ISBN: |
978[zasłonięte][zasłonięte]35128 |
Wymiar: |
17.0x24.0cm |
Nr wydania: |
1 |
Seria: |
- |
Ilość stron: |
210 |
Ocena: |
- |
Waga: |
0,56 kg |
Indeks: |
643[zasłonięte]01790KS |
Rok wydania: |
2013 |
Stan: |
Nowa |
Rodzaj okładki: |
Twarda |
Autor: |
Wiłkomirska Anna |
Wydawca: |
Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego |
Opis książki
Autorka, podejmując najistotniejsze wątki i wprowadzając w proces konceptualizacji pojęcia obywatelstwa, obywatelskości i obywatela, omówiła podejścia filozoficzne, socjologiczne i pedagogiczne dotyczące edukacji obywatelskiej. Zaprezentowała wyniki dużego międzynarodowego badania ICCS (International Civic and Citizenship Study), porównała poziom kompetencji poznawczych polskich 14-latków z kompetencjami rówieśników z 37 krajów świata. Szeroko omówiła zakres wiedzy obywatelskiej polskich gimnazjalistów, wskazała niedostatki polskiej edukacji obywatelskiej. Dokonała szczegółowej analizy uwarunkowań wiedzy obywatelskiej w Polsce i na świecie, wykorzystując nowe techniki statystyczne, regresji wielozmiennowej, co w pracach pedagogicznych, nie tylko polskich, jest ewenementem.
Książka jest adresowana zarówno do środowiska pedagogów akademickich oraz przedstawicieli nauk społecznych, jak i władz oświatowych oraz nau czycieli na co dzień zajmujących się wychowaniem młodzieży.