Wiedźmin 2: Zabójcy Królów to RPG akcji, będący kontynuacją wielkiego hitu opartego na twórczości polskiego pisarza Andrzeja Sapkowskiego.
Druga odsłona Wiedźmina rozgrywa się zaraz po wydarzeniach znanych z pierwowzoru i kontynuuje wątek udaremnionego przez Geralta zamachu na króla Foltesta. Sprawa szybko wymyka się spod kontroli, bo na arenie pojawia tajemniczy mężczyzna znany jako Królobójca. Biały Wilk zostaje wciągnięty w zawiłą i pełną niebezpieczeństw polityczną intrygę, a jego decyzje zaważą o losach mieszkańców kilku królestw.
Produkcja ponownie przenosi nas do świata stworzonego przez Andrzeja Sapkowskiego, który postanowił spojrzeć na klimaty fantasy z nieco innej strony niż wielu innych twórców. Uniwersum Wiedźmina jest więc pełne potworów, różnorodnych ras i magicznych istot, które jednak często są nienawidzone (z wzajemnością) przez ludzi. To prowadzi do wielu poważnych konfliktów.
Twórcy wiernie odwzorowali wiele miejsc i postaci znanych z kart powieści i opowiadań, chociaż wzbogacili też uniwersum o nowe elementy. Gracze mogą zwiedzić m.in. miasteczko Flotsam wraz z przyległym do niego lasem, krasnoludzkie Vergen, Dolinę Pontaru oraz ruiny elfiego miasta Loc Muinne.
Spotykamy takich bohaterów jak: Triss Merigold (czarodziejka), Jaskier (bard i przyjaciel Geralta), Zoltan (krasnoludzki przyjaciel Wiedźmina), Vernon Roche (członek oddziału specjalnego króla Foltesta) czy Iorweth (dowódca komanda Scoia'tael). Każda z nich posiada własne cele, przekonania oraz system wartości, co często jest prezentowane w przerywnikach filmowych, rozmowach i komentarzach. Wiele z wymienionych wyżej postaci może zostać sprzymierzeńcami i podróżować z graczem – twórcy dodali znacznie więcej pobocznych bohaterów, nad którymi jednak nadal nie mamy pełnej kontroli. Podczas walki odpowiada za nie sztuczna inteligencja.