najciekawsze lekcje wychowania fizycznego dla chłopaków
zestaw dla nauczycieli i ternerów:
WF
dla chłopców
samoobrona, judo, zapasy, minisumo
Sporty walki jako forma aktywności fizycznej stają się coraz popularniejsze, również wśród dziewcząt. Ich elementy warto więc wykorzystać na lekcjach WF w szkole, co na pewno wpłynie na atrakcyjność tych zajęć. Książka stanowi praktyczny przewodnik dla nauczycieli, którzy chcą urozmaicić prowadzone przez siebie lekcje, zwiększyć frekwencję uczniów i zachęcić ich do aktywnego udziału na zajęciach ruchowych.
Publikacja składa się z czterech części prezentujących elementy samoobrony, judo, zapasów oraz minisumo. Każda z nich zawiera opis danej sztuki walki, ćwiczenia wraz z rysunkami ilustrującymi sposób ich wykonania, propozycje zabaw i gier ruchowych oraz gotowe konspekty zajęć, które można wykorzystać na lekcji.
Poznaj sztuki walki i zaskocz swoich uczniów oryginalnymi zajęciami!
Autor: Iwona Dębczyńska-Wróbel
Ilustracje: Laszczyk-Siwek Anna, Laszczyk Grzegorz
Wydawca: Rabbe
Oprawa: Kartonowa Foliowana
Format: 21.0x29.7cm
Liczba stron: 100
Taktyka współczesnej
piłki nożnej
Książka prezentuje najważniejsze zagadnienia z dziedziny współczesnej piłki nożnej.
Autor postawił sobie za cel przedstawić w przystępny sposób nawet najbardziej zawiłe schematy taktyczne, oraz wytłumaczyć, na czym opierają się założenia organizacji nowoczesnej gry ofensywnej i defensywnej.
Informacje prezentowane w tej książce wywodzą się z obserwacji Autora popartych doświadczeniami nabytymi podczas staży w klubach pierwszoligowych Czech, Niemiec i Angli, analizy światowej literatury z dziedziny taktyki oraz pracy na stanowisku kierownika banku informacji w MKS Pogoń Szczecin.
Autor: Miłosz Stępiński
Wydawca:Zysk ska
Oprawa: Miękka
Format: 16.5x23.5cm
Liczba stron: 164
Piłka nożna
Sprawność fizyczna specjalna
testy
Na świecie testy oceniające zdolność organizmu do podejmowania wysiłków ponadnormatywnych dla przeciętnego człowieka są dość powszechnie wykorzystywane przez lekarzy sportowych, fizjologów, nauczycieli wychowania fizycznego, instruktorów i trenerów sportowych. Kierując się podobnym zainteresowaniem osób pracujących w szeroko rozumianej dziedzinie piłki nożnej, zarówno w sporcie amatorskim, jak i zawodowym, prezentujemy zestaw bardziej i mniej znanych testów krajowych i zagranicznych o szerokich możliwościach wykorzystania, uwzględniających wiek i poziom sprawności fizycznej.
W pracy szkoleniowej zachowania zawodników są niezmiernie ważne zarówno w doborze do danej dyscypliny sportowej, w selekcji, a także w przebiegu nauczania i trenowania. Dlatego trenerzy piłki nożnej wielką wagę przykładają do oceny zawodników w przebiegu różnych form nauczania, a w szczególności małych gier, gry uproszczonej, szkolnej i właściwej. Pewną formę testowania zawodników stanowią zadania i rozwiązania zawarte w grach symulowanych, ale to już pogranicze innej problematyki - szkolenia taktycznego.
Autor: Jerzy Talaga
Oprawa: Miękka
Format: 16.4x23.3cm
Liczba stron: 160
Koszykówka
podręcznik dla trenerów nauczycieli i studentów
Nadrzędnym celem, który towarzyszył autorom niniejszej książki Koszykówka - podręcznik dla trenerów, nauczycieli i studentów, była chęć dostarczenia informacji przede wszystkim nauczycielom, instruktorom i trenerom młodzieżowym. Zawiera ona praktyczne porady do wstępnego nauczania koszykówki, gry i zabawy , szybki atak i ćwiczenia , najnowsze tendencje gry w koszykówce , Podstawy indywidualnego atakowania bez piłki.
