Przed zakupem zapoznaj sie z REGULAMINEM AUKCJI znajdujacym sie na naszej stronie>>
PRZESYŁKA ELEKTRONICZNA
adres e-mail - 0 zł
POCZTA POLSKA (nie dotyczy kluczy do programów)
List polecony priorytetowy - od 6 zł - do 12 zł
List polecony ekonomiczny - od 5 zł - do 11 zł
KURIER (nie dotyczy kluczy do programów)
Przesyłka kurierska - 15 zł Przesyłka kurierska pobraniowa - od 19 zł - do 39 zł
WF-FaKir Windows BUDŻET rozbudowa o DODATKOWE STANOWISKO
UWAGA !!
W PRZYPADKU NIE AKTUALNEJ WERSJI OPROGRAMOWANIA, NALEŻY W PIERWSZEJ KOLEJNOŚCI DOKONAĆ AKTUALIZACJI DO NAJNOWSZEJ WERSJI
Program finansowo – księgowy WF-FaKir dla Windows wariant BUDŻET
Program WF-FaKir dla Windows wariant BUDŻET jest programem finansowo – księgowym wspomagającym zarządzanie finansami w jednostkach budżetowych. Podstawą dla zastosowanych w programie rozwiązań są przepisy zawarte w ustawie o finansach publicznych oraz przepisach wykonawczych do niej.
System jest rozwinięciem programu WF-FaKir wariant PRESTIŻ, posiada jego pełną funkcjonalność a dodatkowo szereg rozwiązań specyficznych dla jednostek budżetowych oraz form organizacyjno-prawnych gospodarki pozabudżetowej, tj. zakładów budżetowych i gospodarstw pomocniczych jednostek budżetowych. Program umożliwia w tym zakresie:
- Tworzenie i obsługę klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów – według:
- klasyfikacji tradycyjnej – w podziale na działy, rozdziały i paragrafy oraz dodatkową, własną analitykę definiowaną przez użytkownika;
- klasyfikacji zadaniowej – w podziale na funkcje, zadania, podzadania i działania (opcjonalnie);
- Definiowanie budżetu jednostki. W ramach klasyfikacji możliwe jest szczegółowe definiowanie rocznego budżetu, wraz z ewidencją kolejnych zmian dokonywanych w pierwotnym planie
- Pełną kontrolę wykonania budżetu jednostki na każdym etapie.
- W procesie rejestrowania dokumentów księgowych istnieje możliwość:
- Wiązania zapisów z określonymi paragrafami budżetowymi.
- Deklarowania kwoty zapisu jako dochód/wpływ, wydatek/koszt/zaangażowanie, środki pieniężne). Pozwala to w dalszym procesie przetwarzania danych na dokładną analizę operacji nie tylko w obrębie klasyfikacji ale także rodzajów wykonywanych operacji.
- Księgowania równoległe. Dokonywanie wymaganych przez przepisy księgowań równoległych na konta pozabilansowe, automatyzując na jego żądanie niezbędne czynności.
- Rozrachunki. W module rozrachunki program opcjonalnie pozwala na ręczne lub automatyczne wiązanie transakcji zarówno:
- w obrębie kont księgowych, ale także
- w obrębie tych samych paragrafów budżetowych.
- Fakturowanie. Aplikacja posiada wbudowany prosty moduł fakturujący, pozwalający na wystawianie, drukowanie i ewidencję wystawianych faktur VAT oraz ich późniejsze, automatyczne księgowanie z uwzględnieniem klasyfikacji budżetowej.
- Sprawozdawczość budżetowa. Program pozwala na wykonanie szeregu raportów uwzględniających specyfikę rachunkowości budżetowej. Raporty te umożliwiają analizę zapisów od strony:
- dokumentów i kont księgowych,
- pozycji klasyfikacji budżetowych.
Użytkownik może ponadto definiować własne raporty, dla których źródłem danych będą kwoty przypisane do określonych kont i paragrafów budżetowych.
- Eksport sprawozdań. Program umożliwia także eksport sprawozdań w formacie elektronicznym (Besti@, JB, JST) oraz przygotowanie sprawozdań zgodnie z wymogami rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie sprawozdawczości budżetowej.
