WIEDŹMIN 2: ZABÓJCY KRÓLÓW PC
GRA, INSTRUKCJA, OKŁADKA W POLSKIEJ WERSJI JĘZYKOWEJ
Wiedźmin 2: Zabójcy Królów to gra cRPG, autorstwa polskiego studia CD Projekt RED, osadzona w
świecie wykreowanym przez Andrzeja Sapkowskiego. Pierwsza część Wiedźmina sprzedała się w
ilości 1,2 mln egzemplarzy i zdobyła około ponad 100 nagród branżowych. Akcja gry Wiedźmin 2:
Zabójcy Królów rozpoczyna się zaraz po wydarzeniach ukazanych w pierwowzorze. Gracz ponownie
wciela się w Geralta z Rivii - wiedźmina, który po tym, jak uratował życie króla Foltesta, ma za
zadanie przywrócić porządek w prowincji. Tym razem protagoniście pomagają rozmaite postacie, a
poszczególne decyzje, które podejmujemy w trakcie rozgrywki, doprowadzają do jednego z
szesnastu zakończeń fabularnych. Sam scenariusz zostanie przedstawiony za pomocą filmików
przerywnikowych o łącznej długości 2,5 godziny, czyli dwa razy więcej niż w pierwszym Wiedźminie.
Autorzy główny nacisk kładą na liczne usprawnienia w rozgrywce. Geralt, niczym Ezio z Assassin’;s
Creed, może chodzić po dachach, co otwiera przed graczem nowe możliwości rozwiązywania
zadań. Bohater otrzymał także do dyspozycji nowy, szósty znak.
Co ważne, wchodzenie do pomieszczeń nie jest poprzedzone ekranem ładowania. Generalnie
twórcy dużo uwagi poświęcili optymalizacji. Ponadto oprawa wizualna jest generowana przez
zupełnie nowy silnik, przygotowany przez studio CD Projekt RED na potrzeby Wiedźmina 2, gdy
Aurora wykorzystana w pierwowzorze stawiała przed twórcami liczne ograniczenia. Producenci
korzystają także z Havoka, czyli technologii odpowiedzialnej za wierne odwzorowanie praw fizyki.
Dużo uwagi poświęcono również przebudowie systemu dnia i nocy.
Zmodyfikowano również system walki (starcia z wrogami są bardzo krwawe, dynamiczne i opierają
się na zasadzie Quick Time Event –; należy wciskać odpowiedni przycisk we właściwym momencie),
poprawiono algorytmy Sztucznej Inteligencji postaci niezależnych, które reagują na poczynania
gracza w wirtualnym świecie, a także całkowicie zmieniono sposób wyświetlania dialogów głównego
bohatera z napotkanymi postaciami, stosując dynamiczną kamerę.
v.2.0*
NOWA – ULEPSZONA
Nowy tryb rozgrywki: Arena
Nowy Samouczek
Nowy Mroczny poziom trudności
9 dotychczas opublikowanych DLC
20+ nowych ulepszeń
100+ poprawek
*Dostępny w postaci darmowej aktualizacji od 29. września 2011 r.
Wymagania sprzętowe
Wymagania minimalne:
System operacyjny: Windows XP SP2 / Windows Vista SP2 / Windows 7 (32/64-bit)
Procesor: Intel Core 2 Duo 2.2 Ghz lub AMD Athlon 64 X2 5000+
Pamięć RAM: 1 GB Windows XP / 2 GB Windows Vista I Windows 7
Karta graficzna: 520 MB RAM, wspierająca Pixel Shader 3.0 (Nvidia GeForce 8800 lub ATI Radeon
HD3850)
Wymagania zalecane:
System operacyjny: Windows XP SP2 / Windows Vista SP2 / Windows 7 (32/64-bit)
Procesor: Intel Core 2 Quad lub AMD Phenom X4
Pamięć RAM: 3 GB Windows XP / 4 GB Windows Vista i Windows 7
Karta graficzna: 1 GB RAM, wspierająca Pixel Shader 3.0 (Nvidia GeForce GTX260 lub ATI Radeon
HD4850)
Dodatkowo:
Karta dźwiękowa: zgoda z DirectX 9.0c
Dysk twardy: 16 GB wolnego miejsca
Napęd optyczny: DVD x8, zgodny z DVD9
Instalacja wymaga uprawnień administratora
Gra zgoda z kontrolerem Xbox 360 dla systemu Windows
Powyższe wymagania przygotowano z myślą o komputerach stacjonarnych. W przypadku
konfiguracji wyposażonych w zintegrowane lub mobilne układy graficzne trzeba uwzględnić fakt, że
mogą wystąpić różnice w wydajności.
Instalacja gry wymaga połączenia z internetem (nie jest ono wymagane do uruchomienia i samej
gry).
WIEDŹMIN WYBRANE OPOWIADANIA AUDIOBOOK
Wielopoziomowa proza Andrzeja Sapkowskiego zachwyci każdego. Każdy znajdzie tu coś dla
siebie: wyszukany archaiczny świat, brawurową przygodę, humor, szaloną miłość, meandry
przeznaczenia, a także erudycyjną rewizję wielu kulturowych schematów, wspaniały język i
wyobraźnię.
Z przynależnych konwencji fantasy potworów, duchów, elfów, gnomów i ingerencji tajnych mocy
wyciska Sapkowski tyle, ile Umberto Eco z kryminału w "Imieniu róży".
Andrzej Sapkowski jest pisarzem formatu Tolkiena, choć odeń różnym, bo zdecydowanie bliższym
współczesności i obdarzony gorętszym słowiańskim temperamentem. Czytając Sapkowskiego,
jesteśmy zarazem gdzieś w świecie Tolkiena, na seansie u przeinaczonego Disneya, w
średniowieczu, u Sienkiewiczowskiego Zagłoby, na seminarium ekonomicznym, w krainie ponurych
pogańskich obrzędów, w przemalowanej na baśniową scenerii z czarnego kryminału. /POLITYKA/