Teoria i scenariusze zabaw.
Prezentowana książka jest nie tylko zbiorem
teoretycznych porad, ale przede wszystkim kopalnią
praktycznych scenariuszy zabaw i zajęć. Zagadnienia
teoretyczne porządkują wiedzę z zakresu teorii zabawy,
psychologii rozwojowej oraz samego procesu edukacyjnego,
jednym słowem są ściśle zakorzenione w przedszkolnej i
szkolnej codzienności.
„Wielki podręcznik dla nauczycieli przedszkoli
i szkół podstawowych” jest bogatym i wartościowym
merytorycznie zbiorem propozycji gier i zabaw, jakie można
przeprowadzić z grupą dzieci. Zabawy i gry nadają się zarówno
do wykorzystania na świeżym powietrzu, jak i w zamkniętych
pomieszczeniach; jedne wymagają dużej grupy dzieci (jak grupa
przedszkolna czy klasa szkolna), inne przeznaczono do
realizacji z mniejszą liczbą uczestników. Można tu znaleźć
zabawy dla dzieci przedszkolnych, a także dla uczniów szkoły
podstawowej, a wiele z nich podlega modyfikacjom w zależności
od wieku graczy. W książce uwzględniono zabawy różnego typu –
ruchowe, językowe, matematyczne, ćwiczące umiejętność
logicznego myślenia, rozwijające pamięć, uczące współdziałania
itp.
Zachęcam do przygody edukacyjnej z "Wielkim
podręcznikiem dla nauczycieli przedszkoli i szkół
podstawowych". Nauczycielu! Jeśli nie spróbujesz, nie dowiesz
się, ile satysfakcji i przyjemności może sprawić
zorganizowanie uczniom sytuacji, w której każdy jest ważny,
może czuć się zwycięzcą i najważniejsze – uwierzy, że sam
potrafi się czegoś
nauczyć!
Edyta Brudnik, pedagog
Odbiorcy
– nauczyciele i wychowawcy
przedszkolni i szkolni.
– pedagodzy, wychowawcy kolonijni,
opiekunowie świetlic.
– rodzice chcący ze swoimi pociechami
spędzać twórczo czas.
Dlaczego warto nabyć tę książkę?
– to
publikacja dostarczająca nauczycielom gotowego narzędzia
pracy.
– to kopalnia praktycznych scenariuszy zabaw,
uwzględniająca rozmaite typy aktywności i różnorodne formy
pracy z dziećmi.
– porządkuje wiedzę teoretyczną.
Efektywne i
atrakcyjne metody pracy z dziećmi
Jąder Mariola
Wydawnictwo: Impuls
ISBN:
[zasłonięte]978-8350-428-3
Format: 16.0x23.5cm
Liczba
stron: 131
Oprawa: Miękka
Wydanie: 3, 2013
r.
„[...] książka Marioli
Jąder porusza ważną problematykę współczesnej edukacji
dziecka. Aktualnie zachodzącym przemianom społecznym i
edukacyjnym towarzyszy troska o efekty edukacyjne i ich
zgodność z warunkami rzeczywistości społecznej i wymaganiami
edukacyjnymi.
[...] Książka składa się z
czterech części. [...] W każdej części, zawierającej przykłady
pracy z dziećmi, Autorka przedstawia założenia teoretyczne
oraz przykłady praktycznych rozwiązań w pracy z dziećmi z
zastosowaniem wybranych metod, technik i form
organizacyjnych.
Godne podkreślenia jest to,
że Mariola Jąder dzieli się z Czytelnikiem wskazówkami i
informacjami praktycznymi wynikającymi z własnych doświadczeń,
obserwacji i refleksji.
[...] Wiedza na temat
podjęty przez Autorkę w recenzowanej książce jest potrzebna
przede wszystkim nauczycielom, którzy muszą umieć organizować
warunki do wspierania rozwoju dziecka. Niniejsza publikacja
stanowi dobry przykład dostarczający nauczycielom sposobów
stymulowania, inspirowania, pobudzania aktywności dzieci oraz
stwarzania możliwości samodzielnego uczenia się.
Zamieszczone w książce
przykłady zabaw z dziećmi oraz wskazówki metodyczne i
organizacyjne ich zastosowania przyczynią się zapewne do
kreatywności samych nauczycieli".
Z recenzji dr hab., prof. UP
Bożeny Muchackiej