Poza wyżej opisaną funkcjonalnością programu związaną ze specyfiką rachunkowości budżetowej program posiada wiele ważnych uniwersalnych funkcjonalności, istotnych w rachunkowości. Wieloletni rozwój programu, w dużej mierze oparty o doświadczenia szerokich rzesz jego użytkowników, ukierunkowany był na:
- pełną automatyzację wszystkich możliwych operacji niewymagających decyzji księgowego. Pozwoliło to obniżyć do minimum pracochłonność związaną z wprowadzaniem i dekretacją dokumentów w programie;
- udostępnienie w postaci przetworzonej danych finansowo – księgowych;
Pełna automatyzacja w programie została osiągnięta poprzez udostępnienie między innymi:
- mechanizmów automatycznego rozliczania rozrachunków;
- automatów księgujących, ułatwiających proces księgowania standardowych dokumentów;
- mechanizmów automatycznie dekretujących „koszty do rozliczenia w czasie” (np. prenumeraty, abonamenty itp.);
- mechanizmów automatycznych przeksięgowań, przeszacowań (miesięcznych i rocznych);
- mechanizmów automatycznie naliczających różnice kursowe;
- moduł tworzenia raportów użytkownika;
- szereg innych mechanizmów poprawiających ergonomię, dokładność i szybkość wykonywanej pracy oraz mechanizmy przyspieszające i ułatwiające dostęp do danych;
Wraz z rosnącymi wymaganiami stawianymi współczesnej księgowości, do których należą między innymi:
- stały monitoring kosztów;
- nadzór nad rozrachunkami, zobowiązaniami i należnościami;
- wykorzystanie danych księgowych do różnego typu analiz;
- planowanie, na podstawie aktualnych danych finansowo – księgowych oraz analizy danych historycznych;
program został wyposażony we wbudowane moduły takie jak:
- moduły rozliczania projektów;
- moduły ewidencjonowania przychodów i kosztów w zdefiniowanych przez użytkownika miejscach powstawania przychodów i kosztów (tzw. MPK), które niezależnie od możliwości rejestrowania kosztów na kontach księgowych zespołu 5, umożliwiają dodatkowe ich rejestrowanie w innym układzie, w sposób bardziej szczegółowy. Dzięki temu możliwe jest precyzyjne analizowanie rentowności poszczególnych obszarów działalności jednostki;
- moduły analizy wskaźnikowej;
- moduły umożliwiające tworzenie własnych zestawień użytkownika, pozwalające na sporządzanie rozbudowanych zestawień jak na przykład zestawienie szczegółowych rachunków wyników, analiz rentowności poszczególnych rodzajów działalności jednostki i dowolnych innych zestawień opartych o dane finansowo - księgowe;
Dodatkowo istnieje możliwość poszerzenia możliwości analitycznych systemu poprzez rozbudowanie go o program WF-Analizy. Po zainstalowaniu programu WF-Analizy na wspólnej bazie z programem WF-FaKir dla Windows dodatkowo można uzyskać możliwość wykonywania przekrojowych, wielowymiarowych analiz w postaci czytelnych zestawień tabelarycznych lub / i wykresów, niezbędnych do oceny zmian trendów procesów zachodzących w jednostce, analiz porównawczych i innych.
Korzyści z użytkowania programu WF-Fakir w wariancie BUDŻET
- profesjonalne zarządzania finansami zgodnie z ustawą o finansach publicznych
- łatwiejsza klasyfikacja dochodów i wydatków
- możliwość powiązania zapisów z określonymi paragrafami budżetowymi
- raportowanie i sprawozdawczość zgodna z wymogami Ministerstwa Finansów
- możliwość raportowania w formacie elektronicznym
- współpraca programów ułatwiająca wymianę danych
- intuicyjna instalacja i obsługa
WF- FaKir - Podstawowe funkcje
Ewidencja dokumentów
- Dokumenty - W programie możliwe jest zarejestrowanie wszystkich typów dokumentów, prostych i złożonych, w tym dokumentów walutowych. Program posiada predefiniowany zestaw dokumentów, który może być dowolnie rozbudowany o własne typy dokumentów.
- Dzienniki – W programie jest możliwość utworzenia dowolnego zestawu dzienników. Po przypisaniu dokumentów do odpowiednich dzienników, mogą one być rejestrowane w sposób uporządkowany, w odpowiednich dziennikach.
- Formuły automatycznego dekretowania – pozwalają na automatyzację procesu rejestracji dokumentów.
- Przeglądanie i analiza zaewidencjonowanych dokumentów – program posiada rozbudowany moduł przeglądania dokumentów, który umożliwia dowolne filtrowanie, wybór dowolnych zestawów dokumentów i przeglądanie ich za dowolny okres i pod dowolnym katem.
- Własne klasyfikacje użytkownika – program umożliwia tworzenia własnych klasyfikacji dokumentów oraz zapisów księgowych, które później można wykorzystać do odfiltrowania tych dokumentów lub zapisów w oknie przeglądarki lub na wydrukach.
