Od wydawcy:Podstawowym zamierzeniem Autora jest możliwie największe przybliżenie Czytelnikom okoliczności i problemów związanych z ugruntowaniem się nowej techniki lotniczej – na tle osobliwych związków ludzi, idei i maszyn.
W części pierwszej Autor wprowadza Czytelnika w atmosferę, która towarzyszyła przez przeszło 20 lat pionierskim podbojom coraz większych przestrzeni, prezentuje barwne sylwetki pilotów i załóg, odtwarza z pietyzmem dokumentację ponad 20 najbardziej charakterystycznych samolotów. Szczególną uwagę poświęca próbom ujarzmienia przestrzeni nad Atlantykiem i utorowania drogi dla regularnej komunikacji lotniczej pomiędzy kontynentem europejskim i amerykańskim. Spośród wielkiej liczby pionierskich maszyn, które na trwale wpisały się do historii lotnictwa Autor wybrał pięć samolotów, którym poświęcił szczególną uwagę, a mianowicie: trzysilnikowego Fokkera F-VIIB/3m Kingsford Smitha, RWD-5bis Stanisława Skarżyńskiego, ANT-25 Walerego Czkałowa, Ryana NYP "Spirit of St. Louis" Charlesa Lindbergha oraz Bregueta XIX TR Costesa i Bellontea.
W drugiej części książki Autor, korzystając z aktualnego dorobku współczesnej techniki, przedstawił realne możliwości odtworzenia tych historycznych konstrukcji za pomocą latających modeli, prezentując własne metody ich projektowania i budowy, za pomocą których można odtworzyć charakter i atmosferę dalekodystansowych lotów sprzed lat kilkudziesięciu. Część ta zawiera szczegółowe projekty i propozycje zbudowania latających kopii tych samolotów, które zostały opisane wcześniej w części monograficznej.
stron 278
wyd.
Wydawnictwo WKŁ
Warszawa 1982 r.
ISBN 83-[zasłonięte]-0258-0
twarda introligatorska okładka okładka
stan:
bardzo dobry -
uwaga:
wypłowiałe płótno okładki na grzbiecie książki