Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

WIELANEK, STASIEK - ZŁOTA KOLEKCJA VOL.1, 2 /2CD/!

11-06-2015, 7:48
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 37.10 zł     
Użytkownik music666
numer aukcji: 5348291191
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 3   

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Liczba płyt w wydaniu: dwie
Opakowanie: w folii
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha



Jeśli wśród zamówionych płyt jest płyta z "wysyłką gratis", to wszystkie zamówione płyty wysyłamy na nasz koszt listem poleconym ekonomicznym. Link do listy płyt z "WYSYŁKĄ GRATIS" znajduje się TUTAJ.


Przesyłki pakujemy w specjalne pudełka wykonane z 3-warstwowej tektury i oklejamy firmową taśmą.








Wykonwca:
WIELANEK, STASIEK
Tytuł albumu:
ZŁOTA KOLEKCJA VOL.1 & 2 /2CD/

Tylko dwa miasta w przedwojennej Polsce miały swój lokalny folklor – Warszawa i Lwów. Szlagiery lwowskiej ulicy utrwalił film Będzie lepiej ze Szczepciem i Tońkiem, dwójką miejscowych batiarów w roli głównej. Warszawa zawdzięcza podwórkowy wdzięk Ulicznej Orkiestrze z Chmielnej, która już od końca lat 20. grywała na ulicach przedwojennej stolicy apaszowskie tanga i śmietnikowe serenady. Jej przedwojenny repertuar był również inspiracją dla aktorów Władysława Waltera i Adolfa Dymszy, którzy na scenie i ekranie stworzyli wspaniałe typki podwórkowych cwaniaków. Później Wiech i Włast znaleźli miejsce dla warszawskiej plebejskości w codziennej prasie, w kabaretach i w teatrzykach rewiowych. Pierwszy pisał i opowiadał, drugi pisał, aby inni śpiewali Tango andrusowskie albo Znakiem tego, zwane tangiem à la wiech.
Po wojnie folklor Warszawy odrodził się wraz z Orkiestrą z Chmielnej, która wprawdzie powróciła na warszawskie ulice, ale już w roli historycznego zabytku i turystycznej atrakcji. Szybko też znalazła naśladowców i kontynuatorów. Na ich czele stanął Stasiek Wielanek, warszawiak z Czerniakowa w czwartym pokoleniu, wywodzący się – jak sam mówi – spośród „muzycznej arynsztokracji spod znaku klucza francuskiego i wytrycha basowego”.
Jeszcze jako mały Staś śpiewał piosenki swojej dzielnicy, z dumą podkreślając odmienność jej folkloru nie tylko w muzyce, ale też w gwarze, sposobie bycia i w ubiorze. „Masz piątaka i się rozwijaj – mówił do niego dumny ojciec – ale pamiętaj, żebyś poniżej stówy gęby nie otwierał”. 
Przedmiejski Czerniaków z każdym rokiem nabierał jednak cech wielkiego miasta. Zniknęły kraciaste czapki, czerwone szaliki, a wraz z nimi hojraki i farmazoni. Nie ma już szemranej dzielnicy. U cioci na imieninach pija się jeszcze „flaszke i dwie butle wina”, ale już nie bywa tam tak morowo, jak swego czasu. Nawet Sielanka, odbudowana starannie po wojnie, już nie stoi tam, gdzie była ongiś.
Dawna atmosfera i ginący folklor Czerniakowa do tego stopnia zauroczyły Wielanka, że zamiast warsztatu samochodowego (ma na to „papiery” absolwenta technikum mechanicznego), założył Kapelę Czerniakowską. Z naukowym wręcz zacięciem kształtował profil tego zespołu. Zadbał o jego repertuar, utrwalił go w nagraniach dla Polskiego Radia i na płytach, otwierając szeroko drogę do rekonstrukcji warszawskiego folkloru.
„Pokochałem piosenkę warszawską. Myślę, że jest to miłość odwzajemniona” – mówił – gdy niebawem efektem tej miłości stała się jego Kapela Warszawska. Pojawił się wówczas jeszcze inny Wielanek. Nie tylko lider nowej formacji artystycznej, śpiewak i akordeonista. Także Wielanek – warsawianista, znawca folkloru miejskiego, który wespół z profesorem Bronisławem Wieczorkiewiczem zajął się nadwiślańską gwarą, Wielanek – kolekcjoner i zbieracz piosenek lwowskich, pieśni legionowych, wojennych i okupacyjnych, żydowskich szmoncesów, piosenek więziennych i rubasznych, kolęd i pastorałek, Wielanek – konsultant krajowych i polonijnych kapel i zespołów podwórkowych, doradca animatorów folkloru polskiego na obczyźnie, Wielanek – przez zawistników nazywany czerniakowskim Kolbergiem, właściciel jednego z najbogatszych zbiorów nutowych i ikonograficznych związanych nie tylko z folklorem miejskim, Wielanek – autor książki Szlagiery starej Warszawy. Śpiewnik andrusowski, okraszonej bogato plotką, anegdotą, zdjęciami, karykaturami, która – jak każda prawdziwa książka poświęcona muzyce – uzupełniona jest nagraniami, książka – pamiętnik, której ideę najlepiej oddaje zasłyszana kiedyś myśl: „wspomnienia są jak perły, mają w sobie coś z klejnotów i coś z łez”.
Jest jeszcze Wielanek – kompozytor, ostatni Mohikanin miejskiego folkloru, twórca piosenek, w których jawi się jako artysta wyjątkowo wyczulony na przeróżne „smaki” muzyki okolic wielkich miast, miejski dandys, celny obserwator ludzkich obyczajów, znający wszystkie tajemnice „szpagatowej inteligencji”.


CD 1:

1. Chodź na Pragę

2. U cioci na imieninach

3. Bal na Gnojnej

4. Na Bródnie

5. Hanka

6. La Piaf Varsovien (Wróbelek warszawski)

7. A Warszawa jest mi bliska

8. Warszawa

9. Nadwiślański Bulwar

10. Święta u Felka Sztachety

11. Zapraszam Cię na spacer po Warszawie

12. Szanuj śledzia

13. Dwie Warszawy

14. Saska polka

15. Warszawskie wspomnienia

16. Tango andrusowskie

17. Zośka z Pragi

18. Madonna Warszawska

19. Ja czekam pod bramą

20. Nie ma cwaniaka nad warszawiaka

21. Zakręt losu

22. Żyj nam Warszawo

23. Piosenka o mojej Warszawie

.

CD 2: 1. Toasty

2. Dorota

3. Porzuciła mnie

4. Teraz jest wojna

5. Żebyś ty browar miała

6. Moje miejsce

7. Dorożkarski blues

8. Tylko we Lwowie

9. A sąsiedzi wiedzą

10. Czapka Lenina, fajka Gruzina, oczy Putina

11. Don Rico

12. Musette umilkło

13. Miluśka moja

14. Murka

15. Kopciuszek

16. Cela nr 13

17. Wileńskie serducho

18. Wyklęci

19. Siwy mundur

20. Fantazja ułańska

21. Orlątko

dystrybutor: WARNER



PRODUKT NOWY i ZAFOLIOWANY

Za pobraniem wysyłamy tylko użytkownikom posiadającym co najmniej 20 pozytywnych komentarzy.