Księga główna
- Rozbudowane mechanizmy przeglądania księgi głównej – okno przeglądarki księgi głównej wyposażone w rozbudowane mechanizmy zestawiania zapisów, obrotów i sald w oknie i na wydrukach. Zapisy można zestawiać wg. kont, okresów, MPK lub zestawić raport obrotów konta.
- Wydruki – program wyposażony jest komplet wydruków wymaganych przepisami prawa, wydruków statystycznych, w tym bilansu, rachunku wyników, dzienników księgowań i innych,
- Automatyczne naliczanie obowiązkowej korekty kosztów podatkowych zgodnie z art. 15b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych - program automatycznie nalicza korekty zarówno dla:
- transakcji zakupu zaksięgowanych bezpośrednio w programie, najczęściej jednorazowo zaliczanych w koszty uzyskania przychodów,
- transakcji zakupu towarów handlowych, najczęściej zaliczanych w koszty uzyskania przychodów odpowiednio do rozchodów / sprzedaży towarów handlowych;
- Automatyczne zamykanie okresów i lat obrachunkowych – w trakcie zamykania okresów możliwe jest wykonanie przez program automatycznych przeksięgowań, przeszacowań, a w trakcie zamykania roku obrachunkowego, dodatkowo automatycznie tworzony jest bilans otwarcia następnego roku. Bilans otwarcia może być wielokrotnie aktualizowany, aż do zamknięcia poprzedniego roku obrotowego.
Rozrachunki
- Automatyczne, półautomatyczne i ręczne rozliczanie lub kompensata należności i zobowiązań,
- Możliwość automatycznego rejestrowania i rozliczania rozrachunków już na etapie rejestrowania dokumentów, w tym walutowych. Dodatkowo dla rozrachunków walutowych, program umożliwia automatyczne naliczanie różnic kursowych.
- Automatyczne tworzenie dokumentów przelewu, wezwań do zapłaty, not odsetkowych oraz naliczanie odsetek bezpośrednio z okna przeglądarki rozrachunków.
- Komplet zestawień umożliwiających pełną analizę stanu należności i zobowiązań.
Ewidencja VAT
- Automatyczne ewidencjonowanie zapisów w rejestrze VAT podczas operacji dekretowania dokumentów.
- Automatyczna kontrola zgodności kont księgi głównej z zapisami w rejestrach VAT.
- Automatyczne tworzenie i drukowanie deklaracji VAT-7.
- Automatyczne naliczanie korekt podatku VAT zgodnie z art. 89a i 89b ustawy o podatku od towarów i usług:
- Podatku należnego zgodnie z art. 89a ustawy o podatku od towarów i usług, tzw. ulga na złe długi, wraz z automatycznym wypełnianiem zawiadomienia VAT-ZD;
- Podatku naliczonego zgodnie z art. 89b ustawy o podatku od towarów i usług, tj. obowiązkowe obniżenie podatku naliczonego wynikającego z nierozliczonych transakcji zakupu po upływie 150 dni od terminu płatności;
- Pełna obsługa dokumentów importowych i eksportowych oraz transakcji wewnątrzwspólnotowych.
- Możliwość tworzenia dowolnej ilości własnych klasyfikacji zapisów w rejestrze VAT,
- Możliwość tworzenia dowolnych zestawień w oparciu o dane zawarte w rejestrach VAT.
Automatyzacja pracy
- Automaty księgujące VAT – umożliwiają one zdefiniowanie dowolnej ilości schematów księgowań dokumentów. W trakcie rejestrowania dokumentów wystarczy wybrać odpowiedni schemat, po czym dokument może zostać w całości automatycznie zadekretowany.
- Automatyczne, okresowe przeksięgowywanie i dekretowanie kosztów do rozliczenia w czasie i innych kwot rozliczanych w czasie.
Automaty księgujące programu umożliwiają zdefiniowanie planu przeksięgowań wskazanej kwoty w dekretowanym dokumencie. Plan przeksięgowań umożliwia rozłożenie jej na dowolną ilość okresów obrachunkowych i przypisania każdej pozycji odpowiedniego schematu przeksięgowania. Podczas zamykania okresów obrachunkowych, WF-FaKir umożliwia automatyczne tworzenie not księgowych zawierające wszystkie wymagane przeksięgowania kwot do rozliczenia w czasie, w danym okresie obrachunkowym.
- Automatyczny import i dekretowanie dokumentów z systemu sprzedaży, kadrowo – płacowego oraz zarządzania majątkiem firmy. Program WF-FaKir posiada wbudowane moduły automatycznego importu i dynamicznego dekretowania importowanych dokumentów z powyższych aplikacji. W zależności od konfiguracji całego systemu, import dokumentów może odbywać się:
- za pośrednictwem plików wymiany, gdy oba programy pracują w niezależnych bazach danych;
- bezpośrednio, gdy oba programy pracują w jednej, wspólnej bazie danych (dotyczy wyłącznie w z programami systemu Asseco WAPRO).
