Tworzenie obiektów i tryby wyświetlania (20)
- Zaznaczanie obiektów (24)
- Nawigacja w oknach widokowych (29)
- Zapisywanie plików i kopie zapasowe (32)
Rozdział 2. Splajny, bryły i precyzyjne transformacje (37)
- Tworzenie splajnów (39)
- Kopiowanie i precyzyjne przemieszczanie obiektów (40)
- Edycja wierzchołków kształtu (44)
- Łączenie splajnów i nadawanie grubości (48)
- Tworzenie i wyrównywanie obiektów (Align) (51)
- Precyzyjne obracanie (54)
- Modyfikatory i gęstość siatki (58)
- Skalowanie i grupowanie (61)
- Pojemniki (63)
Rozdział 3. Modelowanie (69)
- Kształty parametryczne (70)
- Wytłaczanie prostoliniowe (Extrude) (75)
- Tworzenie brył obrotowych (Lathe) (78)
- Szeregi obiektów (Array) (82)
- Modelowanie siatkowe (86)
- Importowanie obiektów i odbicia lustrzane (Mirror) (93)
- Wytłaczanie po ścieżce (Sweep) (95)
- Wytłaczanie po ścieżce (Loft) (98)
- Deformacja skali (Loft) (102)
- Zmiana przekroju (Loft) (105)
- Schody. Przypisywanie materiałów (108)
- Schody. Animacja stopnia (112)
- Narzędzia Snapshot i Spacing Tool oraz zamrażanie i ukrywanie obiektów (115)
Rozdział 4. Modelowanie bryły budynku (121)
- Dostosowanie interfejsu (122)
- Import danych w formacie DWG (123)
- Dołączanie plików DWG (130)
- Obraz tła (132)
- Warstwy (134)
- Przerysowywanie rzutu i tworzenie własnych siatek konstrukcyjnych (Grid) (139)
- Wytłaczanie ścian i podłóg (145)
- Okna i drzwi (149)
- Narzędzie ProBoolean (154)
- Konstrukcja dachu, przeszklenia i modyfikator Lattice (159)
- Obiekt złożony ShapeMerge (164)
- Obiekt Terrain (170)
Rozdział 5. Ustawienie widoku (175)
- Tworzenie kamer (176)
- Camera Match. Dopasowanie kamery (181)
- Obiekt Camera (185)
- Animacja kamery (189)
- Ruch po ścieżce (194)
- Renderowanie podglądu animacji (197)
Rozdział 6. Materiały (201)
- Wybór algorytmu renderującego (204)
- Przypisywanie materiałów (205)
- Materiał Multi/Sub-Object (214)
- Tekstury (221)
- Kanały mapowania (228)
- Obiekty parawanowe (236)
- Samoświecenie i ograniczanie wpływu oświetlenia (Exclude/Include) (241)
- Materiały Arch & Design (244)
- Mapa Cutout (248)
- Inne materiały współpracujące z mental rayem (250)
Rozdział 7. Światła i rendering (257)
- Światło Daylight (258)
- Światła Photometric (264)
- Cienie (272)
- Rendering obrazu (276)
- Rendering animacji (280)
Skorowidz (289)