Opis książki:
Monografia pióra dr Agnieszki Magdaleny Zaręby poświęcona problematyce kształtowania wizerunku politycznego jako ważnej składowej marketingu politycznego wpisuje się w jeden z kilku głównych nurtów współczesnej debaty poświęconej funkcjonowaniu życia politycznego. [...] Nie ukrywam, iż z dużym zainteresowaniem śledzę współczesną debatę nad rolą i znaczeniem kreowania wizerunku w polityce tak w aspekcie teoretycznym, jak i praktycznym. Dlatego z przyjemnością przyjmuję fakt przygotowania monografii, w której analizie poddano kształtowanie wizerunku polityka w III RP w warstwie teoretycznej i praktycznej. Książka została w sposób zasadny podzielona na cztery dopełniające się części, tworząc logiczną i wewnętrznie spójną całość. [...] Na pochwalę zasługuje fakt, iż w całej rozprawie Autorka panuje nad przekazywaną treścią. Poszczególne rozważania przedstawiane są w sposób klarowny i przejrzysty, niebudzący wątpliwości odnośnie do intencji Autorki. Chcę podkreślić moją bardzo wysoką ocenę rozprawy w warstwie strukturalnej i merytorycznej. Reasumując, należy stwierdzić, iż w recenzowanej monografii przedmiotem refleksji uczyniono zagadnienie ważne, łączące status nauki i wiedzy praktycznej; monografia została przygotowana na wysokim poziomie merytorycznym, wnosząc istotny wkład do współczesnych ustaleń naukowych. Z recenzji prof. dr hab. Marii Marczewskiej-Rytko
Wstęp, Rozdział I: Wizerunek polityka jako przedmiot marketingu politycznego: Definiowanie wizerunku polityka, Komponenty wizerunku polityka, Kreatorzy wizerunku polityka, Zasady kreowania wizerunku polityka, Rozdział II: Kreacja wizerunku polityka: Typ i kreacja wizerunku polityka, Typ wizerunku "męża stanu", Typ wizerunku "reformatora", Typ wizerunku "eksperta", Rozdział III: Instrumentarium kreowania wizerunku polityka: Narzędzia kreacji wizerunku polityka, Publikacje zwarte, Publikacje w prasie kolorowej, Spektakle medialne, Reklama polityczna, Rozdział IV: Kompetencje komunikacyjne polityka: Założenia kompetencji komunikacyjnych, Egzemplifikacje ewolucji kompetencji komunikacyjnych polityków, Zakończenie, Bibliografia, Wykaz tabel i schematów, Indeks nazwisk.
|