NiGHTS: Journey of Dreams to przygodowa gra akcji, będąca sequelem pozycji, wydanej w 1996 r. z myślą o popularnej w tamtym czasie konsoli Saturn. Produkcję omawianego tytułu nadzorował Takashi Iizuka, który kierował również zespołem developerów, przygotowujących pierwowzór.
NiGHTS: Journey of Dreams to przygodowa gra akcji, będąca sequelem pozycji, wydanej w 1996 r. z myślą o popularnej w tamtym czasie konsoli Saturn. Produkcję omawianego tytułu nadzorował Takashi Iizuka, który kierował również zespołem developerów, przygotowujących pierwowzór. Pracując nad niniejszą grą autorzy postanowili nie tylko wykorzystać wszystkie atuty platformy docelowej, ale również wyjść naprzeciw miłośnikom bardziej tradycyjnego sterowania. Wobec tego zdecydowano się na wykorzystanie Wii-pilota, połączonego z Nunchukiem.
Podobnie jak w przypadku poprzedniczki, akcja ma miejsce w magicznym świecie snów zwanym Nightopia. Niestety jego spokój zostaje zburzony przez groźbę ataku ze strony koszmarów określanych mianem Nightmaren. Harmonia może być przywrócona jedynie przez postać o imieniu Nights. Ten niezwykle figlarny bohater posiada zdolność zakładania tzw. masek, pozwalających mu na przybieranie rozmaitych kreacji, np. smoka, delfina i rakiety.
Do dyspozycji gracza oddano siedem nadzwyczajnych lokacji, mieszczących się w granicach Nightopii. W głównej mierze zabawa opiera się na odkrywaniu bezliku tajemnic, schowanych w każdym z tych miejsc. Przelatując przez poszczególne poziomy protagonista daje pokaz swoich unikalnych zdolności – odpowiednio operując tandemem pilot-Nunchuk można szybować, skręcać czy zataczać pętle. Rzecz jasna nie obyłoby się bez starć z licznymi przeciwnikami ze świata koszmarów. Stając z nimi w szranki bohater posługuje się atakami, wykorzystującymi dotyk, jak chociażby Touch Dash czy Touch Loop.
Poza trybem fabularnym przeznaczonym dla pojedynczego gracza, producenci przygotowali rozbudowany zestaw opcji multiplayerowych. Przede wszystkim użytkownicy mogą dokonywać wymiany różnego rodzaju przedmiotów zdobytych w trakcie zabawy w module głównym. Co więcej, zaimplementowano funkcję dającą sposobność do dynamicznego kształtowania warunków atmosferycznych. System ten oparto na kanale pogodowym o nazwie Forecast Channel, udostępnionym posiadaczom Wii.
Nie da się ukryć, że spory atut niniejszej pozycji stanowi oprawa audiowizualna. Miła dla oka i niezwykle barwna grafika 3D, pełna efektów specjalnych, doskonale współgra ze ścieżką dźwiękową. Co więcej, ów soundtrack został przygotowany przez kompozytora, który stworzył muzykę do pierwowzoru NiGHTS: Journey of Dreams.