W modułach importu można definiować schematy dekretowania wszystkich importowanych dokumentów, w tym dynamicznie prowadzić obliczenia, tworzyć opisy importowanych dokumentów. Zakres automatyzacji tego procesu zależy od programu, z którym współpracuje WF-FaKir. Pełne możliwości automatyzacji wymiany danych możliwe są wyłącznie pomiędzy aplikacjami systemu Asseco WAPRO.
- Automatyczne naliczanie:
- obowiązkowej korekty kosztów podatkowych zgodnie z art. 15b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
- korekt podatku VAT:
- podstawy opodatkowania oraz podatku należnego zgodnie z art. 89a ustawy
- Synchronizacja danych z pozostałymi aplikacjami systemu zarządzania firmą. Synchronizacja wspólnych danych jest możliwa wyłącznie pomiędzy aplikacjami systemu Asseco WAPRO.
- Konwersja z WF-FaKir dla DOS. Program w pełni importuje wszystkie dane programu WF-FaKir dla DOS. Po konwersji danych jest natychmiast gotowy do kontynuowania pracy w nowym środowisku.
- e-Archiwum - Moduł Zarządzania Dokumentami
- Zapisywanie i przechowywanie e-Dokumentów
- e-Faktury (faktury elektroniczne);
- Kopie elektroniczne klasycznych dokumentów (skany dokumentów);
- Zapisywanie dokumentów w kontekście:
- Księgowanych dokumentów systemowych
- Firmy
- Kontrahentów
- Pracowników
- Dostęp do dokumentów bezpośrednio w interfejsie programu. Na przykład zapisane w e-Archiwum e-Dokumenty do dokumentów systemowych, w interfejsie programu stanowią załączniki do zaksięgowanych dokumentów, a podgląd dostępny jest po przyciśnięciu jednego przycisku;
- W wybranym kontekście można zapisać dowolnie wiele e-Dokumentów;
- W systemach, w których system zarządzania sprzedażą WF-Mag dla Windows pracuje na wspólnej bazie z systemem finansowo - księgowym WF-FaKir dla Windows, e-Dokumenty powiązane z dokumentami handlowymi w programie WF-Mag dla Windows, są automatycznie widoczne jako załączniki zaksięgowanych dokumentów w programie WF-FaKir dla Windows;
Controlling
- Miejsca Powstawania Kosztów – program wyposażony jest w moduł umożliwiający definiowanie, obsługę i rozliczanie centrów kosztowych (MPK) wraz z ich analizą.
- Plany budżetowe firmy – program umożliwia tworzenia rocznych, lub częściowych planów budżetowych firmy z możliwością kontroli ich realizacji.
- Analiza wskaźnikowa – obsługa podstawowych wskaźników odpowiedzialnych za kondycję firmy (wskaźniki rentowności, płynności, aktywności, wydajności i wiele innych) wraz z możliwością śledzenia ich zmian w czasie.
- Raporty i zestawienia – Program umożliwia tworzenie zarówno raportów i zestawień, do których dane pobierane są, po odpowiednim odfiltrowaniu, bezpośrednio z bazy danych programu bez złożonych kalkulacji, jak raportów, w których prezentowane dane wymagają wstępnych obliczeń i kalkulacji.
- Zestawienia danych - Poza bogatym zestawem dostarczanych z programem wydruków i zestawień, WF-FaKir umożliwia podłączenia własnych raportów wykonanych w technologii CRYSTAL REPORTS, lub modyfikacji istniejących raportów.
- Kalkulacje i obliczenia - program posiada rozbudowany moduł umożliwiający tworzenie raportów prezentujących wyniki złożonych obliczeń i kalkulacji, na przykład rozbudowanego rachunku wyników uwzględniającego wiele rodzaje działalności, z wynikami pośrednimi lub inne. Moduł wyposażony jest zestaw formuł obliczeniowych, umożliwia również stosowanie obliczeń warunkowych.
- Współpraca z programem WF-Analizy – współpraca z programem WF-Analizy umożliwia tworzenie dodatkowych raportów i zestawień niedostępnych w programie WF-FaKir, w postaci zaawansowanych, wielowymiarowych analiz opartych o dane programu WF-Fakir dla Windows.
