Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Wiedza i kompetencje ekologiczne w strategiach

28-02-2012, 14:05
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 36.10 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029713236
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 6   
Koniec: 30-01-2012 09:48:27

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2007
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 212
Format: 15.5x23 cm
Rok wydania: 2007
Oprawa: oprawa broszurowa
ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]25178


Wiedza i kompetencje ekologiczne w strategiach rozwoju przedsiębiorstw

Andrzej Chodyński

Przedsiębiorstwa funkcjonujące na globalnym rynku poszukują sposobów budowy pozycji konkurencyjnej. W monografii zaprezentowano pogląd, że działania strategiczne firm mogą opierać się na kompetencjach ekologicznych.

W pracy autor próbuje dowieść, że:
 
– strategia rozwoju przedsiębiorstwa może być oparta o zarządzanie wiedzą, na bazie potencjału, tkwiącego w kapitale intelektualnym,
– wiedzę uzyskuje się w procesie uczenia się organizacji,
– zarządzanie wiedzą prowadzi do budowy kompetencji organizacji,
– przewagę konkurencyjną uzyskują przedsiębiorstwa, które swoje kompetencje potrafią budować począwszy od poziomu indywidualnego, a dalej poprzez pracę zespołów z wykorzystaniem kompetencji menadżerskich,
– zyskujące na znaczeniu kompetencje ekologiczne, budowane w oparciu o wiedzę ekologiczną, mogą się przejawiać jako jakość i innowacyjność ekologiczna. Mogą one być podstawą strategii ekologicznych przedsiębiorstw,
– kompetencje ekologiczne mogą być podstawą wyborów strategicznych i ścieżek rozwoju firm, zarówno w koncepcji Shareholders jak i Stakeholders,
– dokonując wyborów strategicznych, szanse rozwojowe przedsiębiorstw w oparciu o czynnik ekologiczny należy rozpatrywać na tle oddziaływania szeregu czynników zewnętrznych i wewnętrznych,
– zarządzanie wiedzą i kompetencjami ekologicznymi, oparte o założenia ekorozwoju, może być podstawą wyboru różnych kierunków rozwoju i strategii przedsiębiorstw: koncentracji, integracji wertykalnej oraz dywersyfikacji.
Książka jest przeznaczona głównie dla osób studiujących współczesne koncepcje zarządzania organizacjami w gospodarce opartej na wiedzy. Będzie przydatna zarówno dla studentów, pracowników naukowych, jak i menadżerów. Prowokuje do poszukiwania szans wynikających z nowego podejścia do zagadnień ekologicznych z perspektywy stratega w organizacji.   


Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział 1. Zarz
ądzanie wiedzą w rozwoju przedsiębiorstwa

1.1. Przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa i jego rozwój a zarządzanie wiedzą
   1.1.1. Teorie rozwoju przedsiębiorstwa i ewolucja poglądów na reguły konkurencji
   1.1.2. Przewaga konkurencyjna w koncepcjach zarządzania strategicznego
   1.1.3. Zarządzanie wiedzą w aliansach strategicznych
1.2. Rola wiedzy w budowie strategicznych kompetencji przedsiębiorstwa
   1.2.1. Strategiczny wymiar kompetencji
   1.2.2. Zarządzanie kompetencjami, wiedza a aktywa niematerialne organizacji
1.3. Strategie przedsiębiorstw oparte o wiedzę
   1.3.1. Strategiczny wymiar zarządzania wiedzą
   1.3.2. Strategie przedsiębiorstw oparte o zarządzanie wiedzą
 
Rozdział 2. Wiedza i kompetencje a proces uczenia się organizacji
 
2.1. Uczenie się organizacji
   2.1.1. Uczenie się indywidualne i praca w zespołach
   2.1.2. Organizacyjne uczenie się
2.2. Wiedza ekologiczna w procesie uczenia się organizacji
2.3. Od kompetencji indywidualnych do kompetencji przedsiębiorstw opartych o wiedzę
   2.3.1. Kompetencje pracownicze wobec strategicznych zamierzeń organizacji
   2.3.2. Kompetencje menadżerskie
2.4. Wykorzystanie wiedzy a kompetencje polskich przedsiębiorstw
 
Rozdział 3. Strategie zarządzania wiedzą oparte o kapitał intelektualny
 
3.1. Zarządzanie wiedzą oparte o różne modele kapitału intelektualnego
   3.1.1. Pojęcie i modele kapitału intelektualnego
   3.1.2. Zarządzanie kapitałem intelektualnym i jego ocena
3.2. Podejścia do zarządzania wiedzą
3.3. Strategie związane z wiedzą i jej produktywność
   3.3.1. Uwarunkowania realizacji strategii związanych z wiedzą
   3.3.2. Produktywność wiedzy
 
Rozdział 4. Rozwój przedsiębiorstwa oparty o czynnik ekologiczny
 
4.1. Ekologiczne uwarunkowania strategii rozwoju przedsiębiorstwa
   4.1.1. Przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa a modele zarządzania środowiskowego
   4.1.2. Możliwość realizacji strategii opartych o kompetencje ekologiczne
   4.1.3. Benchmarking ekologiczny
4.2. Innowacyjność i jakość ekologiczna w rozwoju przedsiębiorstwa
   4.2.1. Innowacyjność ekologiczna a jakość
   4.2.2. Konkurencyjność technologii a ochrona środowiska
4.3. Strategia jakości i innowacyjności ekologicznej jako przejaw wykorzystania wiedzy w koncepcjach rozwoju przedsiębiorstwa
   4.3.1. Aspekty ekologiczne w koncepcjach Stakeholders i Shareholders przedsiębiorstwa a zarządzanie wiedzą
   4.3.2. Jakość i innowacyjność ekologiczna w strategiach rozwoju przedsiębiorstwa
4.4. Realizacja celów ekologicznych a kultura przedsiębiorstwa
 
Rozdział 5. Rozwój przedsiębiorstwa oparty o kompetencje ekologiczne a zarządzanie wiedzą
 
5.1. Ocena szans rozwojowych przedsiębiorstwa
5.2. Budowa kompetencji ekologicznych w procesie zarządzania wiedzą
   5.2.1. Kreowanie nowego produktu bogatego w wiedzę ekologiczną
   5.2.2. Tworzenie procesów bogatych w wiedzę ekologiczną
   5.2.3. Doskonalenie organizacji w aspekcie ekologicznym – rola zespołów projektowych
5.3. Wpływ aspektów ekologicznych na kategorie indeksu wartości jako przejaw kompetencji polskich przedsiębiorstw
5.4. Wykorzystanie SKW i ASC w tworzeniu kompetencji ekologicznych przedsiębiorstwa
 
Zakończenie
Bibliografia