Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

WF planowanie lekcji wychowania fizycznego GIMN.

02-08-2014, 18:13
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 55.50 zł     
Użytkownik ksiegar
numer aukcji: 4391319473
Miejscowość Tychy
Wyświetleń: 2   
Koniec: 02-08-2014 18:07:33

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

najciekawsze lekcje wychowania fizycznego 

zestaw:


Program nauczania wychowania fizycznego 
dla II i III etapu edukacyjnego wraz z planami pracy; szkoła podstawowa i gimnazjum
Przedstawiony PROGRAM NAUCZANIA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO dla II i III etapu edukacyjnego jest propozycją dojrzałą i bardzo interesującą. Widać wyraźnie, że Autor jest doskonale zorientowany w założeniach reformy edukacyjnej. Wie, jak powinno się konstruować programy edukacyjne. Ma dużą wiedzę w zakresie teorii i metodyki wychowania fizycznego. Nie popełnił błędu proponując kryteria oceny ucznia (co się często zdarza innym nauczycielom tego przedmiotu).
Program zasługuje na upowszechnienie, aby mogły z niego korzystać inne szkoły i nauczyciele wychowania fizycznego w swojej pracy pedagogicznej.
Nowoczesne wychowanie fizyczne, najogólniej rzecz ujmując, nakierowane jest na zdrowie i troskę o nie. Program wychowania fizycznego dla II i III etapu edukacyjnego „Ruch – zdrowie dla każdego” jest zgodne ze współczesnymi tendencjami edukacji fizycznej, opierając swoje założenia na pedagogicznej teorii wychowania fizycznego, w myśl której należy kształtować osobowość wychowanka do całożyciowej dbałości o ciało.
Autor: stanisław Żołynski
Wydawca:Fosze 
Oprawa: Miękka
Format: 17.0x24.0cm
Liczba stron: 184

Planowanie lekcji

wychowania fizycznego

 

Książka przeznaczona jest dla nauczycieli i studentów. Podzielona jest na dwie części. Część pierwsza "Zanim przystąpisz do planowania" zawiera wiadomości teoretyczne na temat planowania, przygotowania i prowadzenia lekcji oraz komunikacji na lekcji. Autor zwrócił uwagę na praksologiczny model szkolnego wychowania oraz sposoby oddziaływania nauczyciela na ucznia. W części drugiej autorka podaje przykłady kilkunastu scenariuszy lekcji nawiązujących do pierwszej części opracowania. Dołączono do nich ryciny, zdjęcia, wykresy zabaw, opisy ćwiczeń i środków dydaktycznych.

 

Spis treści:

Część pierwsza
Zanim przystąpisz do planowania
Wprowadzenie
1. Potrzeba krytycznej refleksji nad stylem pracy nauczyciela jako wstępny element planowania działalności pedagogicznej
2. Lekcja jako podstawowa forma nauczania zbiorowego
3. Na co należy zwrócić uwagę przy formułowaniu tematyki pojedynczych lekcji?
4. Przemyślenia nauczyciela nad konstrukcją planu pojedynczej lekcji
5. Organizacja właściwej komunikacji na lekcji
5.1. Sposoby poznawania uczniów
6. Struktura lekcji i celowość doboru ćwiczeń
6.1. Podporządkowanie struktury lekcji kolejności pojawiania się zdolności motorycznych
6.2. Informacje o celowości doboru ćwiczeń
6.3. Przykłady ćwiczeń wykorzystywanych do przygotowania motorycznego uczniów
6.4. Wprowadzanie uczniów w samodzielną aktywność ruchową poprzez stosowanie prostych ćwiczeń
6.4.1. Ćwiczenia wykonywane pojedynczo
6.4.2. Ćwiczenia ze współćwiczącym
7. Kilka słów na temat wybranych metod postępowania pedagogicznego
8. Wskazówki dla nauczyciela związane z przygotowaniem i prowadzeniem lekcji
Bibliografia

Część druga
Kilka rozwiązań praktycznych – czyli scenariusze lekcji wychowania fizycznego
Wstęp
1. Rozwijamy swoją wyobraźnię w budowaniu figur śniegowych
2. Wyrabianie odpowiedzialności za siebie i za współćwiczącego (1)
3. Wdrażanie do współdziałania ze współćwiczącym i w małych grupach (2)
4. Doskonalenie umiejętności udziału w podejmowaniu decyzji (3)
5. Uczymy się wspólnie rozwiązywać problem zadania ruchowego
6. Rozwijamy poczucie własnej wartości
7. Kształtowanie świadomości własnego ciała
8. Bezpiecznie pokonujemy przeszkody terenowe
9. Nabieramy zaufania i szacunku dla siebie i współćwiczących
10. Stawiamy sobie coraz trudniejsze wymagania
11. Współzawodniczymy sami ze sobą
12. Cieszymy się z uczestniczenia w zabawach i grach na świeżym powietrzu
13. Uczymy się postępować godnie podczas ćwiczeń i zabaw
14. Pomagamy sobie w przyjmowaniu skorygowanych pozycji podczas układania piramid
Bibliografia

 


format: B5
oprawa: miękka
ilość stron: 234

Autor: Seweryn Sulisz, Alicja Romanowska