Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Witaj piesku Dogoterapia we wspomaganiu rozwoju

28-02-2012, 14:07
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 18.50 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029714346
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 10   
Koniec: 30-01-2012 10:04:22

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2007
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 108 stron
Format: B5
Rok wydania: 2007
Oprawa: miękka, klejona



Witaj piesku Dogoterapia we wspomaganiu rozwoju dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych

Beata Kulisiewicz

Publikacja stanowi połączenie wiedzy teoretycznej i praktycznych wskazówek dotyczących metody wspomagania dzieci w ich rozwoju, jaką  jest dogoterapia.

Książka ta jest zupełnie nowym ujęciem tematu. Wszystkie dotychczasowe zagadnienia dogoterapii opierały sie przede wszystkim na sferze teoretycznej, podkreślając jej zalety oraz omawiając skuteczność. Publikacja 'Witaj, piesku!' zawiera wiele propozycji konkretnych zestawów ćwiczeń, które można wykorzystać na zajęciach z psem podczas zajęć z dziećmi. Stanowi źródło inspiracji własnej pracy terapeutycznej.

Część teoretyczna to przegląd literatury przedmiotu, streszczenie najważniejszych doświadczeń o wartościach terapeutycznych, jakie daje człowiekowi towarzystwo zwierząt oraz o szczególnych właściwościach psa w zakresie kontaktowania i komunikowania się z ludźmi. W dalszej części przedstawiono metodykę wspomagania rozwoju umysłowego, zadania, ćwiczenia i zabawy kształtujące metodykę wspomagania rozwoju umysłowego, zadania, ćwiczenia i zabawy kształtujące czynności umysłowe dzieci. Dobór i kolejność przedstawiono według prawidłowości rozwojowych dziecka. W dodatkach zamieszczono kwestionariusz diagnostyczny, kolorowanki, wzór do ćwiczeń grafomotorycznych do wykorzystania podczas zajęć.

Publikacja adresowana jest do osób pracujących z dziećmi, nie tylko z dziećmi niepełnosprawnymi, poszukujących dodatkowych, pozytywnych czynników wpływających na proces rozwojowy, zwłaszcza małych dzieci.


 




Spis treści

Wprowadzenie 

                                                                                                             

Psychoterapeutyczne wartości zajęć w towarzystwie zwierząt

-rys historyczny

 

Pies terapeuta  

                                                                                                             

Wspomaganie rozwoju dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych                           

  1. Organizacja i przebieg zajęć                                                                        
  2. Ćwiczenia wspomagające rozwój apercepcji                                           
  3. Ćwiczenia kształtujące orientację przestrzenną                                        
  4. Ćwiczenia rozwijające samodzielność                                                
  5. Ćwiczenia wspomagające sprawność ruchową

      i koordynację ruchowo-wzrokową                          

  1. Ćwiczenia doskonalące umiejętność liczenia                                    
  2. Ćwiczenia wspomagające umiejętność syntezy i analizy                                   
  3. Ćwiczenia wspomagające umiejętność klasyfikacji                              
  4. Ćwiczenia wspomagające umiejętność rozpoznawania i nazywania kolorów
  5. Ćwiczenia wspomagające myślenie przyczynowo-skutkowe

      i rozwój umiejętności przewidywania                                    

  1. Ćwiczenia wspomagające rozwój mowy                                                  

 

Rytmy w rozwoju dziecka

 

Elementy dogoterapii w organizowaniu zabaw dziecięcych                                                                 

Dodatki                                                                                                                        

Bibliografia