Finanse i księgowość WF-FaKir - porównanie wariantów
Ogólne |
|
Możliwość pracy w sieci |
|
|
|
|
|
Maksymalna ilość firm możliwych do zarejestrowanie w programie |
nieograniczona |
nieograniczona |
3 |
nieograniczona |
|
Możliwość pracy na jednej, wspólnej bazie danych z aplikacjami Asseco WAPRO |
|
|
|
|
|
Wymiana danych z aplikacjami systemu Asseco WAPRO |
|
|
|
|
|
Optymalizacja do pracy terminalowej (wyłączenie grafik) |
|
|
|
|
Moduł finansowo - księgowy |
|
Powiązana dekretacja dokumentów z ewidencją VAT |
|
|
|
|
|
Rozrachunki z kontrahentami |
|
|
|
|
|
Raporty kasowe, wyciągi bankowe, inne |
|
|
|
|
|
Wystawianie i ewidencja dokumentów handlowych |
|
|
|
|
|
e-przelewy, e-deklaracje |
|
|
|
|
e-Archiwum (Moduł Zarządzania Dokumentami) |
|
Przechowywanie w bazie danych programu e-Dokumentów w kontekstach: firmy, kontrahentów, pracowników oraz księgowanych dokumentów |
|
|
|
|
|
Podgląd zarchiwizowanych e-Dokumentów w trakcie pracy księgowego, bezpośrednio z interfejsu programu |
|
|
|
|
Rachunki wirtualne |
|
Obsługa wirtualnych rachunków bankowych |
|
|
|
|
Planowanie i kontrola wydatków firmy (plan budżetowy) |
|
Budżetowanie i kontrola realizacji budżetu firmy |
|
|
|
|
Moduł MPK |
|
Moduł obsługi miejsc powstawania kosztów |
|
|
|
|
Analiza wskaźnikowa |
|
Moduł analizy wskaźnikowej firmy |
|
|
|
|
Usługi Platformy dla Biur Rachunkowych* |
|
Biuro Rachunkowe Online - usługa transferu dokumentów wraz z załącznikami z systemów zarządzania sprzedażą Asseco WAPRO bezpośrednio do bazy danych programu WF-FaKir dla Windows w biurze rachunkowym. |
|
|
|
|
|
Biuro Rachunkowe Online - Portal klienta - usługa umożliwiająca klientom biur rachunkowych za pośrednictwem przeglądarki internetowej podgląd podstawowych wskaźników i danych finansowych oraz innych informacji zarejestrowanych w programie WF-FaKir dla Windows w biurze. |
|
|
|
|
Analityka budżetowa |
|
Tworzenie planu wydatków budżetowych i kontrola jego realizacji |
|
|
|
|
|
Obsługa budżetowego plan finansowego według klasyfikacji tradycyjnej – w podziale na działy, rozdziały i paragrafy oraz dodatkową, własną analitykę definiowaną przez użytkownika |
|
|
|
|
|
Obsługa budżetowego plan finansowego według klasyfikacji zadaniowej – w podziale na funkcje, zadania, podzadania i działania (opcjonalnie) |
|
|
|
|
|
Sprawozdawczość budżetowa |
|
|
|
|
WF-FaKir - zalecane wymagania sprzętowe
Instalacja jednostanowiskowa
Stanowisko:
- Komputer z procesorem 2 GHz kompatybilny z x86 lub x64,
- 1 GB RAM (2 GB RAM dla Windows Vista, Windows 7 lub Windows 8),
- minimum 2 GB wolnego miejsca na dysku twardym,
- napęd DVD,
- karta graficzna SVGA,
- Windows XP SP 3/Vista/Windows 7/Windows 8,
- MS SQL Server 2005 lub nowszy w wariancie Express Edition.
Instalacja wielostanowiskowa
Serwer:
- Komputer z procesorem 2 GHz kompatybilny z x86 lub x64,
- 4 GB RAM,
- minimum 2 GB wolnego miejsca na dysku twardym,
- napęd DVD,
- karta graficzna SVGA,
- Windows 2012 Server,
- MS SQL Server 2005 lub nowszy.
Stanowisko:
- Komputer z procesorem 1 GHz kompatybilny z x86,
- 512 MB RAM (1024 MB RAM dla Windows Vista, Windows 7 lub Windows 8),
- 300 MB wolnego miejsca na dysku twardym,
- karta graficzna SVGA,
- Windows XP SP3/Vista/Windows 7/Windows 8.
Praca w sieciach:
- Windows 2003/XP SP3/Vista/Windows 7
Pozostałe wymagania
- Do użytkowania programu na komputerach z systemem Windows Vista, Windows 7 lub Windows 8 wymagane jest posiadanie silnika bazy danych w wersji minimum MS SQL Server 2005.
|