Autor: Tadeusz Huciński
Wydawca:BK
Oprawa: Miękka
Format: 16.5x24.0cm
Liczba stron: 202
Lekcje wychowania
fizycznego w gimnazjum
poradnik metodyczny
W publikacji zostały zaprezentowane przykładowe konspekty lekcji dla różnych poziomów nauczania oraz bogaty materiał ćwiczebny z gimnastyki podstawowej, gimnastyki artystycznej, lekkiej atletyki, zespołowych gier sportowych, sportów zimowych, a także gier drużynowych.
Przedstawiony materiał został uszeregowany zarówno pod względem różnorodności jaki i stopnia trudności.
AUTOR: Maria i Jerzy Kołodziejowie, Marta Michno, Ewa Polak
FOSZE
Format B5, stron 334
Metoda projektów
w pracy nauczyciela wychowania fizycznego
Autor: stanisław Żołynski
Oprawa: Miękka
Format: 17.0x24.0cm
Liczba stron: 184
Planowanie lekcji
wychowania fizycznego
Książka przeznaczona jest dla nauczycieli i studentów. Podzielona jest na dwie części. Część pierwsza "Zanim przystąpisz do planowania" zawiera wiadomości teoretyczne na temat planowania, przygotowania i prowadzenia lekcji oraz komunikacji na lekcji. Autor zwrócił uwagę na praksologiczny model szkolnego wychowania oraz sposoby oddziaływania nauczyciela na ucznia. W części drugiej autorka podaje przykłady kilkunastu scenariuszy lekcji nawiązujących do pierwszej części opracowania. Dołączono do nich ryciny, zdjęcia, wykresy zabaw, opisy ćwiczeń i środków dydaktycznych.
Spis treści:
Część pierwsza
Zanim przystąpisz do planowania
Wprowadzenie
1. Potrzeba krytycznej refleksji nad stylem pracy nauczyciela jako wstępny element planowania działalności pedagogicznej
2. Lekcja jako podstawowa forma nauczania zbiorowego
3. Na co należy zwrócić uwagę przy formułowaniu tematyki pojedynczych lekcji?
4. Przemyślenia nauczyciela nad konstrukcją planu pojedynczej lekcji
5. Organizacja właściwej komunikacji na lekcji
5.1. Sposoby poznawania uczniów
6. Struktura lekcji i celowość doboru ćwiczeń
6.1. Podporządkowanie struktury lekcji kolejności pojawiania się zdolności motorycznych
6.2. Informacje o celowości doboru ćwiczeń
6.3. Przykłady ćwiczeń wykorzystywanych do przygotowania motorycznego uczniów
6.4. Wprowadzanie uczniów w samodzielną aktywność ruchową poprzez stosowanie prostych ćwiczeń
6.4.1. Ćwiczenia wykonywane pojedynczo
6.4.2. Ćwiczenia ze współćwiczącym
7. Kilka słów na temat wybranych metod postępowania pedagogicznego
8. Wskazówki dla nauczyciela związane z przygotowaniem i prowadzeniem lekcji
Bibliografia
Część druga
Kilka rozwiązań praktycznych – czyli scenariusze lekcji wychowania fizycznego
Wstęp
1. Rozwijamy swoją wyobraźnię w budowaniu figur śniegowych
2. Wyrabianie odpowiedzialności za siebie i za współćwiczącego (1)
3. Wdrażanie do współdziałania ze współćwiczącym i w małych grupach (2)
4. Doskonalenie umiejętności udziału w podejmowaniu decyzji (3)
5. Uczymy się wspólnie rozwiązywać problem zadania ruchowego
6. Rozwijamy poczucie własnej wartości
7. Kształtowanie świadomości własnego ciała
8. Bezpiecznie pokonujemy przeszkody terenowe
9. Nabieramy zaufania i szacunku dla siebie i współćwiczących
10. Stawiamy sobie coraz trudniejsze wymagania
11. Współzawodniczymy sami ze sobą
12. Cieszymy się z uczestniczenia w zabawach i grach na świeżym powietrzu
13. Uczymy się postępować godnie podczas ćwiczeń i zabaw
14. Pomagamy sobie w przyjmowaniu skorygowanych pozycji podczas układania piramid
Bibliografia
format: B5
oprawa: miękka
ilość stron: 234
Autor: Seweryn Sulisz, Alicja Romanowska