________________________________________________________________________________gruszka2005
WIELOFUNKCYJNY DODATEK USZLACHETNIAJĄCY DO OLEJU NAPĘDOWEGO
DIESEL FUEL CONDITIONER, 1 LITR
KLEEN-FLO NR. 993
![](http://www.gruszka2005.republika.pl/magazyn/fuel_conditioner_diesel_1l_1.jpg)
Prezentowany dodatek do oleju napędowego kanadyjskiej firmy Kleen-flo jest płynnym uszlachetniaczem skutecznie oczyszczającym układ paliwowy w szczególności wtryskiwacze.
Przeciwdziała tworzeniu się korozji zbiornika paliwa, zapobiega gaśnięciu silnika w zimie, zamarzania przewodów paliwowych silników użytkowanych w zimie oraz w trudnych warunkach (np. na morzu, na budowach itp.).
Prawidłowa praca silnika diesla polega na wtrysku podciśnieniem niewielkiej ilości rozpylonego w powietrzu paliwa (kropla średnicy 1/16 do 1/18 cala) do komory spalania w krótkich (około 1/500-tnej sekundy) następujących po sobie cyklach.
Synchronizacja ze sobą tych wartości czyli ciśnienia, czasu wtrysku, ilości paliwa możliwa jest jedynie gdy system zasilania paliwa jak i samo paliwo jest czyste i pozbawione osadów i zanieczyszczeń. W innym przypadku silnik może w ogóle nie zapalić a jeśli już zadział jego praca będzie nierówna, pracować będzie z przedwczesnym zapłonem lub zbyt wysokimi obrotami. Powodować to będzie zwiększenie zadymienia oraz zwiększenie zużycia paliwa jak i szybsze zużycie samego silnika.
Zanieczyszczenia układu paliwowego pochodzą od paliwa i w zależności od jakości stosowanego oleju napędowego osadzają się w mniejszym lub większym stopniu. Problemem również jest znajdująca się w paliwie woda. Woda w zbiorniku paliwa dostaje się wraz z powietrzem w którym jest zawarta para wodna. W chłodne wieczory para wodna w zbiorniku skrapla się (zjawisko rosy) i dostaje się do paliwa. Zimą może ona zamarznąć w przewodach i uniemożliwić przepływ paliwa i rozruch silnika. Ponadto woda powoduje korozję, której cząsteczki odrywają się i dostają się do paliwa rysując wewnętrzne części silnika przyspieszając ich zużycie.
Zastosowanie prezentowanego preparatu, który między innymi pochłania wilgoć w oleju napędowym skutecznie zapobiega tym zjawiskom.
Produkt ten można a nawet należy stosować przez cały rok.
Sposób użycia:
Preparat należy dodawać do oleju napędowego (dolać do zbiornika paliwa) w ilościach zależnie od temperatury otoczenia. Przedawkowanie (dolanie zbyt wielkiej ilości) nie jest szkodliwe.
- w temp.do – 20°C150 ml na 150 l
- w temp.do – 25°C 150 ml na 75 l
- w temp. do – 30°C 150 ml na 40 l
Rewelacyjne efekty osiąga się stosując preparat przez cały rok w temperaturach dodatnich dodając 150 ml na 350 l.
Środek przedłuża żywotność układów paliwowych i silników również w nowych samochodach.
Może być stosowany do paliwa pojazdów wyposażonych w nowoczesne silniki Diesla z pompo-wtryskiwaczami czy nowoczesnym systemem "common rail".
Uszlachetniacz firmy Kleen-flo po raz pierwszy zastosowano w pojazdach wojskowych w czasie II wojny światowej.
Ułatwiał on rozruch silnika jak i zmniejszał ich awaryjność.
Obecnie produkowany przez tą firmę uszlachetniacz został wzbogacony o dodatki antykorozyjne oraz przeciwutleniające, chroniące przed utratą właściwości chemicznych i fizycznych długotrwale przechowywanego paliwa.
Jego stosowanie zalecane jest do samochodów osobowych, ciężarowych, autobusów, maszyn rolniczych , maszyn budowlanych i statków.
Prezentowany produkt jest w plastikowym pojemniku zawierającym 1 litr uszlachetniacza.
Produkt dostępny jest również w innych opakowaniach zawierających:
20 l , 4 l, 500 ml, 150ml