Wizardry VI: Bane of The Cosmic Forge to szósta odsłona serii gier RPG, której pierwsza część ukazała się w 1981 roku. Jest to pierwszy tytuł z trylogii nazwanej Dark Savant, w skład której wchodzą jeszcze Wizardry VII: Crusaders of the Dark Savant i Wizardry 8.
Historia przedstawia losy grupy bohaterów, która wybiera się na opuszczony od ponad 100 lat zamek. Według plotek znajduje się tutaj Cosmic Forge - zaczarowane pióro mogące zmieniać losy świata. Wszystko bowiem co zostanie przez nie napisane staje się prawdą. Dodatkowo muszą oni zbadać tajemnicze zniknięcie przed laty króla, królowej oraz czarodzieja.
Mechanika rozgrywki jest dość klasyczna. Na początku tworzymy własną drużynę, która w zależności od sytuacji liczy od dwóch do sześciu herosów. W jej szereg może wstąpić Człowiek, Elf, Krasnolud, Gnom, Hobbit, Faerie, Lizardman, Dracon (pół-człowiekiem, pół-smok) , Rawulf (antropomorficzne psy), Felpurr (antropomorficzne koty) i Mook (kosmici, które przypominają Sasquatch lub Wookie z Gwiezdnych Wojen). Następnie zwiedzamy kolejne podziemia i rozwiązujemy w nich zagadki, co jakiś czas mierząc się z napotkanymi tam przeciwnikami. Starcia rozgrywają się w systemie turowym, a nasi bohaterowie korzystają zarówno z walki bezpośredniej jaki i magi.
Wizardry 7: Crusaders Of The Dark Savant to siódma część serii cRPG wyprodukowanej przez studio Sir-Tech. Zostajemy wysłani na Gwardię – planetę, gdzie ukryty jest potężny artefakt, zwany Astral Dominae. Odszukanie go nie jest proste, a dodatkowo prócz nas poszukuje go Mroczny Uczony i konkurujące ze sobą dwie rasy: T’Rang i Umpani.
W skrócie gra oferuje nam: długą, nieliniową kampanię, olbrzymi świat, zaawansowany system tworzenia drużyny (11 ras, 14 klas postaci), ponad 90 zaklęć, podzielonych na sześć szkół. Prócz tego na swojej drodze spotkamy ok. 250 przeciwników i znajdziemy 600 różnych przedmiotów. Walka rozgrywa się w systemie turowym.
|